Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Arrhenius formel är härledd från Stefan-Boltzmanns lag och används än idag (bl.a. i den finska "forskarrapport" som nyligen var på tapeten). Och det är odiskutabelt att koldioxid är genomskinligt med absorberar värmestrålning.

Däremot är formeln teoretisk och måste tillämpas med viss försiktighet på verkliga förhållanden. Så t.ex. utgår formeln från att jordens ytan är fast mark, medan 70 % av jorden täcks av hav.

Skulle tro att Greta har större koll på detta än pajasforskare.

”Greta har större koll” 😂😂
En liten underutvecklad psykiskt sjuk unge som inte ens kan knyta skosnören? Ja men JAAAAA, HALLELUJA, EN FRÄLSARE HAR BLIVIT OSS FÖDD! Och ungen har ju faktiskt blivit VÄLSIGNAD AV EN PÅTÄND CRACK-INDIAN! DRA MIG ÄNDA IN I HELSKOTTA, DETTA VÄSEN MÅSTE JU HYLLAS!
Eller så återgår jag helt sonika till att analysera vad jag hittat i min navel samt uttyda eventuella tecken på gudomlighet i mina bromsspår i kalsongerna.
2019-10-04, 01:48
Medlem
Hlewagastirs avatar
Hela Putins tal om Greta med engelsk simultantolkning: https://youtu.be/8uTmUfwKVZ8

Tycker det är betydligt mildare än hur det skildrats i svensk MSM.
2019-10-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Som jag tror att de flesta av oss hade ogillat.

Greta visste EJ heller om vakten/vakterna var äkta! Angripare kan mycket väl vara förklädda till falska vakter eller falska poliser, vilket jag tror Greta tänkte på och hon hade därför goda skäl, att helt adekvat känna sig hotad i denna situation!

Oavsett om vakterna tillhörde FN eller Secret Service, visade den uppkomna situationen att Greta EJ då hade egna säkerhetsvakter för att skydda henne, vilket EJ var bra. En inte helt ovanlig situation är faktiskt som här, att skyddsobjektet behöver skyddas mot ett annat skyddsobjekts säkerhetsvakter!

Hoppas att Greta i framtiden kan acceptera ett visst personskydd bland annat med professionella livvakter, för det behöver hon verkligen!

Elementärt säkerhetstänkande är förstås att undvika, att bilder på hennes bil publiceras. Så ni som här på tråden kritiserat att det inte finns några bilbilder, har inte förstått att Greta tyvärr lever under hot, tyvärr även lever under dödshot. Så hon måste vara försiktig av sig!

Hon behöver förstås också få krypterad kommunikation, om hon inte redan har det.

Du är ju så mentalt störd så det finns inte ord för det. ”falska vakter” kan angripa Greta när Trump är tio meter bort?! 😂😂😂😂
2019-10-04, 02:08
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Antar att din fruga flyttat från dig va!? Nu så, ta ut nappen ur munnen och lyssna,

Detta är ingen opinionsundersökning utan över 31.000 forskare (enbart i USA) som skrivit under att global warming mainly caused by humans är fake. Du skall därmed skaka fram 620.000 forskare som påstår motsatsen, i USA. Här är en video från deras symposium, alla kända talare har idag samma åsikt och ännu fler tror som dem idag:
https://youtu.be/eiPIvH49X-E

Det har ju efter denna petition visat sig att deras tes stämmer då CO2 gått upp men temperaturen inte gjort så. Faktum är att 2019 nu är ett av de kallaste uppmätta åren i USA, denna nation har absolut bästa historiska mätningar.

2019 One of the coldest year on record:
https://youtu.be/4KpnZ-sJn_k
Citat:
Oj, här klev en tvättäkta kommunist ur garderoben. Flytta till Kuba eller Venezuela, där kan du leva ditt liv precis som du predikar. Ingen kommer hindra dig.

Endast kapitalism, forskning och vetenskap kommer driva människan framåt. Men kör du en amerikanare från 50-talet i Havanna på matolja och tyck att du är god™.

CO2 har ingen fysisk möjlighet att påverka klimatet, CO2 finns idag med en 41.000-del av 1-% i atmosfären. Det är inget, nada. Vill du veta mer titta på denna video med mycket bra info:
https://youtu.be/rNtDSu_-v9M
Greta håller sig till forskningen och dforskningsresultaten. Hittills har ingen kunnat visa upp ett forskningsresultat på pubplicerats i en något sånär ansedd vetenskaplig tidskrift som visar att den ökade koldioxiden i atmosfären inte har åstadkommit den uppmätta globala uppvärmningen. De enda som förekommit var en finsk undersökning som aldrig granskats eller publicerats och Hans Jelbrings stolliga papper på Klimatsans som publicerades i en tidskrift som var ökänd för bristande granskning.
2019-10-04, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairEnough
Du är ju så mentalt störd så det finns inte ord för det. ”falska vakter” kan angripa Greta när Trump är tio meter bort?! 😂😂😂😂

Greta såg inte alls Trump först, visste inte vad det var frågan om, och var rädd att det var ett angrepp från vakten/vakterna. När Greta väl såg presidenten förstod hon bättre situationen, men den var ändå obehaglig. Eftersom du tycks tycka att jag går allt för långt, får jag påminna om vad som hände Egyptens tidigare president Sadat. Han sköts av sin egen militär.
2019-10-04, 02:15
Medlem
Citat:

Greta såg inte alls Trump först, visste inte alls vad det var frågan om, och var alltså rädd att det var ett angrepp mot henne från vakten/vakterna.

När Greta väl sedan såg presidenten förstod hon bättre situationen, men den var ändå obehaglig för henne.

-Eftersom du tycks mena, att att jag går allt för långt, får jag påminna om vad som hände Egyptens tidigare president Sadat. Han sköts av sin egen militär. För övrigt visar elakheter att argumenten tagit slut!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-10-04 kl. 02:20.
2019-10-04, 02:18
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
31.000 forskare, i USA, 500 till alldeles nyligen massor fler strömmar till jorden runt, ingen tvingar dem. Inga liknande listor från din Sovjetorganisation IPCC, där tvingar man dock städaren skriva under deras petition. Skulle nu krävas miljontalet underskrifter för att nå lögnen om 97% ...Din kanot läcker.

Övrigt: Du tillbeder alltså en sextonåring vars hela familj aktivt och ekonomiskt stödjer detta: https://youtu.be/DZ02eeYPKEU

Skäms.
Varför publicerar de ingenting som bevisar deras ståndpunkt dessa "forskare"?
2019-10-04, 02:32
Medlem
Någon bad tidigare i tråden om recept på äppelsylt, när jag berättade att Greta tyckte om att göra sådan.

Äppelsylt är alltså något annat än äppelmos. Här kommer en länk beträffande äppelsylt. Länken är från Allt för föräldrar.

https://blogg.alltforforaldrar.se/em...lt-applebitar/
2019-10-04, 02:44
Medlem
Citat:
”Omvittnat”, säger du? Källa på det, tack.
Ditt envetna spammande i denna tråd får många av oss otrogna att ställa oss ytterst tvivlande.
Omvittnat trovärdig i dina insiderfakta om barnet? Eller skapar du måhända din egen verklighet, medelst tangentbord, Google och bakom buskar och teleobjektiv?

Dumheter!
2019-10-04, 02:55
Medlem
Citat:
Nej, det verkar inte troligt. Gretas föräldrar verkar djupt engagerade för sina barn, som tidigare mått mycket dåligt. Gretas pappa följer nu självuppoffrande med Greta, som stöd och uppmuntran till Greta under hela den långa resan. Hur många föräldrar gör sådant!?

Inte jag, då jag är sund till sinne och definitivt mer intelligent än både Greta, Svante och Malena.
Varför har barnen mått dåligt? Pga utvecklingsstörda föräldrar?
2019-10-04, 03:03
Medlem
Citat:
Problemet är att Greta själv behöver vara ett skyddsobjekt. Hon är verkligen inte vem som helst längre och ett ingripande kan innebära en fara för henne. Som jag skrev kan angripare vara förklädda till poliser eller vakter.

-Dessutom kan en angripare vara en äkta vakt eller en äkta polis, i Frankrike dödade nu en polis fyra kollegor.

Så Greta måste hela tiden vara på sin vakt och det vet hon väl om, men hon behöver nu förbättra sin säkerhet. Greta visste EJ, om hon höll på att angripas, när hon föstes undan och blev därför både rädd och arg!

Hon trodde alltså att hon möjligen kunde vara under attack av president Trumps personliga livvakter?
Du och detta psykiskt sjuka barn gör bara bort er mer och mer. Vi skrattar åt er! 😂😂
2019-10-04, 03:16
Medlem
Citat:
Greta såg inte alls Trump först, visste inte vad det var frågan om, och var rädd att det var ett angrepp från vakten/vakterna. När Greta väl såg presidenten förstod hon bättre situationen, men den var ändå obehaglig. Eftersom du tycks tycka att jag går allt för långt, får jag påminna om vad som hände Egyptens tidigare president Sadat. Han sköts av sin egen militär.

Var du på plats, eller ljuger du som vanligt? Och snälla du, i min och andra vettiga människors värld så är inte autist-Greta ens någonstans i närheten av att nämnas i samma mening som Anwar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in