2019-10-04, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det Greta klagade över var att de otrevliga vakterna bara krävde att hon skulle gå undan, utan att förklara varför.

Om de hade sagt, var god gå undan, presidenten kommer nu, hade det varit mycket bättre.

Man behöver inte alls ha autism eller aspergers för att bli arg över sura säkerhetsvakter, som trycker in en i väggen utan förklaring. Tror att Secret service behöver få klart bättre utbildning i bemötande!

Läs annars hela mitt längre inlägg och titta noga på videolänken i mitt inlägg från erkända CNN, innan du kommenterar mera, är mitt förslag!
Så gör presidentens vakter alltid. Mot alla. Det är den taktik som används, syftet är inte att vara artig och trevlig, snarare tvärtom. Fort ska det gå också. Typiskt en så självcentrerad person som Greta, att bli sur för det. Men det är hennes autism som talar.
Däremot är hon säkert ett mål för några knäppskallar, som det finns gott om i USA. Här med, numera, som vi tråkigt nog har sett.
2019-10-04, 04:57
Medlem
Sist så tål Greta mycket väl, att nämnas i precis samma mening som den tidigare presidenten i Egypten Anwar Sadat! De var respektive är båda idealister, som var och på sitt sätt kämpade respektive kämpar för en bättre värld. En bättre miljö och ett bättre klimat främjar fred och internationell förståelse!
2019-10-04, 05:00
Medlem
Kanske vore bättre om politiker skötte Sveriges relationer med Ryssland /USA?

Den här feministiska stormakten spelar ett märkligt, polariserqnde, destabiliserande spel.
2019-10-04, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta är ett hot mot oljeindustrins vinster och mot de starka krafter i samhället som vill fördröja att åtgärder sätts in för att minska klimatförändringar...

Både du och Greta är ett hot mot mig personligen så dra åt helvete med dig, din djävel. Samma med Greta som tjänar pengar på sin karriär som extremist. Industrin skiter i det här för övrigt. Industrin ligger tvärtom bakom henne. Storägarna utnyttjar henne genom att hjärntvätta folk genom utmattning i massmedia.
2019-10-04, 05:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Både du och Greta är ett hot mot mig personligen så dra åt helvete med dig, din djävel. Samma med Greta som tjänar pengar på sin karriär som extremist. Industrin skiter i det här för övrigt. Industrin ligger tvärtom bakom henne. Storägarna utnyttjar henne genom att hjärntvätta folk genom utmattning i massmedia.

Kan du utveckla detta vidare?
2019-10-04, 05:03
Bannlyst
Citat:
Sist så tål Greta mycket väl, att nämnas i precis samma mening som den tidigare presidenten i Egypten Anwar Sadat! De var respektive är båda idealister, som var och på sitt sätt kämpade respektive kämpar för en bättre värld. En bättre miljö och ett bättre klimat främjar fred och internationell förståelse!

Det är inget fel på klimatet. Om det är fel på klimatet, när var klimatet bra då? Vilket år? Mupp!
2019-10-04, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Kan du utveckla detta vidare?

Ska inte behövas. Jag vill bli lämnad ifred från Miljöpartiet, övriga riksdagen och globalisterna bakom Greta Thunberg. Höjda skatter och avgifter helt i onödan kan du och Greta betala. Blanda inte in mig i detta helvete! Tack.
2019-10-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det är skrämmande att höra vanligt folk nedvärdera Greta Thunbergs ställnings-
tagande och även gå så långt som till rena personangrepp.
Greta har läst en hel del och därmed säkert tyckt sig se vad som vi måste göra
så vi inte fördärvar den enda boplatsen vi har.

När människor blir så hatiska såsom vissa har utalat sig om Greta är för
argumenten tryter.
I mina ögon tycker jag att det Greta säger är bland det klokaste som sagts
på länge och jag är ingen miljöaktivist men jag skulle faktiskt kunna bli det
bara förhennes kunnande, tro och engagemang lyser så klart.

Greta sitter inte på alla svar men hon har satt sig in och läst mycket i detta ämne
Vem av oss andra kan hävda att vi gjort detsamma.

Hur framtiden kommer att bli för oss alla vet ingen men vi vet betydligt mer om
våra framtida problem tack vare sådana personer som henne.
Så mitt råd är att försök att när Greta säger något så måste vi äldre försöka tänka
oss in i hur det var när vi var unga.

Om så många människor runt om i världen engagerar sig i denna fråga tack vare
henne måste det ligga en bra bit av sanning i det och den får vi inte oss serverade
varje dag.

Dr L
Tror på Greta!

Det är skrämmande hur man tappar all form av verklighetsuppfattning, känslostyrda utan förmåga att se ur ett helhetsperspektiv.
Ett barn som av diagnosskäl har ett extremt tunnelseende som därav utnyttjas av mediala syften, man skapar ett svart eller vitt scenario.

Lättpåverkade ungdomar med mobiler/sociala medier upptryckta i ansiktet är förståeligt, men när mediala instanser publicerar juvenila inlägg enbart för att spä på "vi/Greta mot dom" är enbart patetiskt.

Ditt inlägg t.ex. påvisar effekten, du inte klarar av att koppla upplägget att man frontar ett barn som inte får ifrågasättas, allting blir personliga påhopp på ett oskyldigt stackars barn som endast har ett syfte att "rädda jorden från undergång".
2019-10-04, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Det där med grundkurs i personskydd hittade du bara på. Eller hur?

Inte alls, kursen finns, men är inget man ska tala så mycket om. Därför får detta vara min slutkommentar i ämnet!
2019-10-04, 05:26
Medlem
Citat:
Återkom när du gått en säkerhetsutbildning. Först då kan du rätt börja diskutera säkerhetsfrågor!
Har gjort en liten kurs, har dessutom släkt som jobbar i branschen.
2019-10-04, 05:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Kan vara så att bilderna inte visas av säkerhetsskäl.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har också funderat på det.

De vill kanske inte avslöja hur deras bil ser ut. Därför postar de inga bilder med bilen på.

Greta har ju många fiender.

Många tidningar säger att hon åker Tesla model 3. En bild skulle bara visa färgen på bilen. Annars kan man ta bild inuti bilen.

Tidningarna skriver diffust, att hon fått låna bilen. Det visas bilder av henne och bilar. Men inga bilder av henne i bilen. Vem kör? Resor är viktigt i klimatbudskapet. Hur reser KlimatHitler själv?

Hon får acceptera att en del då tror att det är bluff. Hon gör så stort nummer av seglingen att det är mycket märkligt att inte visa hur hon nu reser.

Hon förefaller förflytta sig magiskt. Hon bara dök upp i Montreal. Nu verkar hon ha transporterats 500 km igen för sitt möte med Esther the Wonder Pig.

SCOOP! Gretas hemtransport avslöjad
Seglar med holländska minions:
https://twitter.com/GretaThunberg/st...547238400?s=19
... kanske
(Fast hinner hon hem till Nobelprisutdelningen då?)

Greta "I have a dream" - låter också stulet
https://twitter.com/GretaThunberg/st...180333056?s=19
Senast redigerad av wwr 2019-10-04 kl. 06:00.
2019-10-04, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.

Jag skulle våga säga till "lilla Greta" öga mot öga att..................-Lilla gumman, kom så får jag krama och trösta dig, jorden kommer inte att gå under på miljoner år ännu, gå ut och ha kul med kompisar, NJUT av din ungdom för den är NU och kommer aldrig åter. Jag var precis som Greta en ångestriden tonåring back in the Days (70-talet) och HERREGUD som jag önskade att mina föräldrar varit VUXNA. Idag vill ingen vara vuxen(?) utan vi ska vara barn allihop och lalla runt(?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in