2019-11-02, 14:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det som finns idag är lyxkryssare; de går inte raka vägen över havet och knappast i november. Dessutom är de allt annat än miljövänliga.

Queen Mary 2 finns. Avgår från New York till Southampton den 10 november. Resan tar 7 dagar:

http://www.queenmarycruises.net/quee...ntic-schedule/
https://www.cunard.com/en-gb/cruise-...queen-mary-2/9

Men kanske inget för Greta?
2019-11-02, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det säger inget om hur rätt man har i sakfrågan men det är ett mått på hur framgångsrik man varit i att bygga upp sitt namn - om kändisar vill bli fotograferade tillsammans med dig.

En del tycker att Greta som person är helt värdelös. Men fotograferas man ihop med superkändisar som Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger, och de dessutom berömmer en, så stämmer det ju knappast.

Jag tror att varken BlondinBella eller Bianca Ingrosso har minsta chans att dels bli fotograferade med Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger och dels få rikligt med beröm från dem.

Det är primärt PK-media om byggt upp hennes "status", inte hon själv. Jimmy Petterson från Bagarmossen utan en morsa med utmärkt kontaktnät bland politiker och stockholmsmedia, utan PR-konsulter osv, hade aldrig hamnat i tidningen på det sätt som Greta har gjort.

Greta och Blondinbella är f ö högst parallella företeelser, den viktigaste skillnaden är att Blondinbella jobbat inom ett fält där det var mer nerlusat med "webbkändisar" av den här typen. Men annars är de ganska lika.
2019-11-02, 14:30
Avstängd
Citat:
Queen Mary 2 finns. Avgår från New York till Southampton den 10 november. Resan tar 7 dagar:

http://www.queenmarycruises.net/quee...ntic-schedule/
https://www.cunard.com/en-gb/cruise-...queen-mary-2/9

Men kanske inget för Greta?

Nej, om inte Greta och Svante får en förstaklass-svit för sig själva så är det nog inte aktuellt...

Dessutom återstår det isåfall ändå att ta sig från Southampton till Madrid karbonfritt på under två veckor. Att segla över Biscayabukten mitt i höstrusket är inte att rekommendera...
2019-11-02, 14:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Greta ankom till USA den 19:e sept. så det är gott om tid. Vad beträffar gränspasseringarna USA-Canada underlättas dessa om du har en inbjudan från någon som tar ansvar för din vistelse i resp. land.Eftersom Greta var inbjuden från lokala organisationer kunde hon utan större problem Tesla som en jojo över gränsen.

Aha, det är alltså inbjudningarna som har underlättat det hela. Då förstår jag. Tack för klargörandet i ärendet.
2019-11-02, 14:50
Medlem
Citat:
Det säger inget om hur rätt man har i sakfrågan men det är ett mått på hur framgångsrik man varit i att bygga upp sitt namn - om kändisar vill bli fotograferade tillsammans med dig.

En del tycker att Greta som person är helt värdelös. Men fotograferas man ihop med superkändisar som Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger, och de dessutom berömmer en, så stämmer det ju knappast.

Jag tror att varken BlondinBella eller Bianca Ingrosso har minsta chans att dels bli fotograferade med Leonardo DiCaprio och Arnold Schwarzenegger och dels få rikligt med beröm från dem.

Men den gode Leonardo fortsätter med sitt privatjet och sin stora lyxjakt. Prata kan han.
2019-11-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Stort tack för infon, Snullerux, du är en klippa

”På pappret” skulle det alltså kanske funka om Malizia II vänder tillbaka till NY och plockar upp Greta & Svante (+ filmaren Grossman? Eller ska denne åka till Sydamerika ändå?)

Kombineras med ”plattan-i-mattan” med Schwarzeneggers utlånade Tesla från LA till NY. Mind you, Greta, tågen är dieseldrivna. (Eventuellt hämtas laddningselen från kolkraft men nu ska vi inte käbbla för mycket. Greta har redan fått sin barndom förstörd pga koldioxidutsläpp och vill nog inte höra att hon själv skulle vara ”medskyldig” till att PEOPLE ARE DYING. Bättre att klappa henne på axeln.)

Nu när jag kollar igen så är det möjligt att båten redan är på väg. Jag missade en rad där det står avresa 2019-10-27 från Le Havre och den exakta tiden som har förflutet sedan avresan är 5d 21h 45m. Båten skulle i princip kunna vara framme i New York om några dagar.

Personligen så tror jag att det redan är någonting i görningen med att transportera Greta till Spanien. Eventuellt kanske en annan båt möter upp Malizia II någonstans ute på atlanten, till exempel den där ögruppen som de passerade förra gången.
2019-11-02, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Nu tänkte jag på de vuxna karlar som tycks falla för henne.

Jo, jag förstod det, men identifikationen från kvinnor/flickor är mer påfallande - och det är säkerligen ett medvetet grepp från Gretas PR-strateger.
2019-11-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jo, jag förstod det, men identifikationen från kvinnor/flickor är mer påfallande - och det är säkerligen ett medvetet grepp från Gretas PR-strateger.

Absolut, tänker bara att något måste det vara som sätter normal skepticism ur spel.
2019-11-02, 15:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Skyttedal erbjöd en flygbiljett.
Verkar som även en del media börjar tycka att det vilar ett löjets skimmer över cirkusen.
Vi får se hur länge det håller, hoppas att det snart tar slut, men jag kan ha fel, jag trodde inte att det skulle hålla så länge som det gjort.

Som perspektiv till hennes dravel, står Kina för mer än hälften av världen kolanvändning, och de ökar sin användning i snabb takt, Europa och USA minskar sin.
Det enda som uppnås via västvärldens uppoffringar är att jobb, industrier och pengar flyttar österut.
Produktionen blir smutsigare och släpper ut mer CO2, men då görs det inte längre här i landet, utan någon annanstans.
2019-11-02, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Skyttedal erbjöd en flygbiljett.
Verkar som även en del media börjar tycka att det vilar ett löjets skimmer över cirkusen.
Vi får se hur länge det håller, hoppas att det snart tar slut, men jag kan ha fel, jag trodde inte att det skulle hålla så länge som det gjort.

Som perspektiv till hennes dravel, står Kina för mer än hälften av världen kolanvändning, och de ökar sin användning i snabb takt, Europa och USA minskar sin.
Det enda som uppnås via västvärldens uppoffringar är att jobb, industrier och pengar flyttar österut.
Produktionen blir smutsigare och släpper ut mer CO2, men då görs det inte längre här i landet, utan någon annanstans.

Alla vettiga människor med hälften av hjärnan eller mer i behåll inser att man inte kan planera sina utlandsresor på basis av att man alltid ska lifta med någon eller åka en sponsrad resa med en lyxsegelbåt. Det går BARA om man är en medial celebritet, och bara under en kortare tid - sedan tröttnar alla eller bitarna faller inte på plats med när och var man faktiskt tänkte resa.

Det här en offentlig cirkus, exakt så.
2019-11-02, 15:20
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Greta dominerar hos Ellen
2019-11-02, 15:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Greta dominerar hos Ellen

Men Ellen fick kämpa lite för att få dit Greta:

Citat:
Ellen Degeneres beskriver Thunberg som något av en drömgäst. Tv-giganten säger också att hon kommer att donera 100 000 dollar till ett projekt för att ”sprida Gretas budskap”.

– Jag har försökt få hit dig i två månader!, utbrister hon.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...oseri-med-tid/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in