Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 18:35
  #229
Medlem
Mycket förvirrade uppgifter i tråden och mycket som inte går ihop med polisens teorier.


Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta
Citera
2019-11-07, 18:35
  #230
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
1. Jaha, men han kan ha förirrat sig in i lägenheten igen.

Din invändning är relevant men den räcker inte för att avskriva en självmordsteori. Och det är det som är problemet. Inget kan uteslutas utifrån den fakta som framkommit. Ja, annat än att någon kittlat honom till döds...

för att din teori ska gå ihop ska BO har skurit sig sig...blött (tyst) igenom trappan.lämnat blodigt handtryck på insidan av dörren..gått ut och skrikit...INTE lämnat blodigt handtryck på dörren på utsidan...tagit sig tillbaka (tyst) till lägenheten och dött. ( med stängd dörr?) sista med oviss om uppgift
Citera
2019-11-07, 18:37
  #231
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Källa på att BO är homosexuell? Annars får mod gärna radera detta
Det behöver han väl givetvis inte vara, gm kan likaväl tänkt sig mer än ett par supar hos bo. Bo kanske tog illa upp och skrek, varpå gm fick panik och högg honom. Eller bo kanske viftade med kniven och ändå fick den i sig själv?

Vad skulle vara så fel med den gissningen? Att gm är en tjej tror jag mindre på. Dom brukar oftast inte Kniva folk rent statistiskt.
Citera
2019-11-07, 18:40
  #232
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Han var dömd för rattfylla 2017. Uppenbarligen visste han hur en flaska såg ut. Det finns mig veterligen inga uppgifter om att det brukade vara stökigt hos honom. Han kan mycket väl ha funnit suparkompisar men då verkar det inte ha varit så vanligt. Försöker bara spåna utifrån vad vi vet.

Samma här, om allting man har är en hammare så ser hela världen ut som en spik. Så från mina enkla perspektiv på tillvaron så utesluter jag alla exotiska teorier om seriemördare på uppdrag. (Inte för att du har föreslagit det, men det finns någonting i det här mordet som jag nappade på.)

Snabba teorier till trots, knappt ett dygn har gått i denna mordundersökning. Det finns fler saker att upptäcka i detta fall.
Citera
2019-11-07, 18:41
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Mycket förvirrade uppgifter i tråden och mycket som inte går ihop med polisens teorier.


Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta


Precis min tanke också.
Citera
2019-11-07, 18:42
  #234
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Mycket förvirrade uppgifter i tråden och mycket som inte går ihop med polisens teorier.


Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta

En rattfylla för snart 3 år sedan kanske inte så många poliser kopplar till kriminalitet. Känd av polisen är inte att man inte kört för fort, legat i fyllecell eller åkt dit för rattfylla. Känd av polisen har med mer om de är kända bråkstakar, ingår i gäng eller annan brottslighet. Finns säkert de som inte ens åkt dit för något med varit misstänkt flera gånger som kan vara känd av polis
Citera
2019-11-07, 18:43
  #235
Medlem
Mongoglads avatar
Jag tror personligen det kan vara så enkelt som att bo hittade en suparbroder på krogen, tog hem den och som söp ihop. Nåt blev jidder, gm slog av en flaska mot bordet, körde den rakt i halsen på bo, fick panik, försökte stoppa blodet som sprutar ur halsen, inser det inte går, får panik och springer ut därifrån helt nerblodad i chock och panik.

Jag tror det är stor chans att gm ringer polisen redan inatt på fyllan och erkänner vad som hänt!
__________________
Senast redigerad av Mongoglad 2019-11-07 kl. 18:45.
Citera
2019-11-07, 18:43
  #236
Medlem
Spåren visar på mycket blod, inte nog med fotspår utan också att det droppat blod..som att den som går har sår som det rinner ur hela tiden och ner för benen och på golvet...
Citera
2019-11-07, 18:44
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta

Känd hos polisen sen tidigare är grovt kriminella och återfallsförbrytare. Såna som polisen håller ett öga på och som ofta har med dem att göra av olika anledningar. Grov rattfylla ingen bagatell men han var väl inte känd för polisen pga rattfylla för 2 år sedan om det inte har hänt nåt utöver det.
Citera
2019-11-07, 18:44
  #238
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Mycket förvirrade uppgifter i tråden och mycket som inte går ihop med polisens teorier.


Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta

Därför att polisen inte går ut som att en person är "känd av polisen" för mindre brott som inte är relevanta. Har man kört rattfull, eller skräpat ner.. Suttit i fyllecell.. Ja, då känns det lite fel att kalla personen "känd av polisen" inför media i en mordutredning.
Citera
2019-11-07, 18:45
  #239
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
Jag tror personligen det kan vara så enkelt som att bo hittade en suparbroder på krogen, tog hem den och som söp ihop. Nåt blev kurder, gm slog av en flaska mot bordet, körde den rakt i halsen på bo, fick panik, försökte stoppa blodet som sprutar ur halsen, inser det inte går, får panik och springer ut därifrån helt nerblodad i chock och panik.

Jag tror det är stor chans att gm ringer polisen redan inatt på fyllan och erkänner vad som hänt!

Jag trodde tidigare att han dog utanför eller i trappen men nu när nån nämnde att han hittades hemma så är det rätt troligt att han blev skadad utanför eller på väg hem från kanske krogen och stapplade hem på autopilot
Citera
2019-11-07, 18:45
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Mycket förvirrade uppgifter i tråden och mycket som inte går ihop med polisens teorier.


Folk i tråden påstår att BO dömts för rattfylla 2017. Men enligt Polisen är han ju inte känd hos dom sedan tidigare.


Får fanimig inte ihop detta

Kan vara JZ, också född -88 och finns ej på lexbase. Hur vet vi att det är SN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in