Citat:
Ursprungligen postat av
Whatdoweknow
Nej, så enkelt fungerar det inte med de som lider av svåra psykiska störningar.
Jag har ju skrivit så länge att hon gör det och jag har blivit avhånad för att jag gjort det. Men utan att avslöja för mycket kan jag bedöma sådant - och Blondinbella är dessutom ett extremfall.
Om jag skriver att hon är en mycket farlig människa att komma nära - då skrattar ni också, inte sant? Ändå är det så. Faktiskt är de människor hon av någon anledning börjar tycka illa om i en väldigt farlig situation. Det beror på att de som är psykiskt friska bryr sig om vad andra människor tycker. Inte alltid förstås, missförstå inte, det händer ju ofta att vi avfärdar andras åsikter. Men vi gör det inte utan vidare. Vi lyssnar på andra och tänker sedan efter själva.
En så pass psykiskt sjuk person som Blondinbella gör själv inte det och därmed uppstår också en slags extremt sjuk osårbarhet. Hon kan ta sig till vad som helst för det gör henne inget hur omvärlden ser på henne. Det gör henne heller inget hur illa hon än gör andra, hon saknar nämligen det som kallas ett normalt känsloliv. Att hon får andra att öppna sig och sedan utan att tveka en sekund kan använda det för egna syften är helt i linje med de allvarliga psykiska störningar hon lider av. Att hon har en allvarlig narcissistisk störning kan jag säga utan att ha träffat henne. Min bedömning blir att hon dessutom har psykopatiska drag.
Nu är det fritt fram att skratta, det har man gjort många gånger när jag skrivit de här sakerna. Men ni kanske börjar se det ni också?
Jag har då aldrig hånat eller skrattat åt dig. Dessutom krävs ingen psykologexamen för att förstå att hon har en grandios självbild och galopperande storhetsvansinne. Och säkert flertalet personlighetsstörningar på det. Men jag tror fortfarande att hon skulle tappa intresset totalt för ES så fort det visar sig att han inte tänker betala något lyxliv åt Bellsan. Jag menar, titta hur karln klär sig. Han känns ju inte direkt som någon som vill springa runt på exklusiva shoppinggator och slösa pengar på sin fritid. Finns inga pengar att hämta drar hon direkt.
Jag tänker också att han har råd med advokater som kan få henne att förstå att hon inte ska yppa några hemligheter om honom om det är vad hon hotar med.