Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Jag har då aldrig hånat eller skrattat åt dig. Dessutom krävs ingen psykologexamen för att förstå att hon har en grandios självbild och galopperande storhetsvansinne. Och säkert flertalet personlighetsstörningar på det. Men jag tror fortfarande att hon skulle tappa intresset totalt för ES så fort det visar sig att han inte tänker betala något lyxliv åt Bellsan. Jag menar, titta hur karln klär sig. Han känns ju inte direkt som någon som vill springa runt på exklusiva shoppinggator och slösa pengar på sin fritid. Finns inga pengar att hämta drar hon direkt.
Jag tänker också att han har råd med advokater som kan få henne att förstå att hon inte ska yppa några hemligheter om honom om det är vad hon hotar med.
Jag är inte psykolog. Men du kommer nära.
Han har något hon vill ha mer än annat och det stavas pengar. Vad personer med de störningar hon lider av vill ha och eftersträvar är olika, men på ett eller annat sätt handlar det om att kunna måla upp bilden av sig själv som överlägsen andra. Detta är målet och för det är en så här pass sjuk person beredd att strida bokstavligen intill döden. Att sluta betala är alltså ungefär det sista han bör göra och jag tror att han har förstått det. Jag tror också att han förstår vad han
bör göra, jag tolkar hans beteende så. Jag kan skriva det här för även om det skulle vara så att någon läser här kommer personen inte att förstå vad jag talar om. Det tillhör sjukdomsbilden.