2019-11-13, 21:34
Medlem
Seriöst:

Hur många här är ölänningar med personkännedom, insyn i fallet, eller någon som helst koppling till den uppenbart skyldige till Annelies försvinnande - kände honom t.ex?
Citera
2019-11-13, 22:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Seriöst:

Hur många här är ölänningar med personkännedom, insyn i fallet, eller någon som helst koppling till den uppenbart skyldige till Annelies försvinnande - kände honom t.ex?

Jag. Hurså?
Citera
2019-11-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag. Hurså?

Samma här. GOD lokalkännedom över hela ön dessutom.

Så?

Vad tror du om Annelie Ojonen och vart hon finns då?
Citera
2019-11-26, 19:40
Medlem
Wow. Den här tråden är verkligen helt j***a död...

Hursomhelst! Sambon/pojkvännen till Annelie gjorde garanterat av med henne, och jag har en teori om vart han gömde kroppen. Jag har känt detta länge. Såvitt jag vet så har man inte sökt igenom detta område överhuvudtaget. Någon som tänker vad jag tänker?
Citera
2019-11-26, 20:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Wow. Den här tråden är verkligen helt j***a död...

Hursomhelst! Sambon/pojkvännen till Annelie gjorde garanterat av med henne, och jag har en teori om vart han gömde kroppen. Jag har känt detta länge. Såvitt jag vet så har man inte sökt igenom detta område överhuvudtaget. Någon som tänker vad jag tänker?

Du tänker alltså på ett område någonstans på jordklotet och undrar om vi tänker på samma område? Smart!

Delge ditt "område", men kolla gärna först om det inte redan diskuterats.
Citera
2019-11-26, 21:27
Medlem
Citat:
Du tänker alltså på ett område någonstans på jordklotet och undrar om vi tänker på samma område? Smart!

Delge ditt "område", men kolla gärna först om det inte redan diskuterats.

It’s alive! Tråden alltså...
Ja. Precis. Jag tänker på ett specifikt område. På Öland förslagsvis... Hur väl insatt är du i fallet och om Öland?
Citera
2019-11-27, 04:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
It’s alive! Tråden alltså...
Ja. Precis. Jag tänker på ett specifikt område. På Öland förslagsvis... Hur väl insatt är du i fallet och om Öland?

Jag är oerhört väl insatt i båda delar.
Citera
2019-11-28, 22:51
Medlem
Citat:
Jag är oerhört väl insatt i båda delar.

Bra. Då vet du exakt vem som hade ihjäl och dumpade Annelie. Det vet alla som har anknytning till Öland eller insyn i fallet. Jag säger bara; Greby Alvar. Alla gamla vattenfyllda stenbrott...
Citera
2019-11-29, 06:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag säger bara; Greby Alvar. Alla gamla vattenfyllda stenbrott...

Problemet är ju att de är så oerhört grunda.
Citera
2019-11-30, 15:20
Medlem
Citat:
Problemet är ju att de är så oerhört grunda.

Definiera ”grunda”.

Har du vandrat runt där ute bland stenbrotten överhuvudtaget?

Jag har personligen sett gamla stenbrott och hålor där ute som är iallafall ett par meter djupa...

Sambon/Pojkvännen/Mördaren växte i princip upp där ute eftersom han i långa perioder av sin uppväxt bodde hos sina morföräldrar som bodde ensligt i Greby - alldeles intill Greby Alvar med alla gamla stenbrott... Han kunde därmed området som sin egen byxficka. Ponera att han sänkte kroppen efter Annelie Ojonen i ett sådant vattenfyllt gammalt stenbrott och därefter kastade i en massa ”skrotsten”...

Case Closed.

Detta scenario vore dessutom förenligt med underredsskadorna på Annelies bil.

Där har du mina ten cents om vad jag tror hände.
Citera
2019-12-02, 08:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Definiera ”grunda”.

Har du vandrat runt där ute bland stenbrotten överhuvudtaget?

Jag har personligen sett gamla stenbrott och hålor där ute som är iallafall ett par meter djupa...

Sambon/Pojkvännen/Mördaren växte i princip upp där ute eftersom han i långa perioder av sin uppväxt bodde hos sina morföräldrar som bodde ensligt i Greby - alldeles intill Greby Alvar med alla gamla stenbrott... Han kunde därmed området som sin egen byxficka. Ponera att han sänkte kroppen efter Annelie Ojonen i ett sådant vattenfyllt gammalt stenbrott och därefter kastade i en massa ”skrotsten”...

Case Closed.

Detta scenario vore dessutom förenligt med underredsskadorna på Annelies bil.

Där har du mina ten cents om vad jag tror hände.

Utan att vika ut mig för mycket kan jag bara konstatera att jag uppenbarligen vet mer om såväl område som fallet i sig.
Citera
2019-12-02, 10:47
Medlem
Citat:
Utan att vika ut mig för mycket kan jag bara konstatera att jag uppenbarligen vet mer om såväl område som fallet i sig.

Bra, då kan du väl svara på mina frågor och bemöta min hypotetiska teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in