Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1322
  • 1722
  • 1772
  • 1821
  • 1822
  • 1823
  • 1872
  • 1922
  • 2322
2019-11-16, 16:29
Medlem
Giant Squids avatar
Disneys Frozen2 har premiär.
Tydligen kommer inspiration till karaktären Elsa från Greta.
Disney gör naturligtvis filmer som är i takt med de unga.
Jag tror att även nästa Star Wars kommer med tydliga klimatkrigarhjältar.
Greta har förändrat kulturen och historien, ingen tvekan om det. Många antieko människor håller nog inte med, men dom kommer de flesta dö ut om en generation, frågan är hur väl de förberett sina ättlingar till de nya utmanande anpassningarna.

https://inews.co.uk/culture/film/fro...impact-1044744
Citat:
Creators have dropped hints about geopolitical themes. It wouldn’t be hard to celebrate environmental activism

– the links are obvious between Elsa, a straight-talking Scandinavian with superpowers relating to the climate, and Greta Thunberg. Here’s hoping snow queen Elsa reverses global warming.
2019-11-16, 16:35
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Disneys Frozen2 har premiär.
Tydligen kommer inspiration till karaktären Elsa från Greta.
Disney gör naturligtvis filmer som är i takt med de unga.
Jag tror att även nästa Star Wars kommer med tydliga klimatkrigarhjältar.
Greta har förändrat kulturen och historien, ingen tvekan om det. Många antieko människor håller nog inte med, men dom kommer de flesta dö ut om en generation, frågan är hur väl de förberett sina ättlingar till de nya utmanande anpassningarna.

https://inews.co.uk/culture/film/fro...impact-1044744
Det kan väl inte stämma? Greta fick sitt genombrott i världen när hon seglade till USA. När man gör en film i Disney-klass så tar det väl iallafall två tre år med manus, animeringar, voiceover och liknande
2019-11-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Dom verkar ha det rätt blasigt just nu. Pa väg ut ur det röda ganska rakt österut. Sidvind! Blir det inte gungigt da? Hur gar det med sjösjukan tro?

Nu går det åt helvete för sakta (6 knop), bägge Volvo dieselmotorerna måste startas för att hinna fram till COP25.
2019-11-16, 16:38
Medlem
Såå bisarrt att denna jänta har skapat klimat hysteri över hela världen
2019-11-16, 16:50
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Såå bisarrt att denna jänta har skapat klimat hysteri över hela världen

Hitintills inte sett någon bra förklaring till det.
Gissar att det beror på henne UPPSYN.

Den är obetalbar. Liknar inget annat. Ingen annans. Ren, clean, rättfram. Kanske lite ET över den.
Sen när hen blir vred. Då jävlar sprutar det dynamit ur detta lilla väsen. Hennes How dare you har gått viralt. Finns inget att matcha mot det. Årets saying.
Bara nån av Trumps plums kanske. Men ändå, dom ligger i en annan, och lägre klass.
Senast redigerad av Jof 2019-11-16 kl. 16:56.
2019-11-16, 17:46
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hitintills inte sett någon bra förklaring till det.
Gissar att det beror på henne UPPSYN.

Den är obetalbar. Liknar inget annat. Ingen annans. Ren, clean, rättfram. Kanske lite ET över den.
Sen när hen blir vred. Då jävlar sprutar det dynamit ur detta lilla väsen. Hennes How dare you har gått viralt. Finns inget att matcha mot det. Årets saying.
Bara nån av Trumps plums kanske. Men ändå, dom ligger i en annan, och lägre klass.

Greta dominerar med sin heliga aspergervrede
2019-11-16, 18:19
Medlem
Merwinnas avatar
Läste någonstans, att Nikki har fått Elayna att ta på sig en flytväst och sätta fast sig vid båten med en lina när det gungar. Har hon inte vetat tidigare, att man bör göra de två sakerna..?

Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
De borde rimligtvis proviantera på vägen och där finns det inte så många valmöjligheter annat än Bermuda och Azorerna. Det går väl bra till den första ön, men sedan är det 350 mil till nästa. I det militära så klarade man flera veckor i fjällen med frystorkat, så visst är det möjligt att åka båt i flera veckor med enbart nödransoner.

Jag är mest orolig för babyn. Undrar om mamman ammar fortfarande, så att han kan få i sig lite nyproducerad, färsk mat den vägen i alla fall? Annars är det rejält oansvarigt...
2019-11-16, 18:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Självklart kommer COP25 mötet att flyttas fram tills greta kommer i land. Det är ju självaste klimat jesus som ska på mötet. Inte fan kan man börja utan hon. Jorden går under om 9 år så det gäller att utnyttja tiden som klimat jesus kan åka runt och predika maximalt

Vet inte; jag fick en liten elak tanke, att de kanske flyttade mötet för att slippa Greta? Det blir lugnast så. Alla vet ju, att det tar flera veckor för henne att ta sig från en kontinent till en annan...
2019-11-16, 18:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hon överlevde ju stormen fast hon i princip tuppade av av sjösjuka

Jag tror att Greta kommer att överleva av samma anledning som de kristna martyrerna överlevde omänskliga strapatser, innan det till slut gick att få död på dem genom att låta dem ätas av utsvultna lejon eller liknande. Hon bärs av en tro, som är lika stark som religionen var för martyrerna. Och tron kan försätta berg, eller i alla fall ge den egna kroppen oanad uthållighet. "Oskadd ur rök och brand, går den som vill ett verk..."

Och nu kom jag att tänka på, att martyrerna kanske också hade Asperger, fast det inte var uppfunnet då? Att det var det som gav dem möjligheten (eller förbannelsen) att bli så totalt fixerade vid en enda sak?
2019-11-16, 18:34
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att Greta kommer att överleva av samma anledning som de kristna martyrerna överlevde omänskliga strapatser, innan det till slut gick att få död på dem genom att låta dem ätas av utsvultna lejon eller liknande. Hon bärs av en tro, som är lika stark som religionen var för martyrerna. Och tron kan försätta berg, eller i alla fall ge den egna kroppen oanad uthållighet. "Oskadd ur rök och brand, går den som vill ett verk..."

Och nu kom jag att tänka på, att martyrerna kanske också hade Asperger, fast det inte var uppfunnet då? Att det var det som gav dem möjligheten (eller förbannelsen) att bli så totalt fixerade vid en enda sak?

Jag tror faktiskt att de flesta som intensivt har stått för något kontroversiellt har varit lindrigt autistiska. En normal människa skulle inte palla det.
2019-11-16, 18:58
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
De borde rimligtvis proviantera på vägen och där finns det inte så många valmöjligheter annat än Bermuda och Azorerna. Det går väl bra till den första ön, men sedan är det 350 mil till nästa. I det militära så klarade man flera veckor i fjällen med frystorkat, så visst är det möjligt att åka båt i flera veckor med enbart nödransoner.
Vad är det här för fjanteri. Vet du inget om världen. Folk seglar kors och tvärs runt jorden och över oceaner. Och det finns mycket plats för proviant på en båt med 10 tons deplacement. Jag har inget till övers för Greta-kulten, men hennes seglatser gör mig avundsjuk. Dessutom tror jag hon för första gången funnit sig själv på riktigt och inser att världen existerar oberoende av henne själv och inte kan manipuleras eller tämjas. Även om hon inte fattar det själv.
Skippa skitsnacket om följebåt också, det är bara jobbigt trollande.
2019-11-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jo fast så svårt hade det ju inte varit att sätta samman ett kompendium om hur han satt ihop sina fakta. Så att de journalister som efterfrågat hans forskning kunnat skriva ihop något som stödde hans tes.

Och det är ju lite konstigt att man inte ifrån 11000 stora konsensusskaran har använt hans data och refererat till denna och dragit samma slutsatser. Om den nu varit korrekt.
Varför inte det då ?

Det är möjligt att Mann och de 11 000 forskarna borde gjort annorlunda, men det är likväl lögner om Mann som Samnytt m fl gått ut med och det är det jag tänker kan vara bra för en del att bli medvetna om. Jag har inte själv någon klar uppfattning vad gäller klimatförändringarna eller ens är så värst intresserad utav detta ämne, utan jag skriver mest här för att påpeka rena felaktigheter och missuppfattningar som florerar och då främst rörande Greta.
  • 1322
  • 1722
  • 1772
  • 1821
  • 1822
  • 1823
  • 1872
  • 1922
  • 2322

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto