Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 09:16
Medlem
För det första - FIKK och MISSING PEOPLE har INGEN konflikt mellan varandra. De hjälps åt vid sök men man söker inte på samma ställen samtidigt.

För det andra - Anledningen till att FIKK har samlingsplatsen på andra sidan stan är pga att det finns en stor parkering där allmänheten kan parkera samt att det finns matställen/affärer/mackar mm som de sökande kan gå in i å handla och värma sig i.

Förstår inte varför man ska hålla på att spekulera att 2 olika sökorganisationer ska vara i konflikt med varandra bara för att man jobbar på lite olika sätt.
Citera
2019-11-19, 09:17
Medlem
Aftonbladet skriver att det redan gått flera dagar innan man anmälde henne som försvunnen. Syrran skriver på FB att det inte är likt Wilma att vara borta. Det här tycker jag är jäkligt märkligt! Som förälder väntar man ju inte med att anmäla särskilt länge, absolut inte om det är så att dottern inte brukar försvinna eller hålla sig borta. Så, här ligger en fisk begraven någonstans.
Citera
2019-11-19, 09:18
Medlem
Minns inte vad tjejen hette - hon som försvann efter en personalfest och skulle åka till sin bror i Malmö men aldrig kom dit- men det var ju ett liknande pådrag och letande. Jag var övertygad om att hon var mördad då men hon hade ju hängt sig i ”skogen” en bit bort från en affär där hon hade köpt ett rep
Citera
2019-11-19, 09:22
Medlem
Emm*li S*lander kommenterade alldeles nyss på sin fb

"Kolla Aftonbladet. De frivilliga har nog inget hittat. Men polisen har hittat hennes skor."

Obs "hennes"...
Citera
2019-11-19, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Otäckt detta. Tyvärr tror jag som du.

Ja detta är lite tråkigt.
Har du hunnit läsa ikapp.?

Senast sedd/hörd nere i Valkesborg.
Sen sökinsatser norr över vid Dynamitbacken.
Avspärrningar på samma plats inatt.
Flera fynd, bland annat skor och "tillbehör" har hittats.
Enligt polisen har det att göra med sökinsatsen efter Wilma.

Inget bekräftar att det är just Wilmas grejor, men sannolikheten är nog ganska stor.
Eftersom dom hade en anledning att söka på just den platsen, och att man sen gör olika fynd, så får man väl tro att det finns ett samband.
Ponera att det är Wilmas saker och skor man hittat - Men, vart fan är i så fall kroppen ?
Citera
2019-11-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Minns inte vad tjejen hette - hon som försvann efter en personalfest och skulle åka till sin bror i Malmö men aldrig kom dit- men det var ju ett liknande pådrag och letande. Jag var övertygad om att hon var mördad då men hon hade ju hängt sig i ”skogen” en bit bort från en affär där hon hade köpt ett rep

Nathalie hette hon
Citera
2019-11-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Emm*li S*lander kommenterade alldeles nyss på sin fb

"Kolla Aftonbladet. De frivilliga har nog inget hittat. Men polisen har hittat hennes skor."

Obs "hennes"...

Betyder ingenting, barn i den åldern kan inte läsa, än mindre förstå.

Så här står det i AB.
Citat:
Man har hittat tillbehör, bland annat skor på den platsen. Vi avfärdar ingenting men vi kan inte säga i nuläget att det har något med henne att göra.

Således inget om att det är hennes skor.
Citera
2019-11-19, 09:27
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sold01
För det andra - Anledningen till att FIKK har samlingsplatsen på andra sidan stan är pga att det finns en stor parkering där allmänheten kan parkera samt att det finns matställen/affärer/mackar mm som de sökande kan gå in i å handla och värma sig i..

Är det borta vid torp FIKK har sökt??
Citera
2019-11-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Skulle någon kunna skicka en länk/screen på hur området ser ut där dom har spärrat av?

Här är området som dom spärrat, de finns ingen bättre bild om inte någon privat sitter på en privatbild. Men detta är vad jag kunde hitta på maps. De lilla svart byggnaderna på vänstersida av bilden är Bågskytteklubben.
Inser nu att jag inte har nån aning om hur jag skall lägga ut bild. Har ingen länk, utan har den sparad på min dator.
Citera
2019-11-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja detta är lite tråkigt.
Har du hunnit läsa ikapp.?

Senast sedd/hörd nere i Valkesborg.
Sen sökinsatser norr över vid Dynamitbacken.
Avspärrningar på samma plats inatt.
Flera fynd, bland annat skor och "tillbehör" har hittats.
Enligt polisen har det att göra med sökinsatsen efter Wilma.

Inget bekräftar att det är just Wilmas grejor, men sannolikheten är nog ganska stor.
Eftersom dom hade en anledning att söka på just den platsen, och att man sen gör olika fynd, så får man väl tro att det finns ett samband.
Ponera att det är Wilmas saker och skor man hittat - Men, vart fan är i så fall kroppen ?
Kroppen kan vara bortforslad med bil. Vore inte första gången nån sprider offers tillhörigheter omkring sig. Nej, jag har bara skuggat igenom tråden men läst medias artiklar om fallet.
Citera
2019-11-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Betyder ingenting, barn i den åldern kan inte läsa, än mindre förstå.

Så här står det i AB.

Således inget om att det är hennes skor.

Hon är ju anhörig till henne. "Mina barns storasyster". Anhöriga kan ha annan info än AB.

Polisen lär ju visa anhöriga skorna, för att se om de känns igen. Uttalandet i AB kan ha skett före anhöriga fått se skorna.
Senast redigerad av PIL 2019-11-19 kl. 09:31.
Citera
2019-11-19, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som polisen säger själva: man hittar prylar överallt när man är ute och letar. Så om dessa skor tillhör ärendet vet vi ju inte förrän någon bekräftat detta.

Sant.
Troligtvis så visas fynden upp för anhöriga och ser om dom känner igen nåt.
Sen skall väl allt vidare till NFC, om det visar sig vara Wilmas saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in