Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Om jag ser rätt så har varken Emm*li S*lander eller Em*lie Carlsson delat eller uppdaterat något mer på Facebook sedan igår kväll. Detta efter att ha postat och delat inlägg frenetiskt angående försvinnandet.

Om man sedan kan utläsa något av det eller om det är en slump låter jag vara osagt.

I en kommentar på Emmeli Selanders sida har hon skrivit att det är ”hennes skor” dvs Wilmas, man hittat

Emmeli Selander
Kolla Aftonbladet. De frivilliga har nog inget hittat. Men polisen har hittat hennes skor.

Uppdaterat för 6 timmar sen. Vet inte hur jag länkar men någon annan kanske vill/kan.
Citera
2019-11-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Herre gud!
Jag vet flera 17 åringar som bor med sina pojkvänner.
När jag var 17 bodde flera av mina kompisar med sina pojkvänner.
Det är absolut inget konstigt.
Vilken del av världen bor du i?
Stockholm? Där det inte finns bostäder men ute i övriga Sverige är det inte konstigt då många går gymnasium på andra orter. Det finns inte gymnasium på alla platser i Sverige och många flyttar hemifrån redan som 15 åringar. Se på Norrland tex. Alla bor inte hos mamma och pappa tills de fyllt 25.

För det första: andas djupt några gånger. Det går att ifrågasätta svenska normer, det är inte förbjudet.

Ja, så vad är skillnaden mellan sambo med kille vid 17 år och gift med kille vid 17 år? Barnäktenskap är förbjudet men inte barnsamboskap. Jag tycker det är väldigt liten skillnad.
Citera
2019-11-19, 15:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Verkligen inte helt klart wt landsbygd underklass.
Normala flickor ser inte ut på det viset , ännu i alla fall även om många gör det så innebär inte det att det är det som är normen för normalitet.
Fotografierna på BO visar på väldigt mycket. Du kanske skulle fråga en barnpsykolog vad BO lider av.
Tragiskt men sant. Många unga flickor lider idag.

Du är ute och cyklar min vän. Hon ser ut som vilken tonårstjej som helst. Och som dom gjort senaste decennierna dessutom.

Det du tänker på är mormoner, frikyrkliga predikare osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Fruktansvärt lite inside-info i tråden :/

Frågor:

- Bodde hon ens på speciellt boende?
- Bodde hon hos en pojkvän?
- Var pojkvännen den som såg henne sist?
- Var pojkvännen den som påkallade familjens uppmärksamhet om att Wilma var försvunnen?
- Har hon utländsk härkomst?
- Hur såg hennes sociala liv ut? Fester? Droger?

- Inget tyder på det. Men inget bekräftat.
- Tyder på det enl tråden. Men obekräftat.
- Enligt tråden. Men obekräftat.
- Inga uppgifter på det. Tror det står nån hypotes i tråden. Obekräftat.
- Inga uppgifter.
- Inga uppgifter.
Citera
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Hon ser ut som precis vilken 17årig tjej som helst i Uddevalla med omnejd. Tro mig! Du kan inte lägga någon vikt vid eller dra slutsatser av hennes bilder.
Precis vad jag menar Uddevalla har många som tillhör den samhällsklassen.
De spökar ut sig på det sättet som en påfågel som vill ha blickarna på sig fast i det fallet var det tupparna förr i tiden.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån sa 22 år här. Han är vuxen. Fick inte Billy Fagerström livstid? Han var 22 vid gärningen.
Huruvida han får livstid eller inte beror på hur han tagit tösen av daga och vad som försigått mordet.
Citera
2019-11-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
I en kommentar på Emmeli Selanders sida har hon skrivit att det är ”hennes skor” dvs Wilmas, man hittat

Emmeli Selander
Kolla Aftonbladet. De frivilliga har nog inget hittat. Men polisen har hittat hennes skor.

Uppdaterat för 6 timmar sen. Vet inte hur jag länkar men någon annan kanske vill/kan.
Vi vet.
Citera
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Har han dödat henne så hon blött minsta lilla i lägenheten är han sååå körd. Teknikerna brukar vara noggranna.

Inte i fallet med Marina Johansson, Spekeröd, där blodfläcken i sängen var typ 1 m stor och inte alls upptäcktes av teknikerna under den första rundan.
Citera
Medlem
Javisst är dom noggranna alltid. Gissar att någon redan golat på honom i ett skede under förhör som redan hållits med bekantskapskretsen. Läste att polisen redan haft ett 50 to förhör. Kroppen hittas nog snart.
Hemskt för familj och vänner. Jag skulle bli helt tokig om set gällde mitt barn. Hade fan åkt och masserat killen lite innan polisen hann ta honom.
Vad är det för fel på alla dessa killar som dödar unga tjejer??

Citat:
Har han dödat henne så hon blött minsta lilla i lägenheten är han sååå körd. Teknikerna brukar vara noggranna.
Citera
2019-11-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Finns ju normala bilder på flickan bara att jämföra med de bilder som väcker min misstänksamhet.
Om du anser det normalt tillhör du ju själv den typen.

Vad betyder ens ”den typen”?

Att du antyder att hon eventuellt har blivit mördad pga av sitt utseende är för mig helt ofattbart och otroligt okänsligt.
Citera
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du är ute och cyklar min vän. Hon ser ut som vilken tonårstjej som helst. Och som dom gjort senaste decennierna dessutom.

Det du tänker på är mormoner, frikyrkliga predikare osv.
Småstad Uddevalla låg utbildning stor invandring Hovhult Dalaberg mm mm .
Spöka ut sig måla sig ögonbrynen mm, det är inte normalt för de flesta 17 åriga flickor.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hon har aldrig bott på något hem.
Läs tråden och sprid inte saker som inte stämmer

Det är inte med avsikt om jag sprider villfarelser... HBV och Athenagården är nämnd ett otal gånger i tråden. Att hon de facto bott med MGM motsäger inte det påståendet, men jag är inte säker på något alls, liksom de flesta andra här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in