Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet ej. Hos nån av föräldrarna kan jag tänka. Ingen låter sin 17-åring flytta hemifrån permanent. Inte om man har föräldraansvar.

Av vad jag har läst här så var hennes folkbokföringsadress hos styvmamman.
Citera
2019-11-20, 09:51
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Såhär står det på expressen

Om han lämnar uppgifter om hennes position, så är det ju givet att det är han? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2019-11-20, 09:52
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
känner kurder deras kommentar hunden(kvinnan) fick vad hon förtjänade. Självklart så sägs detta inte utåt men ni måste förstå hur kurdiska män fungerar kvinnan är ingeting hon har noll att säga till om även i sverige. deras heder är allt och kränks den genom att kvinnan lämnar så är hon död.

Vet, de kan verka anpassade på arbetsplatser osv, men jag vet vad du menar.

Säger till mina barn, allt förutom kurder
Citera
2019-11-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Vad är det som egentligen pekar mot hedersbrott snarare än ett faktiskt svartsjukebrott?

Vet vi att han är religiös eller är det bara för han har utländskt namn det spekuleras i detta?

Det mest troliga är väl att det har skett av svartsjuka, likt mordet på Lotta eller Therese Roja?

Hedersmord har inget med religion att göra utan med klankultur, familjens/klanens heder.
Citera
2019-11-20, 09:53
Medlem
Sperssons avatar
Den misstänkta har av allt att döma delvis erkänt brottet.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Btw jämför med tjejen ifrån Trollhättan
Även där hade man eldat på flera olika platser...
Citera
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Står att hon väger runt 50 kilo, jag är precis under 170cm och väger 65 kilo, jag skulle inte ha några problem med att bära 50 kilo en kortare sträcka, tillexempel ner till bilen som stod parkerad i närheten.

Haha, skojar du eller? Du hade mest troligt knappt burit henne en meter. Jag väger 100 kilo och vet att jag skulle ha mycket svårt för att flytta en kropp någon nämnvärd sträcka alls på egen hand. 50 kilo död människokropp är mycket skrymmande att hantera om man är ensam.
Citera
2019-11-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Om han lämnar uppgifter om hennes position, så är det ju givet att det är han? Rätta mig om jag har fel.

Han kan ju ha sagt att hon gick hemifrån och sa att hon skulle till den platsen.
Citera
2019-11-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
-Polisen bytte sökområde till Ljungskile på tisdagen efter uppgifter som pojkvännen lämnat i förhör

Det betyder inte att han har erkänt nåt. Det betyder heller inte att han har pekat ut var kroppen finns.
Det kan vara HELT ANDRA uppgifter som han lämnat som gör att polisen byter sökområde.
Han kan ha erkänt att han varit i ett speciellt område, och att hans telefon har varit där men det betyder inte att kroppen ligger där. Men det ger polisen en anledning att söka i området.
Hängde du med, eller låter jag snurrig ?

Enligt expressen/GT har pojkvännen lämnat uppgifter som gjort att man bytt sökområde. Erkännande behöver det ju inte vara, men byter man sökområde pga pojkvännens uppgifter så finns det ju troligtvis något substantiellt. Jackan hittades väl i Ljungskile-trakten?

”Polisen bytte sökområde till Ljungskile på tisdagen efter uppgifter som pojkvännen lämnat i förhör, enligt uppgift till GT.”
https://www.expressen.se/gt/krim/fam...r-svartsjuk-1/
Senast redigerad av balisfel 2019-11-20 kl. 09:56.
Citera
2019-11-20, 09:55
Medlem
T34Panzers avatar
Då forsätter sökningarna, idag med Missing People:

FYRBODAL/UDDEVALLA SKALLGÅNG:

Hjälp oss och anhöriga att hitta 17-åriga Wilma som är försvunnen sedan den 14 november 2019.

DATUM: Onsdag den 20 november

TID: 10:00
Det går bra att ansluta löpande under dagen fram till kl. 14.00.

SAMLINGSPLATS: Kvantums parkering, Göteborgsvägen, Uddevalla

LÄNK TILL KARTAN:
https://goo.gl/maps/pqk1XQ7P3jWsLwoh6

Det behövs ingen föranmälan.
All information fås på plats.

https://m.facebook.com/story.php?sto...24878340875803
Citera
2019-11-20, 09:55
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Han kan ju ha sagt att hon gick hemifrån och sa att hon skulle till den platsen.

Jo iofs, han kan ju lika gärna missleda fullständigt åt helvete också.
Citera
2019-11-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Svartsjuka är inget kurdiskt. Heder är det absolut viktigaste för dessa klanmänniskor. Då har de hela släkten på sin sida oavsett om vi pratar om mord!

Vet vi ens om han är religiös?

Är det fastställt hur länge han har bott i Sverige? Är han född här?

Det är nämligen många unga invandrare som inte är speciellt religiösa, i synnerhet om de är födda i Sverige.

Vad är det som pekar på heder och religion som motiv annat än namnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in