Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 09:33
Medlem
Om snubben dödat henne i lägenheten, fått panik, han vågade tydligen inte öppna dörren när flickans pappa knackade på, och därefter styckat kroppen innan han forslat ut kvarlevorna i en väska eller liknande, hur lätt är det då att hitta spår om kroppen legat död en tid?
Blod och vätskor stelnar väl?
Citera
2019-11-20, 09:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lätt o låna kanot aka liten roddbårt o göra nattetid.
Tveksamt om kurder är tillräckligt sjövana för att hantera en båt?
Citera
2019-11-20, 09:34
Medlem
CassandraCs avatar
Kurder brukar vara tajta, skulle inte förvåna mig om farsan i familjen hjälpt grabben köra bort kroppen långt åt helvette.

Utan kropp kommer han gå fri.
Citera
2019-11-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet ej. Hos nån av föräldrarna kan jag tänka. Ingen låter sin 17-åring flytta hemifrån permanent. Inte om man har föräldraansvar.

Många här har yttrat sig och tycket att det är helt normalt. Vilket inte jag tycker hon ska ha ett eget rum hos mamma eller pappa.

Jag hade lägenhet när jag träffade min första fru som bodde hemma. Hennes föräldrar packade nästa väskorna åt henne och ställde vid dörren. Sådan föräldrar finns, ut med ungen så fort chans finns. Men hon var betydligt äldre än i det här fallet.
Citera
2019-11-20, 09:35
Medlem
känner kurder deras kommentar hunden(kvinnan) fick vad hon förtjänade. Självklart så sägs detta inte utåt men ni måste förstå hur kurdiska män fungerar kvinnan är ingeting hon har noll att säga till om även i sverige. deras heder är allt och kränks den genom att kvinnan lämnar så är hon död.
Citera
2019-11-20, 09:36
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Om möjlig mördare är kurd eller liknande bör man fundera på skam- vs. skuldkultur vid brott, och hur den kulturen hanterar sånt.

Inte minst pappans citat ger en del ledtrådar.
Citera
2019-11-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om snubben dödat henne i lägenheten, fått panik, han vågade tydligen inte öppna dörren när flickans pappa knackade på, och därefter styckat kroppen innan han forslat ut kvarlevorna i en väska eller liknande, hur lätt är det då att hitta spår om kroppen legat död en tid?
Blod och vätskor stelnar väl?
Skulle han styckad henne, vilket inte är ett lätt jobb, så skulle dom definitivt hitta tillräckligt mycket bevis, det går inte att städa bort.
Citera
2019-11-20, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han har väl inte erkänt något? Hade han pekat ut var hon fanns borde hon vara funnen. Om inte så hade väl han även följt med och pekat ut området?

Tror han ljuger...

-Polisen bytte sökområde till Ljungskile på tisdagen efter uppgifter som pojkvännen lämnat i förhör

Det betyder inte att han har erkänt nåt. Det betyder heller inte att han har pekat ut var kroppen finns.
Det kan vara HELT ANDRA uppgifter som han lämnat som gör att polisen byter sökområde.
Han kan ha erkänt att han varit i ett speciellt område, och att hans telefon har varit där men det betyder inte att kroppen ligger där. Men det ger polisen en anledning att söka i området.
Hängde du med, eller låter jag snurrig ?
Citera
2019-11-20, 09:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Skorna som hittades var brända tydligen
Citera
2019-11-20, 09:45
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Om möjlig mördare är kurd eller liknande bör man fundera på skam- vs. skuldkultur vid brott, och hur den kulturen hanterar sånt.

Inte minst pappans citat ger en del ledtrådar.
Ja att tjafsa med sin fru/flickvän för en kurd kan ju vara allt från grov misshandel till balkongkastning!
Citera
2019-11-20, 09:45
Medlem
Vad är det som egentligen pekar mot hedersbrott snarare än ett faktiskt svartsjukebrott?

Vet vi att han är religiös eller är det bara för han har utländskt namn det spekuleras i detta?

Det mest troliga är väl att det har skett av svartsjuka, likt mordet på Lotta eller Therese Roja?
Citera
2019-11-20, 09:48
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Vad är det som egentligen pekar mot hedersbrott snarare än ett faktiskt svartsjukebrott?

Vet vi att han är religiös eller är det bara för han har utländskt namn det spekuleras i detta?

Det mest troliga är väl att det har skett av svartsjuka, likt mordet på Lotta eller Therese Roja?
Svartsjuka är inget kurdiskt. Heder är det absolut viktigaste för dessa klanmänniskor. Då har de hela släkten på sin sida oavsett om vi pratar om mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in