Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Där har du fel.

är det inte så? jag kan ha fel.
Citera
2019-11-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Är detta sant så bör verkligen personen som har tillgång till denna informationen meddela polisen.

Det ser nog inte så bra ut om han ringer o ger den infon. Då personen har info som han egentligen inte borde ha.
Citera
2019-11-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Enligt Göteborgs-Posten undrar MGM varför han är misstänkt, han förstår inte varför. Och enligt Expressen är han alltså inte överraskad?

Det kan bero på att hans försvarsadvokat avrått från att överklaga i nuvarande läge, och att de ska
vänta tills mer bevis visas.
Annars är risken att han ev sätts på fri fot för att strax åka in igen om något som liknar bevis dyker upp
och som ska utredas.
Det kan bli tjafsigt.
Så att han inte är förvånad måste inte absolut betyda att han är skyldig.
Om han fastnat på en kamera i Ljungskile som det står i tråden,
men han nekat, så kan bara det göra att han nu inte är förvånad.
Men... han KAN ha ljugit för att slippa bli misstänkt i onödan (om han är oskyldig)-
om han känner till att frågan är till för att sätta dit honom.
Litet långsökt kanske ...?

Är man oskyldig och får en fråga som hotar ens oskuld kanske man vill skaka av sig frågan bara.
Men då bör han förklara sig på ett trovärdigt sätt, varför han ljög.
Citera
2019-11-23, 21:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Lördagen...

Hmm. Mycket märkligt. Lördagen den 16 antar jag då. Han greps först på tisdag den 19.

Vad i helvete kan dra 30kwh som man behöver efter ett mord? Har han slipat om golven eller nåt. Du borde absolut tipa polisen om detta.
Citera
2019-11-23, 21:52
Medlem
Citat:
En person som har tillgång till förbrukningen i MGM lägenhet... Funderar på om det finns nåt städredskap som kan dra en massa el?

10-15 kWh respektive 40 kWh. Låter lite väl lite per dygn eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migsvetsarn
Alla som känner till filmen Pusher vet ju även vad pizzerians köttkvarn kan användas till. Tror faktiskt att pappan hjälp till med att forsla bort kroppen. Blir inte heller förvånad om det finns inslag av heder.

Blatterior maler sannolikt inte sin egna köttfärs. Det är t.o.m. ovanligt att mer seriösa restauranger gör det.

Om det är den nuvarande MGM:n som har mördat flickan var kroppen dessutom högst sannolikt fortfarande i ett och samma stycke vid ev. uppbränning/ improviserad sjöbegravning/ undangömning.

Att stycka en kropp kräver goda förkunskaper och rejäla verktyg, och det är när man har arbetsro och en adekvat arbetsplats. Det hade troligtvis inte denna MGM.
Senast redigerad av AgNO3 2019-11-23 kl. 22:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
dom kan stå där men inte bo där antagligen släktingar el liknande även em 22 åring kvinna var ju också skriven där+ mgm mamma med två namn skumt hela vägen...

Polisen kan ju räkna antalet sängar och jämföra med hur många som är skrivna där...Skatteverket lär ju veta det.

Har pappan varit på förhör? Hans lägenhet, bilar och biutrymmen och arbetsplats genomsökts?
Nån som vet?

Han verkar skum och opålitlig av det lilla som har citerats av vad han har sagt hittills. "Wilma kommer hit när de har bråkat" etc etc. Varför skulle hon gå hem till HONOM??? Naturligtvis skulle hon gå till sina egna föräldrar, eller till nån kompis.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellehard
är det inte så? jag kan ha fel.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/l...nbart-12511283
Citera
2019-11-23, 21:53
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Ursäkta mig men.. vad är detta för ”teorier och spekulationer” som vissa kallar det? Visst att man kan försöka tänka i andra banor men när vi har den information vi har så kanske det är rimligt att fortsätta spåna på den?
Att Wilma skulle hålla sig undan frivilligt är nästan helt uteslutet, att hon skulle ha gått ifrån lägenheten, blivit mördad av någon främmande är också extremt osannolikt.

Allting talar för att Wilma är död och allting talar för att pojkvänner är GM. Alternativt att det är pojkvännen + medhjälpare.
Detta är vad som talar för att pojkvännen är mördaren och Wilma är död:

• Vad man vet så var den sista platsen hon befann sig på omkring pojkvännens lägenhet.
• enligt vissa i tråden så är pojkvännen svartsjuk och kontrollerande.
• grannen hörde skrik och bråk natten mellan torsdag och fredag.
• pojkvännen har betett sig märkligt, inte svarat wilmas föräldrar och inte heller själv gjort en anmälan.
• wilmas saker KAN ha hittats brända i skogen.
• pojkvännen sitter häktad på SANNORLIKA SKÄL misstänkt för mord. För att detta ska vara möjligt krävs en del på fötterna från polisens och åklagarens sida.
• pojkvännen beter sig som skyldiga brukar göra, ni som brukar följa mordfall märker säkert detta.
• Det är enligt statistik vanligast att ett mord på just kvinnor begås av en pojkvän eller ett ex.

Kan fortsätta och fortsätta. Jag tycker vi håller oss på det rimligaste och mest logiska spåret och utgår därifrån, känns som att vi kan komma längre och Flashback har många gånger hjälpt polisen framåt. Det är dags att sluta hitta på storys som är helt osannolika!
Jag håller med.Det är väldigt ofta som närstående är GM. I detta fall pojkvännen.Det är statistik.Men att hon befann sig på fel plats vid fel tidpunkt är inte helt osannolikt heller.Folk mördas och skjuts i stor mängd nuförtiden.Då brukar en kropp dyka upp ganska snabbt.
Fast en sak är skum är att ev kropp är försvunnen.Inget spår alls.Ev mördare vill helt klart dölja brottet och spår.Eftersom kroppen troligen skulle avslöja mördaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Jag hade en flickvän på samma gata en gång i ungdomen så jag VET att det är små hus!
Okej så marklägenheter ? Så då är fin grannar helt enkelt?
Citera
Medlem
Citat:
Det ser nog inte så bra ut om han ringer o ger den infon. Då personen har info som han egentligen inte borde ha.
Måste finnas något sätt att tipsa polisen anonymt angående att de ska ta en titt på elförbrukningssiffrorna.
Citera
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Man önskar ju nästan att tortyrmetoder var lagliga i förhörsrummet med avstängda kameror. Hur jävla länge ska MGM hålla masken? Han sitter troligtvis med fulla restriktioner och får endast prata med sin advokat plus förhörsledaren. Dessutom är han inte gammal och har ingen tidigare erfarenhet av förhör. Han har också varit tillsammans med tjejen några år
och det borde snart brista fullkomligt för honom?!?

Är lite det jag känner med. Att det borde ha brustit vid det här laget eller när som helst.. jag menar jag hade till och med erkänt mig skyldig vid det här laget, fastän jag var oskyldig (nåväl, nu tog jag i. Men menar helt enkelt att det krävs ett viss psyke för att orka fortsätta neka/tiga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in