Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-25, 20:17
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En sak jag tycker är så befriande med Greta, är att en ung tjej för en gångs skull kan få lysa, vara i centrum, bli populär och lyssnad på - utan att spela på sin kropp och sin sexualitet. Och att nästan alla människor av båda könen respekterar detta också (de enda undantagen vad jag vet, är - naturligtvis, var annars *suckar* - här på FB, där någon har startat en tråd om sexuella fantasier om GT...). Hon har aldrig visat brösten eller låren, eller gjort en sexuell min, gest eller anspelning. Det har inte heller kommit ut en enda uppgift vad jag vet, om att makthavare eller andra män försökt tafsa på henne eller få träffa henne för sex, eller att kvinnor har försökt beskylla henne för att ha gått sängvägen till framgång. Det är rent - helt otroligt!

Det enda andra exemplet jag kommer på i modern tid är Prinsessan Diana, de allra första åren (sedan blev hon också nedsolkad av sina otrohetsaffärer). Och naturligtvis några kvinnor som blev kända när de var i övre medelåldern redan (Ria Wägner, Moder Teresa...), men det är ju en annan sak.

Som sagt - Greta är troligen som Jeanne d'Arc vad gäller sex
2019-11-25, 20:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som sagt - Greta är troligen som Jeanne d'Arc vad gäller sex

Ja! Sedan vet vi ju inte, om hon behöver utkämpa någon inre kamp för det. Har hon inte genomgått pubertetsutveckling, så "finns" det ju inte - precis som ett barn inte förstår varför vuxna kan vilja ha sex, det är ju bara äckligt!
2019-11-25, 20:54
Medlem
Citat:
... Jag tycker inte att man ska beskylla människor för vad deras föräldrar står för eller har gjort; det intressanta är vad personen själv gör.

Håller med. Man styr inte sina föräldrar.
Citat:
Jag är mer orolig för den där Antifatröjan som Greta själv hade på sig, i så fall. Ska hon klara att rädda klimatet, så måste hon hålla sig borta ifrån alla andra politiska frågor, annars skrämmer hon bort stora grupper.

Känner inte till tröjan men hon har köpstopp tydligen så gissar att hon får andras avlagda kläder. Så OM hon nu haft någon politisk tröja på sig (förutom rena miljö/klimatbudskap) så tror jag det är av misstag. Tanken är nog att inte binda upp sig till specifika partier/organisationer.
2019-11-25, 21:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Håller med. Man styr inte sina föräldrar.

Känner inte till tröjan men hon har köpstopp tydligen så gissar att hon får andras avlagda kläder. Så OM hon nu haft någon politisk tröja på sig (förutom rena miljö/klimatbudskap) så tror jag det är av misstag. Tanken är nog att inte binda upp sig till specifika partier/organisationer.

Ja, har hennes mamma sålt dem (som någon påstod i tråden), så kom väl tröjan från det överblivna lagret. Men Greta måste verkligen akta sig, angående vilka budskap som kan finnas på kläderna hon tar på sig! Även om de är utrangerade eller second hand.
2019-11-25, 21:15
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ja! Sedan vet vi ju inte, om hon behöver utkämpa någon inre kamp för det. Har hon inte genomgått pubertetsutveckling, så "finns" det ju inte - precis som ett barn inte förstår varför vuxna kan vilja ha sex, det är ju bara äckligt!

Så du tror alltså att Greta är ett förvuxet barn utan hår på fittan? Ingen skäggbiff mellan benen utan snarare en späd persika med glipa i?

Varför tror du Greta är underutvecklad?
2019-11-25, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Greta kan vara nyckeln som öppnar dörren. Allt fler företagsledningar går öppet ut med att klimatförändringarna är på allvar. Allt färre vill skjuta upp reformerna för att rädda vad som räddas kan. F.d. VD för Exxon berättar vad Exxon egentligen tänker i frågan.

https://www.bloomberg.com/news/artic...s-forever-more

Det är klokt att gå ut nu. Att medvetet fördröja reformer av kostnadsskäl kan bli dyrt framöver när resurser ska skakas fram. Trots allt har vi alla levt gott på fossilindustrin. Det är bara de neoliberala tankesmedjorna och högerpartierna och de som de lurat som är kvar på förnekarsidan. De sitter och våndas med svarte petter på hand.

Javisst, storföretagen, globalist-djävlarna. Själv önskar jag dem åt helvete. De ska producera sin service och sina produkter och för övrigt hålla käften, därför att det är vad företag är till för.
2019-11-26, 01:26
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Fast autism handlar om att man har problem att ge och ta i sociala situationer, samt problem att läsa av andra människor. Skådespelare, sångerska osv är utåtriktade på scen, men bakom kulisserna handlar det om att träna in manus och låtar.

Den typen av jobb tilltalar aspergare som gillar uppmärksamhet men där den sociala förmågan inte räcker till. Det känns tryggt när allt är ressigerat och man inte behöver vara rädd för att göra fel så länge man följer manus.

Det är tydligt att Malena har svårt att förstå andra människor. Till exempel talade hon ut i media om barnens psykiska problem långt innan Greta blev känd. Vanliga föräldrar gör inte så eftersom de förstår att det inte är ett samtal i förtroende med en journalist, utan att alla på barnens skola kommer att läsa artiklarna och att de kommer ligga kvar på nätet under en stor del av barnens liv.

En annan grej jag tyckte var ganska känslokallt var när Malena berättade att Greta kände sig övergiven när Malena var ute på turné och att de därför köpt hund. Hunden ersätta mamma liksom.
Hunden istället för Malena borde varit en stor förbättring.
2019-11-26, 05:46
Medlem
Citat:
Hur menar du nu? Mess kostar inte mycket CO2-mässigt (så lite att det är försumbart för några enstaka mails) - att skicka ett brev med posten kostar mycket mer. Är man till havs så är väl alternativet flaskpost... Teslan är ju en elbil. Det är det som är grejen med teslan, att ett företag som inte var i bilbranschen innan, byggde en helt ny bil ifrån scratch, och då med den moderna tekniken. (Att den ser för jävlig ut designmässigt är en annan sak - jag skulle inte vilja bli sedd död klivandes ut ur den... Men då har jag ingen annan bil heller.)

Ja, Malena är ju en riktigt tokig mångkulturförespråkare, långt utåt vänster. Men hon verkar ha fått munkavle de senaste månaderna, för Gretas skull. Jag tycker inte att man ska beskylla människor för vad deras föräldrar står för eller har gjort; det intressanta är vad personen själv gör. Jag är mer orolig för den där Antifatröjan som Greta själv hade på sig, i så fall. Ska hon klara att rädda klimatet, så måste hon hålla sig borta ifrån alla andra politiska frågor, annars skrämmer hon bort stora grupper.

Jag vet att vissa här i tråden inte tycker så, men jag tycker i alla fall att Greta gör något bra, i och med att hon visar på alla de här miljövänliga alternativen. De kommer i rampljuset. Nu läser folk det där, och VET att det går att åka elbil i Portugal och Spanien, för att det FINNS laddningsmöjligheter på vägen. Och även att det finns restauranger med ekologisk mat i dom länderna. Vilket gör att folk röstar med fötterna, och då går fler restauranger över till ekologiskt, och då... T.ex.. Uppgifterna skulle inte ha kommit i tidningarna och fått sådan uppmärksamhet, om det inte hade varit för Greta. På grund av detta kanske några tusen fler människor i Europa vågar satsa på en elbil, för att de ser att det går att åka även på en längre bilsemester med en sådan?

Se ovan. Handen på hjärtat - har inte du lärt dig något om de (mer) miljövänliga resealternativen genom att läsa och höra om Greta i media, på forum o.s.v.? Jag tror att budskapet går in även på folk som inte vill ta det till sig.

Inte många rätt här inte, nej Teslan är inte ful dock så är den inte vettig om den laddats med el från kolkraftverk när Greta var i USA och Kanada vilket lär ha hänt. De metaller som behövs till batterierna tas från gruvor som använder barn som arbetare och usla förhållanden, batteritillverkningen är riktigt dålig för miljön. Ska alla åka elbil i framtiden så blir det en katastrof, men den mängden batterier kommer det bli mycket svårt att tillverka när det går åt 100-200 kilo per bil. Det har ni i klimatsekten inte tänkt på.

Hela familjen kritiseras och på mycket goda grunder, Greta har gått från att styra sina föräldrar med flygstopp och köpstopp till att vilja styra alla andra också, extremt osunt beteende och fanatikerna hakar på. Dåren Malena springer runt med Afa t-shirtar, dessutom så har Malena försökt sälja in Greta till SVT för en tv-serie redan för 4 år sedan, Malena är inte frisk och gör allting för uppmärksamhet.

Har vi lärt oss om miljövänliga alternativ, du tycker alltså att en segelbåt till New York är ett realistiskt alternativ att överväga för vanliga människor som inte är multimiljonärer med några veckor att lägga på segling över Atlanten. Det hela är idioti och inte miljövänligt alls, hur mycket resurser tror du det behövs för att bygga en segelbåt i kolfiber för 70 miljoner kronor? Att köpa en vanlig flygstol i ekonomiklass är ett överlägset alternativ på alla nivåer, praktiskt, snabbt, billigt, någorlunda komfortabelt, låg klimatpåverkan per individ. Flyget står för 4% av mänsklighetens CO2-utsläpp och det är inte där problemet ligger.
Du pratar dig varm om elbilar men var kommer elen i från är det kolkraftverk så är det ju meningslöst och ingen vinst alls förutom en lägre driftskostnad men som äts upp av inköpspriset och lågt andrahandsvärde på grund av batteridriften.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-11-26 kl. 05:50.
2019-11-26, 08:47
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Så du tror alltså att Greta är ett förvuxet barn utan hår på fittan? Ingen skäggbiff mellan benen utan snarare en späd persika med glipa i?

Varför tror du Greta är underutvecklad?

Vem som helst ser väl att hon är underutvecklad hon är nästan 17 år och så ser man väldigt sällan ut då!
(gillar inte hur du skriver men svarar ändå)

Jag tror de lika gärna kan vara en pojke med flätor.
2019-11-26, 09:57
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Tror att det är bättre att försöka koncentrera sig på vad som eventuellt finns ovanför bältet. Blir då mindre oro i kroppen för alla Lolita gubbar. Jag syftar inte på dig utan bara rent generellt.

Aha, du menar tuttarna? Du har rätt – tuttar är ofta ett ackurat mått på fysisk mognad hos honor.

När jag googlar på ”Greta Thunberg + breasts” får jag upp följande bild: https://www-dreshare-com.cdn.ampproj...nomination.jpg

Där var det sannerligen inga meloner att snacka om. Knappt ens apelsiner. Möjligen clementiner, men är mer inne på kiwi.

Vi har alltså att göra med en tös som avviker både mentalt och fysiskt. Är det verkligen moraliskt att göra ett handikappat barn till galjonsfigur för klimatrörelsen?
2019-11-26, 10:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har hon bantat sedan förra vintern? Fick hon kanske order att deffa inför FN-talet. Ser hon inte smalare ut än på Nya Tiders sammanställning av bilder av henne och Soros-aposteln Neubauer? Ett år kan ju göra en del i den åldern, men kanske inte så mycket?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...3PwFApsmRTf74C

https://i.imgur.com/vSLpn5K.jpg
Jag såg inga svar på detta. Har hon smalnat av, kanske för att få fram den rätta Gremlin-looken till FN-talet?
Senast redigerad av wwr 2019-11-26 kl. 10:35.
2019-11-26, 10:39
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg inga svar på detta. Har hon smalnat av, kanske för att få fram den rätta Gremlin-looken till FN-talet?

Greta håller sig i form. När hon är båt-Greta bränner hon många kalorier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in