Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Neubauer skrev artikeln "tillsammans med Greta". Neubauer är ambassadör för One Foundation, grundad av bl.a Soros och Gates.

Neubauer är enligt uppgift anställd av tyska Miljöpartiet.
2019-12-04, 13:28
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Inget som säger att sånt kommer att ske mer än medlemmarna i klimatsekten.

ContraPoints har gjort en video om den globala uppvärmningen: The Apocalypse | ContraPoints

Alla som är inne tar detta på allvar
2019-12-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kommer du att hurra lika mycket när horder av klimatflyktingar väller in från obeboeliga områden?
Då kanske du börjar inse att Greta var den verkliga Sverige-vännen.

Greta har insett att det går EJ, att skapa ett miljövänligt samhälle om det inte är rättvist!

Därför har hon börjat tala om att man måste bekämpa rasistiska, koloniala och patriarkala strukturer. Hon behöver dock lägga till att bekämpa fattigdom på listan. Det är hur vi tar hand om svaga och utsatta som ger styrkan i vårt samhälle, och som skapar uthållighet!

Vad gäller att kämpa mot rasism är detta inget nytt för Greta. Hon har bland annat tidigare deltagit i en antirasistisk demonstration i Ludvika och har sagt att hon tänker delta i fler antirasistiska demonstrationer.

Hon är varmt välkommen tillbaka till Ludvika!

Tjejen har kämpaglöd i sig!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-04 kl. 13:42.
2019-12-04, 13:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Neubauer är enligt uppgift anställd av tyska Miljöpartiet.
Hon har säkert haft flera jobb. Men visst har Neubauer arbetat för Soros och Gates, som ambassadör för One Foundation. Neubauer och Greta finns på många bilder tillsammans. Neubauer hämtade upp "barnens fredspris" åt Greta.

Det visar hur även Miljöpartiet kopplas till Soros, i alla fall indirekt genom att Neubauer arbetat för båda.

Greta kopplas här till Soros på samma sätt som den svenska "politikerskolan" Höj Rösten.
(FB) Höj rösten "politikerskola" - Sorospengar rakt in i svensk politik?
Samma människor i båda organisationerna. Jag tror även Neubauer varit med och grundat FFF.
Senast redigerad av wwr 2019-12-04 kl. 13:48.
2019-12-04, 13:45
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon har säkert haft flera jobb. Men visst har Neubauer arbetat för Soros och Gates, som ambassadör för One Foundation.

Det visar hur även Miljöpartiet kopplas till Soros, i alla fall indirekt genom att Neubauer arbetar för båda.

Greta kopplas här till Soros på samma sätt som den svenska "politikerskolan" Höj Rösten".
(FB) Höj rösten "politikerskola" - Sorospengar rakt in i svensk politik?

Samma människor i båda organisationerna. Jag tror även Neubauer varit med och grundat FFF.

Ja snarare är det verkligt bevis på att det finns en politisk agenda bakom Gretasekten om det nu var någon stackare som trodde att så icke var fallet. Soros & Co' s agenda ska följas till punkt och pricka och där går klimathysteri och vänsterpolitik hand i hand...
2019-12-04, 15:35
Medlem
Kungen tycker att Greta är tuff, som klarade av en krävande segling!

https://www.expressen.se/nyheter/kun...ort-att-segla/
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-04 kl. 15:42.
2019-12-04, 15:42
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kungen tycker att Greta är tuff, som klarade en krävande segling!

https://www.expressen.se/nyheter/kun...ort-att-segla/
Var det bara hon som var tuff? Bebisen ombord då?
2019-12-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Var det bara hon som var tuff? Bebisen ombord då?

Greta sa, att alla ombord på båten hade hjälpt till. Jag log åt att hon även inkluderade bebisen!
2019-12-04, 17:20
Medlem
fermions avatar
Tänk att ingen av alla hennes beundrare och "vänner" tar emot henne med blommor eller någon symbolisk present när hon kliver i land. Istället skall hon göra statements. Stackars lilla flicka.
En så iskall värld de måste sträva efter, där Greta skall kastas på sophögen i samma ögonblick hon inte är nyttig istället för att få gosa med en ettåring och tänka på ditten och datten.
2019-12-04, 18:38
Medlem
Partiet-Svamparnas avatar
Släppt idag: Sky News Australia om Greta Thunberg.

LÄNK: https://m.youtube.com/watch?v=DticpNH3a2Q

Hon var jättefin i dagens (?) intervju där hon landar i Portugal efter resan

Kolla in Portugal lite nu!! De lever ett helt annat liv där i bergsbyarna, även i Spanien och det finns så många snälla människor. Ett lite annorlunda klimat är det ju faktiskt där nere

Madrid är imo inte det finaste i Spanien men resan hem genom Europa blir nog mycket vacker!
2019-12-04, 21:25
Medlem
Giant Squids avatar
Nu har ju rasism inte speciellt med vita mot svart hudfärg att göra. Några utav de flest rasistiska människor jag stött på har haft en mörk hudfärg.

Men läser jag samma text som ni andra?
Jag hittar inte dessa formuleringar, har de tagits bort från orginaltexten?

https://www.project-syndicate.org/co...-et-al-2019-11
2019-12-04, 22:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu har ju rasism inte speciellt med vita mot svart hudfärg att göra. Några utav de flest rasistiska människor jag stött på har haft en mörk hudfärg.

Men läser jag samma text som ni andra?
Jag hittar inte dessa formuleringar, har de tagits bort från orginaltexten?

https://www.project-syndicate.org/co...-et-al-2019-11
Verkar onekligen som texten har ändrats kraftigt.
Var antagligen för kontroversiell.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-04 kl. 22:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in