2019-12-04, 18:28
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det fetade: BDSM som fenomen spänner över ett mycket stort fält, från ömsesidigt destruktiva 7/24-relationer med regelbundet blodvite och "rape-play" med inbjudna okända män, till fnissiga lekar där man turas om med handbojor och några klatschar på rumpan med handflatan.
Eller annorlunda uttryckt: using a feather is kinky, using the whole bird is perverted, och allt ryms i de vida etiketterna. Så Wikipedia-sidan speglar den bild som man vill framhålla från det community som finns bakom klubbarna och sajter som Darkside, men givetvis vet man att verkligheten är mycket mer komplex. Det finns exempelvis en inte helt försumbar grupp män som ogillar kvinnor och lever ut det genom att kalla sig "dominanta". Fråga vilken kvinna som helst som har en profil på Bodycontact där hon kallar sig undergiven. Det räcker att titta på reglerna som finns på BDSM-klubbar för att man ska förstå att vissa personer inte lever upp till den snygga fasaden.

Kan väl tillägga att jag inte talar av personlig erfarenhet men jag har nära bekanta som finns i den här världen.

Exakt mitt intryck. BDSM fungerar delvis som täckmantel för verkliga övergrepp, det kan vara extremt självdestruktiva tjejer och män som hatar kvinnor på såna forum. Juridiskt blir det vanskligt, självklart.
Apropå kvinnan som berättar i Klubben om att hon förlorat sina kräkreflexer. Tänker på den där knäppa kärringen som skrev debattartiklar om att kvinnans munhåla inte är optimalt formad för en penis. Alltså, en del har nog ingen aning om vad deep throating, spysex och kvävsex är. Det är inte speciellt ovanligt i porren idag och är en del av BDSM-repertoaren. Vi har diskuterat det här tidigare i tråden och jag har försökt säga att om man ska ha den typen av sex med inslag av våld och tvång så måste det vara överenskommet i förväg. Kärringar som inte har en susning om BDSM tror att det handlar om att kuken hamnat lite för långt ner av misstag eftersom de dyrkar den franske Hans Sheike Jean Claude Arnault.
Citera
2019-12-04, 18:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
ok, kan han bli ikon inom BDSMF-världen?

Inte officiellt det tror jag inte, har intrycket att man putsar mycket på fasaden och vill få det att framstå som ömsesidigt, varmt och kärleksfullt (kan det säkert också vara men klart att det kinky drar till sig perversa). Men han kan säkert få ett följe av självdestruktiva tjejer efter sig.
Och finkulturella kärringar.
Citera
2019-12-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
ok, kan han bli ikon inom BDSMF-världen?

Frågan är varför han inte blivit det tidigare?

Med risk för att bli tjatig: kulturprofilsskandalen har pågått så in i helvete i ca 2 års tid nu. Och vi får höra om detta först nu?
Citera
2019-12-04, 20:33
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Frågan är varför han inte blivit det tidigare?

Med risk för att bli tjatig: kulturprofilsskandalen har pågått så in i helvete i ca 2 års tid nu. Och vi får höra om detta först nu?

Nja, här på Flashback har BDSM faktiskt debatterats, i den här tråden apropå det Kulturprofilen blivit dömd för, till skillnad från i medierna där man kanske vill vara noga med att skilja mellan BDSM och annat våld i sängkammaren. Kanske av överdriven tilltro till regelverket och den ömsesidiga respekten inom BDSM. Maja Lundgren nämner sadomasochismen i Forumavsnittet av Myggor och tigrar. Men sadomasochism har nog inte samma sexualpolitiska klang som BDSM. BDSM brukar väl förknippas med HBTQ och det har lanserats som radikalt.

BDSM debatterades för övrigt för en tid sedan i Kulturhuset.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...takt-samtidigt
Citera
2019-12-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Nja, här på Flashback har BDSM faktiskt debatterats, i den här tråden apropå det Kulturprofilen blivit dömd för, till skillnad från i medierna där man kanske vill vara noga med att skilja mellan BDSM och annat våld i sängkammaren. Kanske av överdriven tilltro till regelverket och den ömsesidiga respekten inom BDSM. Maja Lundgren nämner sadomasochismen i Forumavsnittet av Myggor och tigrar. Men sadomasochism har nog inte samma sexualpolitiska klang som BDSM. BDSM brukar väl förknippas med HBTQ och det har lanserats som radikalt.

BDSM debatterades för övrigt för en tid sedan i Kulturhuset.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...takt-samtidigt

Ja, jag ser att frågan om huruvida Arnault är en BDSM-kille eller inte är nånting som diskuterats här i tråden. Däremot kan jag inte ens se röken av det mer specifika ryktet att han skulle vädrat sina intressen åt det hållet på ett sociala medier-konto. Varken här på flashback eller någon annanstans. Det är väl just detta jag finner så osannolikt. Har medier som t ex kvällstidningar och DN verkligen kunnat sitta på denna pralin i 2 år utan att säga nånting?
Citera
2019-12-04, 21:31
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ja, jag ser att frågan om huruvida Arnault är en BDSM-kille eller inte är nånting som diskuterats här i tråden. Däremot kan jag inte ens se röken av det mer specifika ryktet att han skulle vädrat sina intressen åt det hållet på ett sociala medier-konto. Varken här på flashback eller någon annanstans. Det är väl just detta jag finner så osannolikt. Har medier som t ex kvällstidningar och DN verkligen kunnat sitta på denna pralin i 2 år utan att säga nånting?

Vad är det du finner osannolikt? Jag förstår inte vad du är ute efter.
Citera
2019-12-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Vad är det du finner osannolikt? Jag förstår inte vad du är ute efter.

Konstigt då. Jag finner det konstigt och svårt att tro på att medier/jornalister(som Matilda Gustavsson) hela tiden skulle ha känt till att Arnault själv, på sociala medier, har avslöjat sig som en person med lidelse för kinky sex med våldsinslag, men hållit inne med det. Tills nu då. När det tydligen finns med i Matilda Gustavssons litterära skildring av hela förloppet. Jag misstänker därför att det rör sig om en sanning med modifikation, detta med de perversa grejerna på Arnaults Insta.

Men man måste nog se innehållet i sitt rätta sammanhang för att verkligen skaffa sig en uppfattning
Citera
2019-12-04, 22:25
Medlem
vidrikfittanens avatar
Nu har jag kommit till kapitlet om kulturtjejen som är gift och vars man bor i Skåne, själv bor hon i Stockholm och träffar Arnault ute på krogen. Där tafsar han på henne två gånger. Hon avvisar honom.
När krogen stänger säger sig Arnault inte ha pengar till taxi. Kulturtjejen tycker då synd om Arnault och erbjuder honom övernattning. Han får sova på soffan. Senare på natten vaknar kvinnan av att fransmannen ligger på henne med sin kuk i hennes i fitta.

Är hon ett offer? NEJ
Är Arnault ett svin? JA
Är HON ett svin? JA

Hittills känner jag inte sympati för nåt av hans påstådda "offer". Har kommit halvvägs i boken.
Citera
2019-12-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nu har jag kommit till kapitlet om kulturtjejen som är gift och vars man bor i Skåne, själv bor hon i Stockholm och träffar Arnault ute på krogen. Där tafsar han på henne två gånger. Hon avvisar honom.
När krogen stänger säger sig Arnault inte ha pengar till taxi. Kulturtjejen tycker då synd om Arnault och erbjuder honom övernattning. Han får sova på soffan. Senare på natten vaknar kvinnan av att fransmannen ligger på henne med sin kuk i hennes i fitta.

Är hon ett offer? NEJ
Är Arnault ett svin? JA
Är HON ett svin? JA

Hittills känner jag inte sympati för nåt av hans påstådda "offer". Har kommit halvvägs i boken.
Men skärp dig nu den berättelsen är ju en uppenbar beskrivning av en våldtäkt. Hon skriker "ut ur mig nu!" och beskriver hur ont det gjorde. Han tränger in i en sovande kvinna när hennes unge sover i rummet intill. De har inte ens träffats förut han tjatar sig till en sovplats efter en vals om att han ingenstans har att sova och hon erbjuder soffan för att vara snäll. Hoppas någon du erbjudit sovplats efter en utekväll kör in en brökavel i din röv eller något. Långt in, och hårt!
Citera
2019-12-05, 09:46
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Konstigt då. Jag finner det konstigt och svårt att tro på att medier/jornalister(som Matilda Gustavsson) hela tiden skulle ha känt till att Arnault själv, på sociala medier, har avslöjat sig som en person med lidelse för kinky sex med våldsinslag, men hållit inne med det. Tills nu då. När det tydligen finns med i Matilda Gustavssons litterära skildring av hela förloppet. Jag misstänker därför att det rör sig om en sanning med modifikation, detta med de perversa grejerna på Arnaults Insta.

Men man måste nog se innehållet i sitt rätta sammanhang för att verkligen skaffa sig en uppfattning

Du får väl ta och börja med att läsa boken.
Beträffande innehållet på Instagram har jag inte sett det själv men tycker att Gustavsson resonerar intressant om det.
Citera
2019-12-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen

Är hon ett offer? NEJ
Är Arnault ett svin? JA
Är HON ett svin? JA

Din moraliska kompass verkar vara trasig.

OM du har barn - låt dem inte ta hem kompisar.
Citera
2019-12-05, 10:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Men skärp dig nu den berättelsen är ju en uppenbar beskrivning av en våldtäkt. Hon skriker "ut ur mig nu!" och beskriver hur ont det gjorde. Han tränger in i en sovande kvinna när hennes unge sover i rummet intill. De har inte ens träffats förut han tjatar sig till en sovplats efter en vals om att han ingenstans har att sova och hon erbjuder soffan för att vara snäll. Hoppas någon du erbjudit sovplats efter en utekväll kör in en brökavel i din röv eller något. Långt in, och hårt!
Han verkade kunna ta taxi på Forums konto, så det verkar som en ren lögn att han inte kunde ta sig hem. Dessutom finns ju nattbussar, för att vända ett argument mot honom som han och försvaret försökte vända mot BO i de fall han fälldes för. Han hade säkert för avsikt att våldta redan när han bad om husrum. Ju mindre beredd kvinnan är på det, desto mer tillfredsställande för honom. En våldtäktsman in i märgen.

Det är väl bara ett halvår nu tills äcklet slipper ut, efter att ha kunnat planera sin hämnd under 20 månader i cellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in