Citat:
Det fetade: BDSM som fenomen spänner över ett mycket stort fält, från ömsesidigt destruktiva 7/24-relationer med regelbundet blodvite och "rape-play" med inbjudna okända män, till fnissiga lekar där man turas om med handbojor och några klatschar på rumpan med handflatan.
Eller annorlunda uttryckt: using a feather is kinky, using the whole bird is perverted, och allt ryms i de vida etiketterna. Så Wikipedia-sidan speglar den bild som man vill framhålla från det community som finns bakom klubbarna och sajter som Darkside, men givetvis vet man att verkligheten är mycket mer komplex. Det finns exempelvis en inte helt försumbar grupp män som ogillar kvinnor och lever ut det genom att kalla sig "dominanta". Fråga vilken kvinna som helst som har en profil på Bodycontact där hon kallar sig undergiven. Det räcker att titta på reglerna som finns på BDSM-klubbar för att man ska förstå att vissa personer inte lever upp till den snygga fasaden.
Kan väl tillägga att jag inte talar av personlig erfarenhet men jag har nära bekanta som finns i den här världen.
Eller annorlunda uttryckt: using a feather is kinky, using the whole bird is perverted, och allt ryms i de vida etiketterna. Så Wikipedia-sidan speglar den bild som man vill framhålla från det community som finns bakom klubbarna och sajter som Darkside, men givetvis vet man att verkligheten är mycket mer komplex. Det finns exempelvis en inte helt försumbar grupp män som ogillar kvinnor och lever ut det genom att kalla sig "dominanta". Fråga vilken kvinna som helst som har en profil på Bodycontact där hon kallar sig undergiven. Det räcker att titta på reglerna som finns på BDSM-klubbar för att man ska förstå att vissa personer inte lever upp till den snygga fasaden.
Kan väl tillägga att jag inte talar av personlig erfarenhet men jag har nära bekanta som finns i den här världen.
Exakt mitt intryck. BDSM fungerar delvis som täckmantel för verkliga övergrepp, det kan vara extremt självdestruktiva tjejer och män som hatar kvinnor på såna forum. Juridiskt blir det vanskligt, självklart.
Apropå kvinnan som berättar i Klubben om att hon förlorat sina kräkreflexer. Tänker på den där knäppa kärringen som skrev debattartiklar om att kvinnans munhåla inte är optimalt formad för en penis. Alltså, en del har nog ingen aning om vad deep throating, spysex och kvävsex är. Det är inte speciellt ovanligt i porren idag och är en del av BDSM-repertoaren. Vi har diskuterat det här tidigare i tråden och jag har försökt säga att om man ska ha den typen av sex med inslag av våld och tvång så måste det vara överenskommet i förväg. Kärringar som inte har en susning om BDSM tror att det handlar om att kuken hamnat lite för långt ner av misstag eftersom de dyrkar den franske Hans Sheike Jean Claude Arnault.