• 72
  • 472
  • 522
  • 562
  • 571
  • 572
  • 573
  • 582
2019-12-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Han verkade kunna ta taxi på Forums konto, så det verkar som en ren lögn att han inte kunde ta sig hem. Dessutom finns ju nattbussar, för att vända ett argument mot honom som han och försvaret försökte vända mot BO i de fall han fälldes för. Han hade säkert för avsikt att våldta redan när han bad om husrum. Ju mindre beredd kvinnan är på det, desto mer tillfredsställande för honom. En våldtäktsman in i märgen.

Det är väl bara ett halvår nu tills äcklet slipper ut, efter att ha kunnat planera sin hämnd under 20 månader i cellen.

En människa som av någon anledning blivit skadad, förmodligen något hans mamma gjort mot honom som barn drivkraften för den här typen av män är ofta kvinnohat. De har alltid funnits och kommer alltid att finnas, frågan är hur samhället ska handskas med dem och jag vet inte om offentlig skampåle är lösningen heller. Jag tycker att i det här fallet har det blivit ett för stort fokus på en person, och det blir märkligt när det blandas ihop med svenska akademien. Visst det är en hög gamla mossiga gubbar där, men de är ju inte alla våldtäktsmän.
Citera
2019-12-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
En människa som av någon anledning blivit skadad, förmodligen något hans mamma gjort mot honom som barn drivkraften för den här typen av män är ofta kvinnohat. De har alltid funnits och kommer alltid att finnas, frågan är hur samhället ska handskas med dem och jag vet inte om offentlig skampåle är lösningen heller. Jag tycker att i det här fallet har det blivit ett för stort fokus på en person, och det blir märkligt när det blandas ihop med svenska akademien. Visst det är en hög gamla mossiga gubbar där, men de är ju inte alla våldtäktsmän.

Ingen i Frankrike ville bli intervjuad. Varken vänner eller släktingar.
Hur kunde han få hållas så länge i Sveriges kulturvärld? Skylla allt på Akademien räcker inte.
Citera
2019-12-05, 15:07
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Håller med om att det verkar bottna i åtminstone kvinnoförakt. Han övergavs av sin mor, men av förklarliga skäl. Hon var gift, hennes man var visst saknad i kriget (JCA föddes ett år efter andra världskrigets slut) men kom tillbaka. Det ansågs skamligt att ha varit otrogen medan mannen var ute i krig. Hennes äktenskap upphörde visst efter några år, trots att hon kom från en katolsk familj. (Jag har för mig att skilsmässa är en känslig sak i katolska kyrkan, och på 40-talet var det förmodligen värre.)

Men även om det kan vara känsligt att bli övergiven av en mor, som kanske bara ville sonen väl, så är det ju inte alla män som växer upp till kvinnokränkare bara för det, så det fungerar inte riktigt som ursäkt. En del verkar tvärtom bli extra måna om att skapa ett gott och stabilt familjeliv.

Jag tror JCA helt enkelt gillar att vara man och känna sig förmer än kvinnor. Han trodde han kunde göra vad han ville och räknade aldrig med att åka fast.

KF verkar inte vidare feministiskt lagd, och Horre med sin tvivelaktiga kvinnosyn hyllar naturligtvis dessa två, kanske mest för att de saknar varje spår av feminism och därför blir ett slag mot hans ex, den aningen mer feministiskt lagda EWB.

Jag tycker KF blir inte så lite hycklande när hon skriver sentimentalt om den förskräckliga främlingsfientlighet hon anser maken vara utsatt för. Vill hon vara humanist kan hon ju tänka lite mer på kvinnors villkor inom den kulturella världen och i synnerhet på Forum. Annars haltar det. Kvinnohatande antirasister ger jag inte mycket för. Kvinnor är ju människor de med.

Kopplingen till SA handlar väl om att de länge gett pengar till Forum där många kränkningar ägde rum, och även avlönade JCA med 100 000 per år (+ fria resor) för att ta hand om Akademiens lägenhet i Paris, ett förtroende han missbrukade grovt.

JCA betedde sig dessutom olämpligt mot åtminstone två ledamöters döttrar, Kristina Lugns och Per Wästbergs, samt dottern till Akademiens beskyddare, Kungen. Det var som om han gottade sig i att hela tiden kunna gå över gränsen och komma undan med det. Och snart är han fri att börja om igen ... och anti-feministiska KF kommer att försvara honom med hätska motattacker, i evigheters evighet, Amen. Jag skulle då inte vilja bo i samma trappuppgång eller samma gata som den mannen.
Citera
2019-12-05, 15:14
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Men skärp dig nu den berättelsen är ju en uppenbar beskrivning av en våldtäkt. Hon skriker "ut ur mig nu!" och beskriver hur ont det gjorde. Han tränger in i en sovande kvinna när hennes unge sover i rummet intill. De har inte ens träffats förut han tjatar sig till en sovplats efter en vals om att han ingenstans har att sova och hon erbjuder soffan för att vara snäll. Hoppas någon du erbjudit sovplats efter en utekväll kör in en brökavel i din röv eller något. Långt in, och hårt!

Citat:
Ursprungligen postat av o.lala
Din moraliska kompass verkar vara trasig.

OM du har barn - låt dem inte ta hem kompisar.

Vilka påhopp. Min moraliska kompass är helt intakt. Just DÄRFÖR jag reagerar som jag gör...

Detta gäller alltså en vuxen, gift kvinna som går ut på krogen. Där antastas hon av en sliskig, äcklig typ med långt svart hår. Inte bara en gång utan två gånger. Hon avvisar honom båda gångerna. Han tar på henne innanför blusen, smeker henne över ryggen etc. Hon förstår att det enda denna man vill är att ha sex med henne. Och denna man, som hon säger sig ha avvisat två gånger, TAR HON MED HEM!
Återigen, det är en gift kvinna vi pratar om. Vars man befinner sig i en annan stad. Hon tar med ett äckel från krogen hem som hon VET bara är ute efter en enda sak : att knulla.
Varför? Jo, för att hon tycker "synd" om honom. Kom igen!!
Var har man den moraliska kompassen då? Jag menar alltså då pekar ju ens moraliska kompass åtminstone inte åt det håll den borde peka, nämligen mot ens äkta hälft.
Det som sedan sker är helt väntat. Och det måste kvinnan ha förstått när hon släpade hem en stenkåt Arnault.
Jag försvarar inte fransmannen på något minsta sätt. Han är ett svin såklart. Men det är kvinnan också. Ett otroget svin. För det är inget annat än otrohet det hon gjorde.

Om jag tar mig som man i samma scenario... Jag är på krogen. En till synes överkåt kvinna flörtar med mig, klänger på mig, slickar mig i örat. tar handen innanför min skjorta. Jag avvisar henne. Säger att jag är gift. Vill inte. Det händer igen. Jag avvisar återigen denna ytterst obehagliga kvinna.
Men så visar det sig att den knullsugna kvinnan inte har pengar till taxi. Då tar jag med mig henne hem. Min fru är på annan ort. Säger att kvinnan får sova på soffan. Vaknar senare på natten av att kvinnan är i full färd med att suga av mig, försöker få bort henne, väser åt henne att sluta.
Med ett brak flyger dörren upp och där står min fru med mordisk blick. Hon hade helt oväntat kommit hem.
Jag stammar fram en förklaring att kvinnan bara skulle sova på soffan, hon hade inga pengar till taxi. Så drar jag klassikern : Det är inte vad det ser ut som.
Försöker förklara att jag faktiskt blev våldtagen ...
Låter det trovärdigt? Inte mycket va?
Jag hade varit en svin och inget annat. Kvinnan jag släpade hem också. Två svin helt enkelt.
Hade jag DESSUTOM haft mitt barn sovandes i rummet bredvid hade jag varit ett praktsvin de luxe.
Vi ska också ha i åtanke att kvinnan och Arnault inte kände varandra. Det är alltså inte den i kompisgänget typiske fyllbulten som alla vet blir jobbig och klängig på fyllan hon tar hem. Nej, en total främling...

Så vad gäller kvinnan i boken om Arnault. Antingen ljuger hon. Mest troligt var det ett ONS som hon fick dåligt samvete för långt senare. Vanlig enkel otrohet = Hon är ett utstuderat svin.
Annars är historien sann. Hon tyckte synd om mannen som antastat henne = Hon är korkad, men likväl ett svin. Är du gift eller på annat sätt i förhållande tar du inte med dig stenkåta personer hem från krogen. Det säger MIN moraliska kompass.

Sluta att se alla kvinnor som offer.
Enda offret är kvinnans äkta man.

Har kommit ännu längre i boken nu och fortfarande inte ett enda offer bland kvinnorna. Däremot tycks dom vara mer eller mindre psykiskt sjuka hela bunten. Det gäller även den ytterst obehagliga kärringen Frostenson...
Min avsky för Arnault och hans värld växer. Vilket pack.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-12-05 kl. 15:48.
Citera
2019-12-05, 19:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Vilka påhopp. Min moraliska kompass är helt intakt. Just DÄRFÖR jag reagerar som jag gör...

Detta gäller alltså en vuxen, gift kvinna som går ut på krogen. Där antastas hon av en sliskig, äcklig typ med långt svart hår. Inte bara en gång utan två gånger. Hon avvisar honom båda gångerna. Han tar på henne innanför blusen, smeker henne över ryggen etc. Hon förstår att det enda denna man vill är att ha sex med henne. Och denna man, som hon säger sig ha avvisat två gånger, TAR HON MED HEM!
Återigen, det är en gift kvinna vi pratar om. Vars man befinner sig i en annan stad. Hon tar med ett äckel från krogen hem som hon VET bara är ute efter en enda sak : att knulla.
Varför? Jo, för att hon tycker "synd" om honom. Kom igen!!
Var har man den moraliska kompassen då? Jag menar alltså då pekar ju ens moraliska kompass åtminstone inte åt det håll den borde peka, nämligen mot ens äkta hälft.
Det som sedan sker är helt väntat. Och det måste kvinnan ha förstått när hon släpade hem en stenkåt Arnault.
Jag försvarar inte fransmannen på något minsta sätt. Han är ett svin såklart. Men det är kvinnan också. Ett otroget svin. För det är inget annat än otrohet det hon gjorde.

Om jag tar mig som man i samma scenario... Jag är på krogen. En till synes överkåt kvinna flörtar med mig, klänger på mig, slickar mig i örat. tar handen innanför min skjorta. Jag avvisar henne. Säger att jag är gift. Vill inte. Det händer igen. Jag avvisar återigen denna ytterst obehagliga kvinna.
Men så visar det sig att den knullsugna kvinnan inte har pengar till taxi. Då tar jag med mig henne hem. Min fru är på annan ort. Säger att kvinnan får sova på soffan. Vaknar senare på natten av att kvinnan är i full färd med att suga av mig, försöker få bort henne, väser åt henne att sluta.
Med ett brak flyger dörren upp och där står min fru med mordisk blick. Hon hade helt oväntat kommit hem.
Jag stammar fram en förklaring att kvinnan bara skulle sova på soffan, hon hade inga pengar till taxi. Så drar jag klassikern : Det är inte vad det ser ut som.
Försöker förklara att jag faktiskt blev våldtagen ...
Låter det trovärdigt? Inte mycket va?
Jag hade varit en svin och inget annat. Kvinnan jag släpade hem också. Två svin helt enkelt.
Hade jag DESSUTOM haft mitt barn sovandes i rummet bredvid hade jag varit ett praktsvin de luxe.
Vi ska också ha i åtanke att kvinnan och Arnault inte kände varandra. Det är alltså inte den i kompisgänget typiske fyllbulten som alla vet blir jobbig och klängig på fyllan hon tar hem. Nej, en total främling...

Så vad gäller kvinnan i boken om Arnault. Antingen ljuger hon. Mest troligt var det ett ONS som hon fick dåligt samvete för långt senare. Vanlig enkel otrohet = Hon är ett utstuderat svin.
Annars är historien sann. Hon tyckte synd om mannen som antastat henne = Hon är korkad, men likväl ett svin. Är du gift eller på annat sätt i förhållande tar du inte med dig stenkåta personer hem från krogen. Det säger MIN moraliska kompass.

Sluta att se alla kvinnor som offer.
Enda offret är kvinnans äkta man.

Har kommit ännu längre i boken nu och fortfarande inte ett enda offer bland kvinnorna. Däremot tycks dom vara mer eller mindre psykiskt sjuka hela bunten. Det gäller även den ytterst obehagliga kärringen Frostenson...
Min avsky för Arnault och hans värld växer. Vilket pack.
Du kan ha vilka moraliska idéer du vill, det som beskrivs i boken är ändå en regelrätt våldtäkt. Jag tycker inte ditt återberättande stämmer med bokens. I det skede hon bäddade åt honom och lät honom sova över trodde hon nog inte alls att han skulle göra annat än sova.

Även i andra fall tycks kvinnor ha litat på honom och hans löften, vilket de naturligtvis bittert fått ångra. KF har varit ihop med honom i över 40 år, sen 1976 tror jag, vilket visar att han kan bete sig tillräckligt väl tillräckligt ofta. 1976 var han visst fortfarande gift med en annan svensk kvinna, troligtvis ett skenäktenskap, dvs de var lagligen gifta men inte för att de ville vara tillsammans. Så KF har inte så mycket att gnälla över eftersom hon själv rent tekniskt varit ihop med honom medan han var gift på annat håll. En Berit nämns i en artikel i SvD om jag minns rätt, och de ska ha varit gifta i exakt 9 år.

Enligt KFs bok K var det i januari 1976 som hon och JCA "sammanstrålade för gott", och hon nämner en bok han läste ur för henne på kvällarna innan de somnade. Gissningsvis läste han inte över telefon! Kom han till Sverige 1968 bör han ha varit gift åtminstone till 1977. KF är hans andra svenska fru.

Varför skiljde ha sig inte innan han flyttade ihop med KF?

Tänk på honom som en skådespelare. Han kan spela vilka roller han vill för att få det han vill ha. Många är inte beredda på den graden av bedrägeri.
Senast redigerad av outoftheblue 2019-12-05 kl. 20:11.
Citera
2019-12-05, 20:10
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
I det skede hon bäddade åt honom och lät honom sova över trodde hon nog inte alls att han skulle göra annat än sova.

Haha! Trodde?
Jag antar att du utgår från att kvinnans berättelse är 100% sann? Hur kan du göra det? Hela historien är ju jättemärklig och strider mot allt sunt förnuft.

Den gifta kvinnan plockade hem en antastande, obehaglig främling från krogen.
Ja .... vad kan gå fel liksom?

Jag menar ... händer det på riktigt att en gift kvinna låter krogens äckligaste pervo som hon avvisat under kvällen sova på soffan om hon inte har andra avsikter? Fundera lite på det ...

Vad är det jag beskriver som inte stämmer?

Bara för det gäller en kvinna är hon ett offer. Hade det varit en gift man som gjort samma sak hade ni kvinnor skrikit att han var ett svin.

Hela den där stinkande kulturvärlden tycks vara ett träsk fyllt av sexuellt frustrerade halvgalna fruntimmer. Och så klart en fransk "exotisk" häradsbetäckare...*suck*
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-12-05 kl. 20:15.
Citera
2019-12-05, 20:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Haha! Trodde?

Den gifta kvinnan plockade hem en antastande, obehaglig främling från krogen.
Ja .... vad kan gå fel liksom?

Vad är det jag beskriver som inte stämmer?

Bara för det gäller en kvinna är hon ett offer. Hade det varit en gift man som gjort samma sak hade ni kvinnor skrikit att han var ett svin.

Hela den där stinkande kulturvärlden tycks vara ett träsk fyllt av sexuellt frustrerade halvgalna fruntimmer. Och så klart en fransk "exotisk" häradsbetäckare...*suck*
Men han var inte vem som helst. Alla verkar ha tolererat att han betedde sig lite speciellt. Det skylldes ofta på att han var fransk och hade franska manér. Han kunde ju samtidigt framstå som respektabel på grund av sina kontakter i Akademien, och för sin förmåga att föra sig. Han hade mycket på sitt register. Det är lätt att vara efterklok, men visst ligger det något i att det var underligt att ingen reagerade. Ingen! Inte ens kungen när han tafsade på Viktoria! Istället fick Arnault en kunglig utmärkelse, som nu dragits tillbaka.
Senast redigerad av outoftheblue 2019-12-05 kl. 20:17.
Citera
2019-12-05, 20:16
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Men han var inte vem som helst. Alla verkar ha tolererat att han betedde sig lite speciellt. Det skylldes ofta på att han var fransk och hade franska manér. Han kunde ju samtidigt framstå som respektabel på grund av sina kontakter i Akademien, och för sin förmåga att föra sig. Han hade mycket på sitt register.

Jo, han måste ha framstått som jätterespektabel som inte ens har förmågan att ta en taxi hem i stockholmsnatten. Verkligen en storhet. Den store kulturmannen som väljer att sova på någons soffa istället för att ta en taxi hem till våningen och krypa ner bredvid en av Sveriges mest kända poeter.

Givetvis ville den gifta kvinnan ha sex med honom. Efteråt blev det jobbigt.

Just det ... på tala om franska manér. Jag jobbade i Frankrike mellan 2001 och 2003 och var således ute en del med min dåvarande petite amie och jag kan säga att det finns inget franskt med att tafsa och bete sig speciellt extra flörtigt. Måste vara nåt som Arnault lurat i lättlurade kärringar.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-12-05 kl. 21:01.
Citera
2019-12-05, 20:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jo, han måste ha framstått som jätterespektabel som inte ens har förmågan att ta en taxi hem i stockholmsnatten. Verkligen en storhet.

Givetvis ville den gifta kvinnan ha sex med honom. Efteråt blev det jobbigt.
Nej, jag tror inte alls hon var ute efter sex. Om han lugnade ner sig och inte betedde sig påfluget mot slutet av kvällen kan jag förstå att hon trodde det var säkert. Jag menar, man förväntar sig väl inte att bli våldtagen i sömnen heller efter att ha bäddat åt nån på soffan? Folk sover över på soffor titt som tätt utan att för den skull våldta sin värd.
Citera
2019-12-05, 20:31
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Nej, jag tror inte alls hon var ute efter sex. Om han lugnade ner sig och inte betedde sig påfluget mot slutet av kvällen kan jag förstå att hon trodde det var säkert. Jag menar, man förväntar sig väl inte att bli våldtagen i sömnen heller efter att ha bäddat åt nån på soffan? Folk sover över på soffor titt som tätt utan att för den skull våldta sin värd.

Patetiska argument. Finns ingen, INGEN, som tar hem en typ som dom upplever har betett sig äckligt under kvällen även om denne nu skulle ha "lugnat ner sig" lite. Det händer inte.
Framför allt inte en främling som man inte har nåt jävla ansvar för alls hur denne tar sig hem. Framför allt inte om man är gift!
Och om hon nu visste hur stor och respekterad han var så visste hon även att han var fullt kapabel att ta sig hem själv. Det är ingen 18-åring vi pratar om som hon kan ha fått nån form av moderskänslor. för. Det är och var en sliskig gubbe...

Hela boken är ju full av såna här berättelser. Båda parter är lika jävliga och dekadenta.

Nu vet jag inte om du är man eller kvinna och om du har nån partner.
Men hur skulle du själv reagera om din partner påstår sig ha blivit "våldtagen" av en person av det motsatta könet som din partner frivilligt tagit hem från krogen och som din partner berättar i efterhand har stött på din partner och antastat din partner sexuellt under kvällen?
Skulle du inte ens bli lite misstänksam hur det kom sig att äcklet från krogen ens hamnade i ert hem?
Jo .. *snyft* det stackars pervot hade inga *snyft* pengar till taxi...

Historien är ju så jävla DUM från början till slut, men den passar ju förvisso bra i boken då.

Nu jag har kommit till stycket om psykfallet Katarina Norling (RIP) och hennes jävla "Dom" ... Vilka puckon. Vrålkåta hela bunten. Det behöver iofs inte vara fel. Men då ska man inte gråta ut om sina snedknull och otrohetsaffärer åratal efteråt och sätta häradsbetäckaren i finkan.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-12-05 kl. 20:51.
Citera
2019-12-05, 22:17
Medlem
Citat:

Nu jag har kommit till stycket om psykfallet Katarina Norling (RIP) och hennes jävla "Dom" ... Vilka puckon. Vrålkåta hela bunten. Det behöver iofs inte vara fel. Men då ska man inte gråta ut om sina snedknull och otrohetsaffärer åratal efteråt och sätta häradsbetäckaren i finkan.

"Psykfallet"? En hyllad och vad det verkar supersocial konstnär ingen verkar ha ett ont ord att säga om. Varför var KN ett psykfall? För att hon ifrågasatte JCA stal ett av hennes konstverk efter han hade ställt ut henne? Och de bonkade väl aldrig. Kanske tyckte han hon var för fet.
Senast redigerad av Ajara 2019-12-05 kl. 22:31.
Citera
2019-12-05, 22:33
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
"Psykfallet"? En hyllad och vad det verkar supersocial konstnär ingen verkar ha ett ont ord att säga om. Varför var KN ett psykfall? För att hon ifrågasatte JCA stal ett av hennes konstverk efter han hade ställt ut henne? Och de bonkade väl aldrig. Kanske tyckte han hon var för fet.

Ja, det här med låtsasvärlden där "Dom" bor osv är ju inte helt friskt. Men det är en bisak. Det viktiga är att ni förstår att boken består mest av lögner och efterhandskonstruktioner.
Citera
  • 72
  • 472
  • 522
  • 562
  • 571
  • 572
  • 573
  • 582

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto