Citat:
Ursprungligen postat av
Ajara
Men skärp dig nu den berättelsen är ju en uppenbar beskrivning av en våldtäkt. Hon skriker "ut ur mig nu!" och beskriver hur ont det gjorde. Han tränger in i en sovande kvinna när hennes unge sover i rummet intill. De har inte ens träffats förut han tjatar sig till en sovplats efter en vals om att han ingenstans har att sova och hon erbjuder soffan för att vara snäll. Hoppas någon du erbjudit sovplats efter en utekväll kör in en brökavel i din röv eller något. Långt in, och hårt!
Citat:
Ursprungligen postat av
o.lala
Din moraliska kompass verkar vara trasig.
OM du har barn - låt dem inte ta hem kompisar.
Vilka påhopp. Min moraliska kompass är helt intakt. Just DÄRFÖR jag reagerar som jag gör...
Detta gäller alltså en vuxen,
gift kvinna som går ut på krogen. Där antastas hon av en sliskig, äcklig typ med långt svart hår. Inte bara en gång utan två gånger. Hon avvisar honom båda gångerna. Han tar på henne innanför blusen, smeker henne över ryggen etc. Hon förstår att det enda denna man vill är att ha sex med henne. Och denna man, som hon säger sig ha avvisat två gånger,
TAR HON MED HEM!
Återigen, det är en
gift kvinna vi pratar om. Vars man befinner sig i en annan stad. Hon tar med ett äckel från krogen hem som hon VET bara är ute efter en enda sak : att knulla.
Varför? Jo, för att hon tycker "synd" om honom. Kom igen!!
Var har man den moraliska kompassen då? Jag menar alltså då pekar ju ens moraliska kompass åtminstone inte åt det håll den borde peka, nämligen mot ens äkta hälft.
Det som sedan sker är helt väntat. Och det måste kvinnan ha förstått när hon släpade hem en stenkåt Arnault.
Jag försvarar inte fransmannen på något minsta sätt. Han är ett svin såklart. Men det är kvinnan också. Ett otroget svin. För det är inget annat än otrohet det hon gjorde.
Om jag tar mig som man i samma scenario... Jag är på krogen. En till synes överkåt kvinna flörtar med mig, klänger på mig, slickar mig i örat. tar handen innanför min skjorta. Jag avvisar henne. Säger att jag är gift. Vill inte. Det händer igen. Jag avvisar återigen denna ytterst obehagliga kvinna.
Men så visar det sig att den knullsugna kvinnan inte har pengar till taxi. Då tar jag med mig henne hem. Min fru är på annan ort. Säger att kvinnan får sova på soffan. Vaknar senare på natten av att kvinnan är i full färd med att suga av mig, försöker få bort henne, väser åt henne att sluta.
Med ett brak flyger dörren upp och där står min fru med mordisk blick. Hon hade helt oväntat kommit hem.
Jag stammar fram en förklaring att kvinnan bara skulle sova på soffan, hon hade inga pengar till taxi. Så drar jag klassikern : Det är inte vad det ser ut som.
Försöker förklara att jag faktiskt blev våldtagen ...
Låter det trovärdigt? Inte mycket va?
Jag hade varit en svin och inget annat. Kvinnan jag släpade hem också. Två svin helt enkelt.
Hade jag DESSUTOM haft mitt barn sovandes i rummet bredvid hade jag varit ett praktsvin de luxe.
Vi ska också ha i åtanke att kvinnan och Arnault inte kände varandra. Det är alltså inte den i kompisgänget typiske fyllbulten som alla vet blir jobbig och klängig på fyllan hon tar hem. Nej, en total främling...
Så vad gäller kvinnan i boken om Arnault. Antingen ljuger hon. Mest troligt var det ett ONS som hon fick dåligt samvete för långt senare. Vanlig enkel otrohet = Hon är ett utstuderat svin.
Annars är historien sann. Hon tyckte synd om mannen som antastat henne = Hon är korkad, men likväl ett svin. Är du gift eller på annat sätt i förhållande tar du inte med dig stenkåta personer hem från krogen. Det säger MIN moraliska kompass.
Sluta att se alla kvinnor som offer.
Enda offret är kvinnans äkta man.
Har kommit ännu längre i boken nu och fortfarande inte ett enda offer bland kvinnorna. Däremot tycks dom vara mer eller mindre psykiskt sjuka hela bunten. Det gäller även den ytterst obehagliga kärringen Frostenson...
Min avsky för Arnault och hans värld växer. Vilket pack.