2019-01-13, 19:34
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hon sitter väl och kokar av ilska någonstans över alla "lögner" hon får läsa i The Guardian. För det kan ju aldrig vara hennes egen make som ljuger, hans ord är lag! Undrar om hon någonsin ifrågasätter något enda han säger.

Ja det här undrar väl alla... Jag tycker det är rätt unket av henne att slå undan vartenda vittnesbörd. Visst hon har rätt att fortsätta vara kär i sin man men vafan, fortsätta försvara hans beteende är faktiskt inte ok. Hon pekar ut många kvinnor som lögnerskor. Fy på henne.
Citera
2019-01-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Kommer HD att ta upp det?
Betalvägg, kan inte läsa hela...
Det framgår inte av artikeln om HD kommer att ta upp det.
Astrid Seeberger föreslår det:"
Ska ett samlag som inleds frivilligt av kvinnan och som avbryts frivilligt av mannen så fort han upptäcker att hon inte mår bra under samlaget, kallas för en våldtäkt? Detta borde vara en principiell fråga för Högsta domstolen att ta ställning till".
Citera
2019-01-13, 20:40
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Det framgår inte av artikeln om HD kommer att ta upp det.
Astrid Seeberger föreslår det:"
Ska ett samlag som inleds frivilligt av kvinnan och som avbryts frivilligt av mannen så fort han upptäcker att hon inte mår bra under samlaget, kallas för en våldtäkt? Detta borde vara en principiell fråga för Högsta domstolen att ta ställning till".
Men alltså, det ena han dömdes för är att han satte på henne när hon sov, och det trots att hon sagt ifrån innan. Ja han slutade när hon grät, men det är likt förbannat våldtäkt enligt svensk lag. Det andra är att han höll fast hennes nacke och körde ner pitten i halsen tills hon spydde. Det handlade inte bara om att råka hålla om någon för hårt. Det här är också våldtäkt enligt svensk lag. Och nä, det är inget en kvinna måste vara beredd på när hon ger frivilligt oralsex. Det är tydligt att han gjorde det med flit.
Jag tror inte HD tar upp fallet, för precis som hovrätten har HD bara att titta på lagstiftningen och vittnesmålet, inte hur nån debattör tycker ingår i dealen om det börjar med frivilligt sex. Skriver hon att det börvara lagligt att ligga med någon som sover fast hon sagt att hon inte vill? Jävla kärring ärligt talat. Och ja, jag vill också veta om det finns några dolda lojaliteter.
Citera
2019-01-13, 22:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jävla kärring ärligt talat. Och ja, jag vill också veta om det finns några dolda lojaliteter.
Hon är inte jurist, så inte kompetent att ge HD instruktioner! Men som JCA är hon född på fyrtiotalet, av utländsk härkomst kom till Sverige samma år som han, 1967, och har likt både Katta och JCA studerat filmvetenskap.Vem vet, kanske är de gamla kursare, gamla älskare t.o.m. Jag skulle vilja kunna förvänta mig mer humanism av en läkare!

Astrid Seeberger växte upp i Stuttgart i Tyskland och flyttade till Sverige efter sin studentexamen 1967, dit hon kommit på ett litterärt stipendium. Hon utbildade sig först i teater- och filmvetenskap och filosofi, med en kandidatexamen, och därefter till läkare. Hon är docent i njurmedicin vid Karolinska institutet och överläkare på Karolinska universitetssjukhuset i Stockholm.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Astrid_Seeberger

Senast redigerad av outoftheblue 2019-01-13 kl. 22:45.
Citera
2019-01-14, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja det här undrar väl alla... Jag tycker det är rätt unket av henne att slå undan vartenda vittnesbörd. Visst hon har rätt att fortsätta vara kär i sin man men vafan, fortsätta försvara hans beteende är faktiskt inte ok. Hon pekar ut många kvinnor som lögnerskor. Fy på henne.

Många kvinnor ljuger väldigt mycket i olika sammanhang och av olika orsaker. Man kan fråga sig om du sovit under en sten de senaste 15 åren?

Mened tex är ett vanligt kvinnobrott och det är fler kvinnor än män som fälls för mened.

Allt detta går att sätta i relation till de 18 kvinnornas fantasifulla berättelser om JCA och hans påstådda övergrepp.
Citera
2019-01-14, 04:05
Medlem
outoftheblues avatar
Mer om Astrid. Hon har sitt eget Forum och förespråkar skamlöshet:

Astrid Seeberger är född 1949 i södra Tyskland och kom till Sverige som sjuttonåring. Hon tog först en filkand i teater- och filmvetenskap och filosofi, och blev sedan läkare och docent i medicinska njursjukdomar. Hon har nu mer än tjugofem års erfarenhet som njurläkare. Hon är överläkare på Karolinska sjukhuset i Stockholm.

Astrid Seeberger vet att mötet mellan läkare och patient måste präglas av det hon kallar en skamlös nyfikenhet, den som når fram till patientens innersta. Den nyfikenhet som får den bortvända att vända sig mot dig.

Hon är en efterfrågad föreläsare och leder undervisningen i Professionell utveckling på läkarprogrammet på Karolinska Institutet. Hon driver också projektet Pedagogiskt Forum, där landets ledande konstnärer och samhällsdebattörer möter personer som arbetar, undervisar och studerar inom sjukvården.

https://www.weylerforlag.se/forfatta...rid-seeberger/

De författare som framträder på hennes Forum är åtminstone delvis samma som uppträtt på JCA/KFs Forum:

Program hösten 2018
Höstens seminarieprogram i pedagogisk anda av uppmärksammade författare bjuder på;

Lena Andersson
Gunnar D. Hansson
Theodor Kallifatides
Cilla Naumann
Daniel Sandström
Per Wästberg
Maciej Zaremba

http://www.cku-sthlm.se/pedagogiskt-forum/
Senast redigerad av outoftheblue 2019-01-14 kl. 04:13.
Citera
2019-01-14, 04:59
Medlem
outoftheblues avatar
KF framträdde på Astrids Forum 6 februari 2018.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1547438140556

Programmet anger åtminstone att så var planen. Om det blev av vet man inte, KF befann sig möjligtvis i landsflykt tillsammans med sin make för att slippa konfronteras med verkligheten.
Senast redigerad av outoftheblue 2019-01-14 kl. 05:03.
Citera
2019-01-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Återstår att undersöka om Seeberger är vän med några av de inblandade. Det skulle kunna vara så. God vän med Horace? Kanske inte, men om det är så måste det avslöjas. Hur som helst, hon är väl såvitt man begriper varken jurist eller sexolog. Själv är jag nästan chockad över att någon kan uppfatta de beskrivna handlingarna som tänkbara sexuella aktiviteter. Men jag är nog för gammal för att känna till det senaste sexuella modet.

Hennes lojaliteter bör naturligtvis checkas men jag tycker du missar det mest väsentliga nämligen hennes invändning mot den påstådda längden på kvävningen. Enligt hennes citering av domen skall den ha pågått i mellan 30 sek och en minut vilket hon som läkare menar är orimligt med tanke på att man mer eller mindre automatiskt reagerar mycket kraftigt på ett så långt påtvingat andningsuppehåll.
Senast redigerad av Varglig 2019-01-14 kl. 12:12.
Citera
2019-01-14, 12:07
Medlem
Citat:
Kommer HD att ta upp det?
Betalvägg, kan inte läsa hela...

Det är en debattartikel av en läkare så det finns ingen info om HD:s avsikter.
Citera
2019-01-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
...Lena Andersson
Gunnar D. Hansson
Theodor Kallifatides
Cilla Naumann
Daniel Sandström
Per Wästberg
Maciej Zaremba

http://www.cku-sthlm.se/pedagogiskt-forum/[/i]

Ja, den där listan gör ju att man kan misstänka att hon har lojaliteter i Forums riktning.
Jag tycker fortfarande den medicinska invändningen mot längden av den påstådda kvävningen är intressant dock.
Citera
2019-01-14, 13:01
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hennes lojaliteter bör naturligtvis checkas men jag tycker du missar det mest väsentliga nämligen hennes invändning mot den påstådda längden på kvävningen. Enligt hennes citering av domen skall den ha pågått i mellan 30 sek och en minut vilket hon som läkare menar är orimligt med tanke på att man mer eller mindre automatiskt reagerar mycket kraftigt på ett så långt påtvingat andningsuppehåll.
Njurläkare.... Som tydligen studerat filmvetenskap. Men man får väl anta att Svenskan kollat upp att det inte finns vänskapsband, det måste i så fall deklareras öppet.
Hur länge övergreppet pågick kan diskuteras, så mycket som en minut tror jag knappast det kan ha varit. Men själva proceduren känns igen från hårdporren, det har moderna vänner upplyst mig om. Det är en form av bestraffning, som ska kulminera i att kvinnan kräks.
Citera
2019-01-14, 13:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Njurläkare.... Som tydligen studerat filmvetenskap. Men man får väl anta att Svenskan kollat upp att det inte finns vänskapsband, det måste i så fall deklareras öppet.
Hur länge övergreppet pågick kan diskuteras, så mycket som en minut tror jag knappast det kan ha varit. Men själva proceduren känns igen från hårdporren, det har moderna vänner upplyst mig om. Det är en form av bestraffning, som ska kulminera i att kvinnan kräks.
Astrid Seeberger har väl tittat för mycket på hårdporr och tagit sina lärdomar därifrån ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in