2019-12-05, 10:22
Medlem
Luftiss avatar
Dagens: Jonte ställer sig på baksidan av huset och lägger en julskinka på grillen, medan han pratar fem minuter om en klädbutik på nätet som fått högst tvivelaktiga recensioner av sina befintliga kunder.
Citera
2019-12-05, 11:35
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Dagens: Jonte ställer sig på baksidan av huset och lägger en julskinka på grillen, medan han pratar fem minuter om en klädbutik på nätet som fått högst tvivelaktiga recensioner av sina befintliga kunder.

Skulle inte förvåna mig om han bakom kulisserna lanserat sig själv som någon slags varumärkesräddare för krisande företag – givetvis med saftigt påslag på fakturan.

Men om han börjar förknippas med halvsuspekta företag och bisarra premisser (julhandla på Arlanda ) får han passa sig så att inte hans eget varumärke dras med ner i smutsen. Vilket verkar vara på god väg att ske.
Citera
2019-12-05, 11:56
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Skulle inte förvåna mig om han bakom kulisserna lanserat sig själv som någon slags varumärkesräddare för krisande företag – givetvis med saftigt påslag på fakturan.

Men om han börjar förknippas med halvsuspekta företag och bisarra premisser (julhandla på Arlanda ) får han passa sig så att inte hans eget varumärke dras med ner i smutsen. Vilket verkar vara på god väg att ske.

Han verkar ju uppenbarligen helt desperat efter spons, så antingen är det riktigt knapert med cash för tillfället eller så har han själv insett att hans trovärdighet ändå är körd, så han kan lika gärna maxa ut vad han kan redan nu, för att sedan helt byta spår.
Citera
2019-12-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Han verkar ju uppenbarligen helt desperat efter spons, så antingen är det riktigt knapert med cash för tillfället eller så har han själv insett att hans trovärdighet ändå är körd, så han kan lika gärna maxa ut vad han kan redan nu, för att sedan helt byta spår.

Någon som har koll på hur hans bolag går ekonomiskt?
Citera
2019-12-05, 12:31
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Någon som har koll på hur hans bolag går ekonomiskt?

Inte det här året, men 2018 såg en vikande omsättning och vinsten kompenserades enbart av kapade kostnader. Troligen är det en trend som hållit i sig under 2019, vilket bäddat för alltmer desperata sätt att tjäna pengar...

https://www.allabolag.se/5567160014/...-laboratory-ab
Citera
2019-12-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det är fler än du som har den bilden av honom. Men se upp så du inte ger uttryck för den under ditt riktiga namn, för då skickar Matgreed sin hatsvans efter dig, kontaktar din arbetsgivare och försöker få dig avskedad

https://avgrundsstudier.wordpress.co...v-influencers/

Ett utdrag från ovanstående blogginlägg skrivet av en lektor i litteraturvetenskap:
Haha, tack för den. Ett tjafs mellan två typer som verkar vara lika tragiska båda två

Om man använder sitt riktiga namn för att skriva sådana kommentarer så kan man knappast gnälla när personen du snackar skit om hänger ut dig. Dock är det sjukt beteende att som Matgeek kontakta arbetsgivare och försöka få personen sparkad. Det är definitivt en överreaktion. Men det förvånar mig absolut inte, för som jag sagt tidigare så har Matgeek antagligen blivit så grovt mobbad som barn att han nu är mentalt skadad av detta.

Han hade kunnat ha ett ganska bra case mot Matgeek, men så avslutar han med att indirekt kalla Jimmie Åkesson för fascist och anklagar Matgeek för att "utvinna profit ur de växande fascistiska rörelserna".

Fyfan vilka stolpskott
Citera
2019-12-05, 13:29
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Haha, tack för den. Ett tjafs mellan två typer som verkar vara lika tragiska båda två

Om man använder sitt riktiga namn för att skriva sådana kommentarer så kan man knappast gnälla när personen du snackar skit om hänger ut dig. Dock är det sjukt beteende att som Matgeek kontakta arbetsgivare och försöka få personen sparkad. Det är definitivt en överreaktion. Men det förvånar mig absolut inte, för som jag sagt tidigare så har Matgeek antagligen blivit så grovt mobbad som barn att han nu är mentalt skadad av detta.

Han hade kunnat ha ett ganska bra case mot Matgeek, men så avslutar han med att indirekt kalla Jimmie Åkesson för fascist och anklagar Matgeek för att "utvinna profit ur de växande fascistiska rörelserna".

Fyfan vilka stolpskott

Absolut, den där lektorn är säkert vänsterbliven. Men det intressanta är att Matgreed ogillas av folk på alla delar av det politiska spektrumet. Har faktiskt svårt att se framför mig en typisk Matgreed-tittare. Men av hans fans i tråden att döma verkar det väl vara svårt självgoda prylbögar ur lägre medelklass med noll koll på riktig matkultur.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2019-12-05 kl. 13:35.
Citera
2019-12-05, 18:06
Medlem
5549s avatar
Man ser ju på ögonen att han är super-gay, snälla någon.

Inte för att det är någonting fel med det.
Citera
2019-12-05, 18:26
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Japp, det lyser receiver om han. En riktig liten twink.
Citera
2019-12-06, 16:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE

Fyfan vilka stolpskott

Ok.
Som ett av ovan nämnt stolpskott så är det Fair att du fullt ut utvecklar mina Faktafel som gör att jag förtjänar dina tydliga fakta och åsikter som mig till det stolpskott jag är och varför jag förtjänar det du anser?
Fakta. Inga värderingar.

Citera
2019-12-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Japp, det lyser receiver om han. En riktig liten twink.

Allla de personer jag träffat som anser sig ha förmågan att se om en person är gay eller inte har varit homosexuella själva. Är ni sura över att han inte kommit ut ur garderoben, eller vad är det frågan om Att ni tycker att det syns "i ögonen" att Matgreed är homo är nämligen inte skvaller, utan låter mer som önsketänkande.
Citera
2019-12-07, 21:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Allla de personer jag träffat som anser sig ha förmågan att se om en person är gay eller inte har varit homosexuella själva. Är ni sura över att han inte kommit ut ur garderoben, eller vad är det frågan om Att ni tycker att det syns "i ögonen" att Matgreed är homo är nämligen inte skvaller, utan låter mer som önsketänkande.
Då har vi nog inte träffats. Nog för att mitt inlägg var av lägre rang vad gäller skvaller, men alla människor utstrålar saker - med sin personlighet, sitt sätt att prata, röra sig, med sina ansiktsuttryck, blickar etc - som man plockar upp och tolkar (olika). Ingenting märkligt med det. Världen vore bra konstig om alla enbart kunde känna igen egenheter och personliga drag som dom själva delar.

Har Matgeek någon kulinarisk bakgrund? Har han jobbat inom restaurangbranchen exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in