2019-12-10, 22:16
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men de blir klara. O nästa 28 feb blir det besvärligt för KP om han inte presenterar nåt för då är det 2 år sedan han bläddrade i tjocka pärmen.
Du uppfattar KP på samma fel sätt som LGWP. KP har inte sagt att han ska presentera lösningen år 2018, 2019, 2020 eller 2021. KP har sagt att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol dvs. presentera lösningen i form av ett förundersökningsprotokoll när åtal väcks mot GM. Om han inte hittar tillräckligt med bevis innan GM dör, vill han presentera lösningen i en annan form. Han kommer med andra ord oavsett vad, presentera lösningen för det svenska folket. Men just nu måste han presentera lösningen i form av ett åtal mot GM, eftersom GM fortfarande är vid livet.
Senast redigerad av 299792458 2019-12-10 kl. 22:22.
Citera
2019-12-10, 22:39
Medlem
p.norths avatar
Öhh.. Har jag missat nåt, var påstå sig K. P att gärningsmannen lever?
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du uppfattar KP på samma fel sätt som LGWP. KP har inte sagt att han ska presentera lösningen år 2018, 2019, 2020 eller 2021. KP har sagt att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol dvs. presentera lösningen i form av ett förundersökningsprotokoll när åtal väcks mot GM. Om han inte hittar tillräckligt med bevis innan GM dör, vill han presentera lösningen i en annan form. Han kommer med andra ord oavsett vad, presentera lösningen för det svenska folket. Men just nu måste han presentera lösningen i form av ett åtal mot GM, eftersom GM fortfarande är vid livet.
Citera
2019-12-10, 22:54
Medlem
Citat:
Det är fel, de var på Hamngatan när skotten föll, på Tunnelgatan efter att ambulansen körde, på Sabbatsberg när Olof dödförklarades.

Två killar Almsäter och Ekman var på Hamngatan när skotten föll var det vid Sergel Fontänen?
Hörde de skotten eller såg de ambulansen eller hur fick de reda på vad som skett?
Såg de underättelsefolk komma springande emot dem kanske wt män är det därför deras förhör är under sekretess? Vad får 2 killar en fredagskväll att springa fram till farbrorn som ramlat o undra vad som hänt var de spanare på Palme? Had jag sett något ambulans eller nån ramlat hade jag inte brytt mig o springa dit o glo varför då? Om man inte hade skäl eller en sambandsroll.
Funderar på varför man bara förhör Ekman och inte Almsäter? Hade Almsäter en uppgift eller en släkting kanske far som var delaktig i mörkläggningen antingen riktigt mord eller icensatt. Kohuts förhör är också under sekretess men enligt Aner som ringt henne kunde hon inte förstå varför. Kan hon blåljuga för Aner? Tänker på dörren som låstes någon minut efter mordet det kan inte va en slump.

Min teori är nu att det inte är ett mord att Stig som Kohut har en uppgift att spela mördare och springa iväg. Det var en startpistol och kulorna är utlagda. Det fanns ingen mördare alla signalament liknar ju Stig.
Frågan är hur sossarna kan riskera hela partiet med att spela teater-Det gör de inte-De flesta vet ingening. Bara en liten grupp har planerat det men sen använder man både cia o svenska ssi för att plocka bort Palme. Sen vet jag inte om det sker ett mord ändå på riktigt det kan jag inte svara på.
Men 2 ambulanser där Degerman är ditplockad från Holmers gäng ska snabbt ta hand om kopian.
Kanske la sig Palmeskådespelaren på mage o hde tänkt ligga så till ambulansen kom den falska o plockade in honom. Om inte Hage hade kommit o försökt göra första hjälpen. Jag tror det var därför hon blev hotad. Hon kanske aldrig förstod att Palme spelade död. Där den falska Lisbetkopian skrek rör han inte han måste till doktorn fär senare på sahlgrenska man har 2 olika förhör med 2 lisbetar en riktig o en låtsas. Glans som var där har varit tysty i 33 år. Jag håller inte för uteslutet att Holmer var med på att föra bort Palme via ett teatermord men det är möjligt att någon skjuter Palme ändå och alla är grundlurade och ingen vet vem som planerade eller sköt. Som jag fattar det kommer det en gubbe o tant söderifrån o möter Makarna Palme o de byts av o Palmeparet försvinner in i Skandia där Stig möter dem o går ut bakom kopiorna o spelar teater.
Kan det va det Eknan o Almmsäter såg? Sen har vi andra saker som alla tillsammans pekar på teatermord "kallt häruppe" "Statsministern skjuten" Gäsp Blir det ett mord blir det här Avsan blir domare utklädda poliser tillhörande hh´s gäng blir knappt förhörda. Alla wt män ignoreras som paria.
Även Major G och Östling kände Holmer och får betalt i efterhand då Holmer köper in en massa från deras firma. HH verkar ha varit spindeln Han lägger ut ett hot mot Palme men gör inget åt det "det kan vänta till efter helgen" Även Pkk verkar vara icensatt. Kanske cia var med o spred falska rykten till Birchan för att alla spår skulle peka mot svensk polis eller cia då kunde man kontrollera utredningen.
Sen låter det ju otroligt det är mitt enda aber
Sen har vi 2 saker staten försökt mörkat men som kommit ut Palme allvarligt sjuk och dessutom bilder med flickor tjejer på vift där man inte får fatt i negativen det är panik vad göra? Kan fler ur sossepamparna finnas på bilderna som på något sätt gör att man inte kan lösa det då det skulle orsaka förtroendkris o skandal Jag tror piketen på krönet ä där för att skydda Stig så ingen ska ge sig på han och spela hjälte. Piketen är där för att teatermordet ska kunna fungera.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2019-12-10 kl. 23:49.
Citera
2019-12-10, 22:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Öhh.. Har jag missat nåt, var påstå sig K. P att gärningsmannen lever?
Han svarade "det är svårt att säga" när han fick frågan om GM är vid livet, eftersom han inte kan säga, att gärningsmannen lever, utan att samtidigt säga att han har en misstänkt person. Han har inte kommit så långt att han kan säga han har en misstänkt person.

källa: https://streamable.com/ffibc

"chefsåklagaren menar att han har en egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statminister.......och tillägger att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol"

källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-i-utredningen
Senast redigerad av 299792458 2019-12-10 kl. 23:07.
Citera
2019-12-10, 23:45
Medlem
Citat:
Han svarade "det är svårt att säga" när han fick frågan om GM är vid livet, eftersom han inte kan säga, att gärningsmannen lever, utan att samtidigt säga att han har en misstänkt person. Han har inte kommit så långt att han kan säga han har en misstänkt person.

källa: https://streamable.com/ffibc

"chefsåklagaren menar att han har en egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statminister.......och tillägger att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol"

källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-i-utredningen

På samma sätt som kan skulle behöva få frågor om vem han syftade på om han sade att han trodde att mördaren inte är i livet. Förtal av avliden är också ett brott. Vad han än tror eller inte tror hade han inget annat val än att svara med någon slags helgardering på den frågan.
Citera
2019-12-10, 23:52
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det här hade jag missat.
Man återupptog Victor G som huvudspår 1987-början av 1988.

"Brottsutredningsarbetets inriktning under denna tid måste ses mot
bakgrund av det första årets händelser. Som framgått fanns det stora
brister i hur det arbetet hade bedrivits. PU inriktade sig nu på ett mer
traditionellt polisiärt mordspaningsarbete. Utredningen beträffande förhållandena på mordplatsen, kring Olof Palmes bostad och biografen
Grand samt vapnet intensifierades. Det tidigare ”huvudspåret” (PKKspåret) miste sin karaktär av huvudspår och blev ett uppslag bland
andra, engagerande ett mindre antal utredare vid säkerhetsavdelningen.
Utredningen avseende Viktor G tog ny fart och synes ha varit det enskilda ärende som tog mest resurser i anspråk under 1987 och början av 1988.
. Utredningen i den delen bedrevs i viss avskildhet av en särskild grupp
. I övrigt förekom under denna tid inget uppslag som i fråga om
resurstilldelning eller misstankegrad höjde sig påtagligt över mängden."

Sid 121
Granskningskommissionen
https://magasinetfilter.se/wp-conten...3%A4nkande.pdf

Viktor Gunnarsson undersöktes grundligt 87-88. Inte minst hans religiösa kontaktnät. Likaså försökte man kolla upp de kontakter han hade runt sitt stamlokus Café Gråmunken, nära makarna Palmes bostad.

En flickvän till VG såg ett vapen i hans garderob i december 1985 och berättade om detta för sin väninna innan MOP. Utredarna jobbade efter hypotesen att VG skulle fått vapnet levererat av en finsk gangster vid namn Laakso. Finska Rikskrim ordnade så Laakso blev hörd men det gick aldrig att bevisa dennes skuld och om något vapen verkligen levererades till VG.
Citera
2019-12-10, 23:59
Medlem
p.norths avatar
Securitas väktaren som ger Stig alibi?
Hur ligger till med det om nu kanske SE är inblandad.
Citera
2019-12-11, 01:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Förlåt om jag var otydlig. Han förklarar sig just i media. Artikeln är gammal. Jag vägrar länka till facebook, men posten är ny och lätt att hitta. Den är utfylld med ytterligare en uppgift om en bil i hög fart (på krönet?), som Gedda inte hann tänka att stoppa.

Icke desto mindre så har Gedda upptäckt en man i knälång rock i kvarteret ovanför mordplatsen minuterna efter mordet och inte kontrollerat denne man.

Om mannen i knälång jacka var medelålders och bar en mössa/keps så kan det ha varit så att Gedda och hans kompisar i det läget fått signalementet "ung man klädd i en midjekort jacka".

Har inte riktigt koll på när första signalementet gick ut. Piketpoliserna kutade ju iväg utan signalement. De ville först inte springa utan signalement på GM men beordrades att bege sig iväg.

Bilen som körde i hög fart är förstås också mycket intressant. Modell, färg, riktning, ny/gammal, antal personer i bilen...ja.

Något registreringsnummer ska vi väl inte räkna med att Gedda skrev ner.
Citera
2019-12-11, 10:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Viktor Gunnarsson undersöktes grundligt 87-88. Inte minst hans religiösa kontaktnät. Likaså försökte man kolla upp de kontakter han hade runt sitt stamlokus Café Gråmunken, nära makarna Palmes bostad.

En flickvän till VG såg ett vapen i hans garderob i december 1985 och berättade om detta för sin väninna innan MOP. Utredarna jobbade efter hypotesen att VG skulle fått vapnet levererat av en finsk gangster vid namn Laakso. Finska Rikskrim ordnade så Laakso blev hörd men det gick aldrig att bevisa dennes skuld och om något vapen verkligen levererades till VG.
Var Café Gråmunken, det enda caféet/restaurangen nära makarna Palmes bostad, PU undersökte ?
Citera
2019-12-11, 11:01
Medlem
Citat:

Jag har inte sagt något om NÄR KP ska presentera lösningen. Men hade GM varit vid liv hade KP inte sagt som han gjort såklart för då hade ju GM försvunnit.
Senast redigerad av Cianneli 2019-12-11 kl. 11:04.
Citera
2019-12-11, 11:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Var Café Gråmunken, det enda caféet/restaurangen nära makarna Palmes bostad, PU undersökte ?

Nej, det gjordes på ett flertal ställen. Gråmunken var ökänt för narkotikahandel under en del tidsperioder så därför tilldrog den sig extra intresse.

Viktor Gunnarsson tillbringade mycket tid på just Gråmunken och skroderade mellan varven om politik, ofta som amerikanen Vic Gunnison. Flera tips om detta inkom till PU på ett tidigt stadium i utredningen.
Senast redigerad av mvagrippa 2019-12-11 kl. 11:31.
Citera
2019-12-11, 12:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej, det gjordes på ett flertal ställen. Gråmunken var ökänt för narkotikahandel under en del tidsperioder så därför tilldrog den sig extra intresse.

Viktor Gunnarsson tillbringade mycket tid på just Gråmunken och skroderade mellan varven om politik, ofta som amerikanen Vic Gunnison. Flera tips om detta inkom till PU på ett tidigt stadium i utredningen.
Vet du vilka ställen ? "nära makarna Palmes bostad"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in