Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Det är fel, de var på Hamngatan när skotten föll, på Tunnelgatan efter att ambulansen körde, på Sabbatsberg när Olof dödförklarades.
Två killar Almsäter och Ekman var på Hamngatan när skotten föll var det vid Sergel Fontänen?
Hörde de skotten eller såg de ambulansen eller hur fick de reda på vad som skett?
Såg de underättelsefolk komma springande emot dem kanske wt män är det därför deras förhör är under sekretess? Vad får 2 killar en fredagskväll att springa fram till farbrorn som ramlat o undra vad som hänt var de spanare på Palme? Had jag sett något ambulans eller nån ramlat hade jag inte brytt mig o springa dit o glo varför då? Om man inte hade skäl eller en sambandsroll.
Funderar på varför man bara förhör Ekman och inte Almsäter? Hade Almsäter en uppgift eller en släkting kanske far som var delaktig i mörkläggningen antingen riktigt mord eller icensatt. Kohuts förhör är också under sekretess men enligt Aner som ringt henne kunde hon inte förstå varför. Kan hon blåljuga för Aner? Tänker på dörren som låstes någon minut efter mordet det kan inte va en slump.
Min teori är nu att det inte är ett mord att Stig som Kohut har en uppgift att spela mördare och springa iväg. Det var en startpistol och kulorna är utlagda. Det fanns ingen mördare alla signalament liknar ju Stig.
Frågan är hur sossarna kan riskera hela partiet med att spela teater-Det gör de inte-De flesta vet ingening. Bara en liten grupp har planerat det men sen använder man både cia o svenska ssi för att plocka bort Palme. Sen vet jag inte om det sker ett mord ändå på riktigt det kan jag inte svara på.
Men 2 ambulanser där Degerman är ditplockad från Holmers gäng ska snabbt ta hand om kopian.
Kanske la sig Palmeskådespelaren på mage o hde tänkt ligga så till ambulansen kom den falska o plockade in honom. Om inte Hage hade kommit o försökt göra första hjälpen. Jag tror det var därför hon blev hotad. Hon kanske aldrig förstod att Palme spelade död. Där den falska Lisbetkopian skrek rör han inte han måste till doktorn fär senare på sahlgrenska man har 2 olika förhör med 2 lisbetar en riktig o en låtsas. Glans som var där har varit tysty i 33 år. Jag håller inte för uteslutet att Holmer var med på att föra bort Palme via ett teatermord men det är möjligt att någon skjuter Palme ändå och alla är grundlurade och ingen vet vem som planerade eller sköt. Som jag fattar det kommer det en gubbe o tant söderifrån o möter Makarna Palme o de byts av o Palmeparet försvinner in i Skandia där Stig möter dem o går ut bakom kopiorna o spelar teater.
Kan det va det Eknan o Almmsäter såg? Sen har vi andra saker som alla tillsammans pekar på teatermord "kallt häruppe" "Statsministern skjuten" Gäsp Blir det ett mord blir det här Avsan blir domare utklädda poliser tillhörande hh´s gäng blir knappt förhörda. Alla wt män ignoreras som paria.
Även Major G och Östling kände Holmer och får betalt i efterhand då Holmer köper in en massa från deras firma. HH verkar ha varit spindeln Han lägger ut ett hot mot Palme men gör inget åt det "det kan vänta till efter helgen" Även Pkk verkar vara icensatt. Kanske cia var med o spred falska rykten till Birchan för att alla spår skulle peka mot svensk polis eller cia då kunde man kontrollera utredningen.
Sen låter det ju otroligt det är mitt enda aber
Sen har vi 2 saker staten försökt mörkat men som kommit ut Palme allvarligt sjuk och dessutom bilder med flickor tjejer på vift där man inte får fatt i negativen det är panik vad göra? Kan fler ur sossepamparna finnas på bilderna som på något sätt gör att man inte kan lösa det då det skulle orsaka förtroendkris o skandal Jag tror piketen på krönet ä där för att skydda Stig så ingen ska ge sig på han och spela hjälte. Piketen är där för att teatermordet ska kunna fungera.