2019-12-12, 20:51
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1955 fick VD:n fr General Motors samma titel, ett rimligare val det ret hade varit Elvis eller James Dean. Flera gnger har f "den amerikanske armsoldaten", dvs GI Joe ftt priset. Tyvrr, den hr utmrkelsen r en rtt utprglad "hit or miss affair".
Javisst r det fr jvligt? Att en 16-ring tjej frn lilla Sverige som inspirerat miljoner ungdomar vrlden ver blir rets person i Time Magazine r ju fullkomligt fruktansvrt! Imorgon r det jag som skriver en arg insndare i lokaltidningen!
Citera
2019-12-12, 21:03
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Javisst r det fr jvligt? Att en 16-ring tjej frn lilla Sverige som inspirerat miljoner ungdomar vrlden ver blir rets person i Time Magazine r ju fullkomligt fruktansvrt! Imorgon r det jag som skriver en arg insndare i lokaltidningen!

De borde skickat "priset" direkt till DN, utan det reservationslsa hyllandet frn DN och Bonniermedia hade hon aldrig blivit kndis. DN:s betydelse i det hr fallet gr knappast att verskatta, de har aktivt varit med och format hennes personliga story och slt in den med gldande iver.
Citera
2019-12-12, 21:36
Medlem
eekens avatar
Haha vilket skmt. Hon r en NWO puppet tyvrr..
Citera
2019-12-13, 08:19
Medlem
Myshugaballss avatar
Hong Kong protesters get most votes in Times Person of the Year

Kan ngon frklara det hr beslutet fr mig? Greta vljs att vara Person of the Year av Time Magazine nr deras egna lsare i majoritet rstade p folket i Hong Kong som protesterade i gatorna och som tystade ner av vrlden och frtrycket.

https://www.inkstonenews.com/politic...rticle/3041820
Citera
2019-12-13, 08:28
Medlem
Person of the year enligt tidningen r den person eller organisation som det mest skrivits om i tidningarna och pratats om i medier.

Som du sjlv sger s hr Hongkong tystats ner av vrldens medier och d r det ju inte mrkligt att dem inte blir utsedda av tidningen.
Citera
2019-12-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tror du har fel. Jag tror hon kommer bli en av tidernas mest omtalade mnniska. Dom som kritiserar Greta har aldrig ngra argument. Det r bara hat och ljug. Se p inlgget under jag citerar som brjar sprida judehat i den hr trden.

Den stora massa utbildade och bildade mnniskor blir mer och mer med Greta. Runt hela vrlden. Det hr vxer nu mer n ngot annat i vrlden.

Argumentationslst judehat som du sprider tycker nog till och med majoriteten av Greta-hatarna i den hr trden r pinsamt. Men fortstt du.
Oroa dig inte, jag kommer inte sluta kalla dig fr vad du r. Jude.
Greta kommer bli den som tar nnu mera makt frn folket, som i sin tur leder till vr undergng.
Ja visst r det hrligt att se hur ni lurar mnniskor och r stola ver det. Jag vet vilka ni r och hur ni jobbar. Hoppas bara att folket hinner vakna.
Citera
2019-12-13, 09:03
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshugaballs
Kan ngon frklara det hr beslutet fr mig? Greta vljs att vara Person of the Year av Time Magazine nr deras egna lsare i majoritet rstade p folket i Hong Kong som protesterade i gatorna och som tystade ner av vrlden och frtrycket.

https://www.inkstonenews.com/politic...rticle/3041820

Frklaringen r att det r en tidning som styrs av vnsterblivna. Allts inte mentalt friska mnniskor som inte ens ska ses som personer utan vandrande faror, fr sig sjlva och speciellt oss normala mnniskor.

Vnsterblivenhet r helt enkelt en nnu ej erknd diagnos
Citera
2019-12-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Frklaringen r att det r en tidning som styrs av vnsterblivna. Allts inte mentalt friska mnniskor som inte ens ska ses som personer utan vandrande faror, fr sig sjlva och speciellt oss normala mnniskor.

Vnsterblivenhet r helt enkelt en nnu ej erknd diagnos

Begvad slutsats.
Citera
2019-12-13, 10:50
Medlem
Enkelt, det r inte idol dr allmnheten rstar fram vem de tycker ska f utmrkelsen utan det bestmmer tidningens redaktion.

Fr mig r det solklart att Greta fick platsen, har oerhrt svrt att komma p ngon annan som ens kommer i nrheten.
Citera
2019-12-13, 10:55
Medlem
Ja, den humanitra stormakten Sverige har varit vldigt tyst om Hong-Kong.
Om man tror att demokrati r bra s borde man stdja kraven p demokrati ven dr, inte bara i avlgsna och fattiga regioner. Visserligen kan inte Sverige stoltsera genom storslagna bistndssatsningar i Hong-Kong, men demokrati r fr stort att gra till partitaktik.

Vi kan vl vara stolta ver Greta ven om vi samtidigt stdjer demokratirrelsen i Hong-Kong?
Citera
2019-12-13, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det r redaktionen sjlv som bestmmer vem som skall f priset. Vad allmnheten rstar har ingen betydelse fr utfallet.

Time har en globalistisk & vnsterliberal agenda & d r givetvis Greta det perfekta valet.

Att stta sig med Kina skulle dom aldrig vga, dessutom stder Time-redaktionen sannolikt inte demonstranterna i Hong Kong.
Citera
2019-12-13, 16:38
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Exakt

Hon fr belnig fr att hon ftt belning, kan man sga. Men vad har hon rent konkret gjort som ingen bett henne gra ?

Talen tex. r skert vlskrivna, har hon skrivit allt sjlv d ? Skulle hon kunna svara p slumpmssiga frgor i en intervju om sitt engagemang ? Eller behver hon ett manus ?

Jag har inget att sga emot klimatmedvetenhet, dremot den som satte henne i rampljuset, hon har redan brjat sakta verg till att lgga till mn rent allmnt p sin protestlista (sk patriarkatet). Vem bad henne gra det ?

Problemet jag ser det, och som flera andra sagt ssom liberalen tim pool, r att hon inte direkt r "frtjnt" av utmrkelsen. Det finns tusentals klimataktivister som sliter rven av sig, och har gjort under hur mnga r som helst, som hade frtjnat den mer n den vite privilegierade Greta, som kommer in och glider p ett bananskal tack vare media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in