Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-03, 23:48
Bannlyst
Är det ingen mer som sett någon rederiet stjärna på stan?
Citera
2019-12-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tack som fan! Går det lyssna via datorn?

Absolut.
Citera
2019-12-04, 19:31
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Jag har faktiskt sett Nikolaj och Junior relativt nyligen. Båda ser ungefär likadana ut nu som då. Kände igen båda direkt! Måns Nathanaelson (Junior!) har dock varit rätt aktivt senaste åren så inte konstigt att jag kände igen honom
Citera
2019-12-04, 20:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Brukade se Gösta Prüzelius relativt ofta på Systembolaget på Fleminggatan 56. Vet inte om han bodde i krokarna?
Citera
2019-12-13, 12:36
Medlem
Citat:
I have :
Rolf Dahlen,Renate Dahlen,Reidar Dahlen JR,Ola simonson , Gustav Sjögren,Björn Lindman,Joker,Emilio,Raspen,Mona,Carl Eericsson,Micki Sandell.

I will try to go home to ´´Tony Sjögren´´ with rederiet photos and try to get it signed with 2 autograph friends.

I will also try to send letter to, Vera Bengtsson.

Are you sure you send to Jussi to right adress? I think he lives in Finland. Jussi would be so nice to get

Hes Jehovas Witness , its possible he wont sign because of this (Prince stopped signing autographs after he became JW)

Some celebs just dont sign for various reasons , they might fear people selling them online etc (then you have celebs that take too long to respond , for ex Vanessa Angel : sure she might sign but who wants to wait up to 10 yrs for a reply ?)

I dont think Viggo likes to sign either or seldom signs and wants money for it , had to buy it as i tried thru mail but as with Jussi no reply back

The guy who played Emilio is also JW , I believe

I also have : Joel H , fake chef Gunther Kraft , Jokers mom , Carl , Igor
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2019-12-13 kl. 12:45.
Citera
2019-12-13, 19:04
Medlem
Det här är väl rätt tråd att fråga i.

Kaptenen Georg Lager (spelad av Thomas Hellberg) var åtalad för sexbrott för 14 år sedan eller liknande. Blev frikänd.

Är detta enda brottet han varit misstänkt för? Han känns väldigt olustig.
Citera
2019-12-13, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Hes Jehovas Witness , its possible he wont sign because of this (Prince stopped signing autographs after he became JW)

Some celebs just dont sign for various reasons , they might fear people selling them online etc (then you have celebs that take too long to respond , for ex Vanessa Angel : sure she might sign but who wants to wait up to 10 yrs for a reply ?)

I dont think Viggo likes to sign either or seldom signs and wants money for it , had to buy it as i tried thru mail but as with Jussi no reply back

The guy who played Emilio is also JW , I believe

I also have : Joel H , fake chef Gunther Kraft , Jokers mom , Carl , Igor

Yeah i have jokers mom to In a few days ago i met ´´Totte´´ in Stockholm. Really Kind.
Citera
2019-12-20, 00:25
Medlem
"Är detta enda brottet han varit misstänkt för? Han känns väldigt olustig"

quote :

Hellberg polisanmäldes redan 1978 för ett liknande brott, han hade tafsat på två 11-åriga flickor. Polisanmälan drogs dock tillbaka (enligt flickornas föräldrar pga omtanke om flickorna, att de skulle slippa en rättegång.)

Dessutom hittades mätare av den typ han använt för att mäta "giftutsläppen" på flickornas kroppar hemma hos honom vid en husrannsakan.

Plus att hans bil fanns på platsen vid ett av övergreppstillfällena, detta har han aldrig nekat till - lite svårt att skylla på en "dubbelgångare" i det fallet.

Oskyldig?..Knappast.
Citera
2019-12-20, 02:21
Medlem
L1VSLEDAs avatar
Gillade den här serien när den gick på tv. Men nu tycket jag att den bara är skit. Allt som SVT visade förr i tiden skulle anses som skit idag som Svenska Hjärtan, Goda Grannar och Varuhuset. Nu när det finns konkurrens mellan kanalerna så är SVT inte lika populärt.
Citera
2019-12-20, 09:33
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:

Jag bodde i samma trapphus som Uno (Hans V. Engström) för x-antal år sedan. Han verkade rätt glad i spriten, i alla fall på den tiden.

Och när jag säger "bodde i samma trapphus" så menar jag så klart i våra egna lägenheter, inte att vi delade filt och slogs om något förrådsutrymme som två hemlösa.
Citera
2019-12-20, 23:22
Medlem
Jag och familjen var under mina tonår på semester i Stockholm. En kväll när vi skulle åka från stan till campimgen så mötte vi en lite berusad Ray Jones (spelade son till Vera Bengtsson). Mina föräldrar som då är Norrlänningar blev nog lite starstrucked och det slutade med att vi fick med oas hans autograf. Rederiet var för övrigt stående inslag i våran familj, varje toesdag var det Rederiet och glass
Citera
2019-12-21, 08:59
Bannlyst
Hon som spelade Nina i rederiet har ju inte åldrats någonting typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här