Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Då skulle det sett ut så här:
Bild:
5
Biologi:
5
Engelska:
5
Fysik:
5
Geografi:
5
Historia:
5
Kemi:
5
Matematik:
5
Franska:
5
Musik:
5
Samhällskunskap:
5
Religionskunskap:
5
Slöjd:
5
Teknik:
5
Hem- och konsumentkunskap:
4
Idrott och hälsa:
4
Svenska:
4
Ser inte ut som en elev man placerar i en särklass direkt...
Läste du ens vad jag skrev?
Tror du öht någon inom dagens moderna lärarkår skulle ens våga ge Greta annat än bra betyg, med tanke på hur media skulle reagera. Det gäller att upprätthålla bilden, och så vitt jag vet går väl Greta redan i särskola då hon mobbades på sitt gamla plugg.
Dåtidens skola var annorlunda ska du veta. Idag uppmanas eleverna att skolstrejka av lärarna. På min tid fanns det lärare av den gamla stammen som inte tillhörde 68-vänstern och efterföljande vänstertomtar. Dessa hade respekt för sitt yrke och hade någon strejkat hade hon/han mycket riktigt fått ett streck i betyget efter tillräckligt många timmar med otillåten frånvaro.
Dessa gamla lärare hade ingen respekt för kändisbarn utan skötte sina yrken. Det blev tydligen enligt min äldre bror ett jävla liv då kungen blev underkänd i matematik. Läraren hade bara skött sitt jobb, men det hette att han inte visade tillräcklig respekt mot majestätet genom denna underkänning. Idag vördas bokstavligen folk som sugit kuk i Big Brother eller bajsat ner sig i Robinson som hjältar man inte får jävlas. Det är skillnad på skit och pannkaka.
Mycket möjligt att Greta kan lära in saker, som jag tidigare skrev i ett annat inlägg kunde byfånarna ofta almanackan utantill. Gör det dessa till litteraturvetare?
Tyvärr ser inte ni vänstersnubbar helhetsbilden utan delar er gurus tunnelseende.