Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-22, 20:22
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Det är bara samma gamla vanliga lilla klick av personer som kommer fortsätta att hata Greta. Oavsett vad hon gör.
Det är bara samma gamla vanliga lilla klick av personer som kommer att hylla Stackars Greta. inklusive Dig oavsett vad hon gör.

Men fler och fler kommer att hata henne när hon ska kräva förändringar av vanliga arbetande människor och business kommer att hata henne ännu mer om några skitlagar införs.

Man kunde inte läsa mycket t.ex i aftonflaska om de många traktorstrejkerna runt om i Europa. Gissa om såna kommer till Sverige. Greta kommer att hamna på många affischer!!
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-22 kl. 20:39.
2019-12-22, 20:27
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Det är bara samma gamla vanliga lilla klick av personer som kommer att hylla Stackars Greta. inklusive Dig oavsett vad hon gör.

Men fler och fler kommer att hata henne när hon ska kräva förändringar av vanliga arbetande människor och business kommer att hata henne ännu mer om några skitlagar införs.

Man kunde inte läsa mycket t.ex i aftonflaska om de många traktorstrejkerna runt om i Europa. Gissa om såna kommer i Sverige. Greta kommer att hamna på många affischer!!
Citat:
Tack för din lista.
När det gäller punkt 5. Du menar till och med mer hånad än Donald Trump?

Han är nummer 1 i USA. Men bara av demokraterna. Lägsta arbetslösheten på 50 år, medianlönen ökade 5200$ (knappt 1000 2000-2016) och 95% är lyckliga på sina arbeten (bäst i världen)

Så ja. Trump är hånad. Trump är nr 1 som "mest hånad och kritiserat av media"
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-22 kl. 20:56.
2019-12-22, 20:31
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Jag tycker mer synd om dej, leifhooker! På tre veckor har du postat 150 hatiska inlägg mot en svensk tonårstjej. Du är uppenbarligen patologiskt besatt av Greta Thunberg. Dags att du tar kontakt med psykvården! Du behöver hjälp med att bli fri från din mani, parkera skinnhissen, skaffa dig ett liv.

Greta är en snäll tjej som vill förändra världen till det bättre. Jag har skrivit flera gg att hon är modig.
Lite styv, men jag ser inte alls henne som sjuk. Kanske lite undernärd.

Så GOD JUL GRETA! Du är en snäll tjej. Hoppas du kan använda din röst för att sprida sanningen i fortsättningen

Angående att jag följer Stackars Greta är att dyrkarna är så lätt påverkade och lättretade.
Och att avslöja bluffar, det är väl bra?

Annars har jag följt denna tråd sedan somras. Men började skriva först nu då det har spårat ur helt denna "Gretahysteri som har gjort henne till en vänstermarionettdocka" Hur kunde jag hålla mig om jag är såååå sjuk??
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-22 kl. 20:40.
2019-12-22, 20:39
Medlem
Citat:
Greta är en snäll tjej som vill förändra världen till det bättre. Jag har skrivit flera gg att hon är modig.
Lite styv, men jag ser inte alls henne som sjuk. Kanske lite undernärd.

Så GOD JUL GRETA! Du är en snäll tjej. Hoppas du kan använda din röst för att sprida sanningen i fortsättningen

Angående att jag följer Stackars Greta är att dyrkarna är så lätt påverkade och lätt att reta upp dem.
Och att avslöja bluffar, det är väl bra?
Ok, inget fel att avslöja bluffar, men försök höja nivån.
Tyska tågresan, rörig bil, Hendersons flygresa är ju skitsaker som bara de redan frälsta gretahatarna tycker har någon som helst betydelse. Bevisar ju bara att Greta i stort sett är " ren till sin levnad och utan skuld".
2019-12-22, 20:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Tyska tågresan, rörig bil, Hendersons flygresa är ju skitsaker som bara de redan frälsta gretahatarna tycker har någon som helst betydelse. Bevisar ju bara att Greta i stort sett är " ren till sin levnad och utan skuld".

Tåg-gate bevisar att media jobbar hårt för att inte låta Greta-hyckleriet komma fram till massorna.
2019-12-22, 20:50
Medlem
leifhookers avatar
Citat:

Dessa tre har jag knappt nämnt. Bara att hon kunde ha tackat också och visat att det är bra och bekvämt att resa med tåg.

Tyvärr så gjorde TIME henne till en megakändis. Jag var först att påpeka att detta kommer att bakslå pga publiciteten och ökad kritik. Och hon är ett lätt mål p.g.a sina rika och kända föräldrar.

Hon följs noga nu så varje liten sak som hon gör kan göras till stora rubriker. Pressen har ökat också då hon kan inte fortsätta med samma sak (gnäll) hela tiden. Hon blir 17år 3 januari och tappar lite av sitt varumärke "ett sårbart barn" som man inte "får" hata och kritisera.

och om ni inte förstod sarkasmen med tågstoryn...hon kanske kan sluta posta och provocera var hon är?
Det är ju 100% korrekt av det tyska tågbolaget att svara på kritiken. Och gör det likadant som Greta, på Twitter.
Greta kunde ha ringt till dem och klagat om hon sååååå jävla mycket ville vara i fred.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-22 kl. 21:04.
2019-12-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tåg-gate bevisar att media jobbar hårt för att inte låta Greta-hyckleriet komma fram till massorna.
Massorna, som du kallar dem, skiter väl blött i om Greta satt på golvet eller i 1:a klass. Normala människor har ett liv.
2019-12-22, 21:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

På vilket sätt?

1. Greta sitter på golvet en stor del av tågresan genom Tyskland och skickar en kort tweet + bild om det.

2. Media gör en jättegrej av detta och uppmärksammade detta stort.
2019-12-22, 21:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
hon kanske kan sluta posta och provocera var hon är?

Är detta verkligen så provocerande?:

Citat:
"Traveling on overcrowded trains through Germany. And I’m finally on my way home!

https://twitter.com/GretaThunberg/st...69006982815751

Och så här fullt var det:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/ty...-forsta-klass/

Folk hade inte sittplatser. Det visar videon klart och tydligt.
2019-12-22, 21:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Massorna, som du kallar dem, skiter väl blött i om Greta satt på golvet eller i 1:a klass. Normala människor har ett liv.

Så massorna skiter alltså totalt i Greta och allt är en mediahype? Det visste vi iofs.

Citat:
På vilket sätt?

1. Greta sitter på golvet en stor del av tågresan genom Tyskland och skickar en kort tweet + bild om det.

2. Media gör en jättegrej av detta och uppmärksammade detta stort.

Greta låtsas sitta på golvet, men åker egentligen första klass med bekvämligheter. Media låtsas som att Greta åker på vanligt vis.
2019-12-22, 21:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Greta låtsas sitta på golvet, men åker egentligen första klass med bekvämligheter. Media låtsas som att Greta åker på vanligt vis.

Det där har du missuppfattat helt och hållet. Det finns en video som visar hur fullt tåget var. Det är även andra som får sitta på golvet. Se videon:

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ty...-forsta-klass/

Sedan finns det vittnesmål som bekräftar Gretas version:

Citat:
– Jag var med på tåget från Basel, som togs ur trafik i Offenburg. Därifrån reste vi först till Frankfurt på ett tåg och sedan till Hamburg på ett annat. På första tåget satt både Greta Thunberg och jag på golvet, berättar DN:s reporter Alexandra Urisman Otto som också filmade på tåget.

De var inte ensamma om att sakna sittplats.

– Flera andra satt i samma korridor. På det andra tåget var det också väldigt mycket folk och många stod i gångarna eller satt på golvet, säger hon.

Efter Göttingen fick först Thunberg och senare även DN:s team sittplats.
2019-12-22, 21:15
Medlem
leifhookers avatar
Att inte berätta hela historien, bara från en synvinkel är aldrig bra.

Samma sak med annat. Lyssna på forskare...men bara på dessa forskare.
Sluta flyga...men vi rika ska köpa mera privatplan!
Därför suger hon som debattör + har inte kunskapen om hur massorna lever sina liv.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-22 kl. 21:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in