Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-28, 19:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Jag röstar SD men litar inte ett skit på dem. Kontrollerade och kommer fortsätta massinvandringen, antingen på eller utanför pappret.
Det bästa man kan göra är att bli aktiv inom AFS och få med så många som möjligt.

Fast ju fler man får med över till AfS, desto större risk att SD inte får tillräckligt röster och det blir en rödgrön regering IGEN i 4 år. Då är ju landet KÖRT sedan. Frågan är om inte Sverige redan är kört, förmodligen är det ju så.
Samtidigt, så lär inte AfS komma in i riksdagen på lååånga vägar = helt bortslängda röster.

Återigen. Sverige hinner GÅ UNDER innan AfS ens hinner komma över 4%. Det är i princip garanterat.

Ni måste ju förstå, att om alla övriga partier och merparten av svenska folket tycker att SD är rasistiskt, vad tycker de inte om AfS då? haha, AfS har ingen chans i världen att lyckas i Sverige. I Danmark eller Norge möjligen, eller Finland. Men Sverige? Nädu...
Citera
2019-12-28, 20:00
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenSympati
Detta visar att du helt saknar kunskap om AfS och deras politik.
Det verkar även som att du saknar en hel del kunskap om vad SD står för.

Saknar man kunskap om ett ämne bör man inte diskutera ämnet, såvida man inte vill skämma ut sig själv.

Sakna kunskap? Då måste man ju vara blind för att inte se verkligheten.

Verkligheten är att SD har över 17% i senaste valet, och möjligen närmar sig 30% i nästa, eller mer ändå.

Samtidigt ligger AfS och krälar på sina promillen... och där har du verkligheten. Och ser man inte detta så är man ju blind, eftersom det är uppgifter som vem som helst kan leta upp på nätet.

OM AfS hade varit så tilltalande, att de hade haft en chans, så hade de i dessa tider (tider då SD ökar med raketfart p.g.a läget i landet) haft 5-10%. Men uppenbarligen är inte AfS politik särskilt tilltalande för den stora massan, och då innebär det att de rösterna försvinner.

Det innebär också att de hade gjort mest nytta genom att falla till SD, partiet som ligger NÄRMAST AfS vad gäller invandringspolitiken, vilken båda partier faktiskt går ut på att förändra.
Jag tror nämligen knappast att folk röstar på AfS för politiken kring RUT-avdrag liksom.
Citera
2019-12-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Sakna kunskap? Då måste man ju vara blind för att inte se verkligheten.

Verkligheten är att SD har över 17% i senaste valet, och möjligen närmar sig 30% i nästa, eller mer ändå.

Samtidigt ligger AfS och krälar på sina promillen... och där har du verkligheten. Och ser man inte detta så är man ju blind, eftersom det är uppgifter som vem som helst kan leta upp på nätet.

OM AfS hade varit så tilltalande, att de hade haft en chans, så hade de i dessa tider (tider då SD ökar med raketfart p.g.a läget i landet) haft 5-10%. Men uppenbarligen är inte AfS politik särskilt tilltalande för den stora massan, och då innebär det att de rösterna försvinner.

Det innebär också att de hade gjort mest nytta genom att falla till SD, partiet som ligger NÄRMAST AfS vad gäller invandringspolitiken, vilken båda partier faktiskt går ut på att förändra.
Jag tror nämligen knappast att folk röstar på AfS för politiken kring RUT-avdrag liksom.

När du gjorde uttalandet som jag citerade bevisade du ju att du inte har särskilt mycket kunskap om AfS. De vill ju bland annat ta bort alla förmåner politiker får samt avskaffa politikeryrket. Politik ska vara ett kall, inte ett sätt att få en lön som är högre än vad 95% av svenskarna har. Det är ännu en sak som gör att jag anser att AfS är det enda rätta alternativet att rösta på.
Och ja, kanske kommer AfS aldrig att komma in i riksdagen, kanske kommer de aldrig att få makt. Det betyder dock inte att SD är ett bra parti. Jag kommer troligtvis aldrig att rösta på SD igen, eller något av dagens riksdagspartier, så om AfS skulle försvinna blir det en blank röst eller ingen röst alls, såvida inte ett liknande parti skulle dyka upp.
SD är enligt mig inget bra parti, och de kommer inte att rädda Sverige.
Citera
2019-12-28, 20:44
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenSympati
SD är enligt mig inget bra parti, och de kommer inte att rädda Sverige.

Fast frågan är om SD måste vara ett "bra" parti för att göra landet bättre?

Det kan ju knappast bli värre än vad det är idag, med SD? Tvärt om. I princip vad som SD än förmår att tillföra lär förbättra för landet.

Och det är just det jag menar, att det kanske är bättre att nöja sig med något som är bättre än idag, om än inte perfekt, än att i all iver jaga perfektionism och på kuppen gå under, något som vi är på väg att göra just nu.
Citera
2019-12-28, 21:08
Medlem
Fris avatar
Ankan i Wachtmeisters damm trooor att cumulusmolnen evigt sakta skapar avbilder av vilka fantasifoster som helst mot den blå skyn. Men sen kommer stormen och vågorna och allt blir svart utom det blixtrarna behagar belysa. Då funkar inte det där negativa noll-komma-procent-tänket längre.
Citat:
Ja och det är enbart för att de inte har fått något inflytande! Vänta bara tills de är så stora att de får egen majoritet.
I takten 1.1% om året tar det 40 år för SD att från dagens nivå i dagens takt nå egen majoritet, det som nationalisten Donald Trumo uppnådde på 18 månader, from scratch.

Citat:
Då lär det börja hända grejer.
Hända vadå? Vad inbillar du dig?
Jag läser att SD vill ha helt vidöppna gränser utan någon som helst kontroll, för de är ju numera SD-globalister. Jag läser att SD om 5 år, ifall de hade haft egen majoritet idag, skulle ha en poliskår som är 1/3 mindre än Tysklands per invånare. Jag ser inte att SD föreslår någon lösning på något problem ens om de skulle trippla sig själva och, utan att ens försöka bilda någon opinion, få egen majoritet.

Citat:
Men vi behöver inte ens gå så långt. Om de får vara med och styra Sverige med M och KD så kommer redan där börja hända saker, om än inte riktigt i samma utsträckning.
ALLA kristdemokrater och ALLA moderater har ALLTID personligen definierat SD som ondskan. Det är riktigt hårt psyksjukt att vanbilda sin hjärna till den grad att den kan inbilla sig att Fredrik Reinfeldts ryggradslöse vasall Ulf Kristersson kommer att låta SD ens låtsas krypa in över tröskeln till någon form av något slags inflytande någonsin.

Won't happen. Jag vet det. Jag sade före de senaste valen. jag hade rätt. SD har mindre inflytande nu än någonsin . Inte minst efter att KD och M förnedrat SD genom att ersätta deras talman med en VPK:are, i strid mot all traditionell turordning. Bara för att ostensivt demonstrera att ALLA moderaters och ALLA kristdemokraters först och enda idé är att alltid hata SD.

Ändå ljuger regimens lakejer, som du, att väljarna borde fortsätta kasta bort sina röster i soptunnan SD.

Vi måste glömma SD, de försökte men failade, vi vet det nu när vi har facit i hand. Istället kan vi se hur en verklig lösning kan fungera, genom att se till andra västländer vars folk faktiskt röstar för förändring! Röstar på nationalister.

Det är nationalisterna och EU-motståndarna som segrar. SD har definierat sig själva som anti-nationalister och som EU-globalister. Det går inte så bra för det lägret, för de har fel och misslyckas.
Citera
2019-12-28, 21:54
Medlem
oldtimedrunks avatar
SD borde vara ute och elda upp folkmassorna efter varje skjutning, sprängning och flyktingkris, men icke. De vill vara kompis med etablissemanget och gå på nobelfest, det kommer inte att hända något om dom sitter i en framtida regering. Sitter dom i en framtida regering beror det isåfall på att de urvattnas till den grad att de är precis lika ruttna som de andra partierna. Herr Karlsson har inga problem att gola till Expo, aldrig i livet att jag sätter mitt hopp till det partiet.
Citera
2019-12-28, 22:13
Medlem
Citat:
Fast frågan är om SD måste vara ett "bra" parti för att göra landet bättre?

Det kan ju knappast bli värre än vad det är idag, med SD? Tvärt om. I princip vad som SD än förmår att tillföra lär förbättra för landet.

Och det är just det jag menar, att det kanske är bättre att nöja sig med något som är bättre än idag, om än inte perfekt, än att i all iver jaga perfektionism och på kuppen gå under, något som vi är på väg att göra just nu.

Jag har väldigt svårt att tro att det kommer att bli bättre om SD får någon liten form av makt.
Det kan absolut bli värre med SD med makt, precis som det kan bli värre med övriga riksdagspartier som har makt.
Men om det nu skulle bli lite bättre så är det en ännu större fara. Då nöjer sig folk, trots att det fortfarande är riktigt uselt. "Det är för jävligt just nu, men det är iaf lite lite bättre än förra året, så man får väl var glad att man har det jävligt uselt istället för sjukt jävla uselt."
Då vore det bättre om det blir sämre, så att folk verkligen vaknar till liv och väljer ett BRA alternativ, istället för ett uselt alternativ som är marginellt bättre än övriga usla alternativ.
Dessutom kommer inte SD ändra på att vi håller på att gå under. Det skulle ske även med SD vid makten.
Citera
2019-12-28, 23:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ankan i Wachtmeisters damm trooor att cumulusmolnen evigt sakta skapar avbilder av vilka fantasifoster som helst mot den blå skyn. Men sen kommer stormen och vågorna och allt blir svart utom det blixtrarna behagar belysa. Då funkar inte det där negativa noll-komma-procent-tänket längre.

I takten 1.1% om året tar det 40 år för SD att från dagens nivå i dagens takt nå egen majoritet, det som nationalisten Donald Trumo uppnådde på 18 månader, from scratch.

Jag läser att SD vill ha helt vidöppna gränser utan någon som helst kontroll, för de är ju numera SD-globalister. Jag läser att SD om 5 år, ifall de hade haft egen majoritet idag, skulle ha en poliskår som är 1/3 mindre än Tysklands per invånare. Jag ser inte att SD föreslår någon lösning på något problem ens om de skulle trippla sig själva och, utan att ens försöka bilda någon opinion, få egen majoritet.

ALLA kristdemokrater och ALLA moderater har ALLTID personligen definierat SD som ondskan. Det är riktigt hårt psyksjukt att vanbilda sin hjärna till den grad att den kan inbilla sig att Fredrik Reinfeldts ryggradslöse vasall Ulf Kristersson kommer att låta SD ens låtsas krypa in över tröskeln till någon form av något slags inflytande någonsin.

Won't happen. Jag vet det. Jag sade före de senaste valen. jag hade rätt. SD har mindre inflytande nu än någonsin . Inte minst efter att KD och M förnedrat SD genom att ersätta deras talman med en VPK:are, i strid mot all traditionell turordning. Bara för att ostensivt demonstrera att ALLA moderaters och ALLA kristdemokraters först och enda idé är att alltid hata SD.

Ändå ljuger regimens lakejer, som du, att väljarna borde fortsätta kasta bort sina röster i soptunnan SD.

Vi måste glömma SD, de försökte men failade, vi vet det nu när vi har facit i hand. Istället kan vi se hur en verklig lösning kan fungera, genom att se till andra västländer vars folk faktiskt röstar för förändring! Röstar på nationalister.

Det är nationalisterna och EU-motståndarna som segrar. SD har definierat sig själva som anti-nationalister och som EU-globalister. Det går inte så bra för det lägret, för de har fel och misslyckas.

Helt rätt!
Citera
2019-12-28, 23:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Vadå 1,1% om året? SD har stort sett fördubblat stödet varje val. Ökningen kommer att bli exponentiell så fort de kommer anses vara såpass mainstream att folk vågar rösta på de.

Citat:

Men kära någon, var läser du att SD vill ha helt vidöppna gränser? skojar du eller? De vill så klart stänga gränserna helt och helst skicka tillbaka så många som möjligt.

Citat:

Så fungerar inte politik. Politiker ljuger så gott de bara kan. Om folket väljer SD och SD ökar, så kommer både M och KD snällt att rätta sig efter dem. Så fungerar det. Allt annat är politiskt självmord, som du nu också kan se S, C och L hålla på med. Men de har målat in sig i ett hörn.
M och KD har å andra sidan öppnat upp mot SD nu. Så till nästa val kommer det börja hända saker på riktigt.
Gör de INTE det, så kommer SD snabbt få egen majoritet med över 50% av rösterna, för väljarna kommer till slut tröttna på alla idioter.

Citat:

Jag kan inte hindra dig från att glömma SD, men SD kommer att vara den stora vinnaren nästa val.
Man måste inte bara vara blind, utan även IQ befriad för att inte se vad som händer i politiken och opinionen just nu. Det går VÄLDIGT bra för SD.
Citera
2019-12-29, 00:12
Bannlyst
Citat:

Haha ni är ju helt otroliga. Trump vann, förutom av den anledningen att folk uppenbarligen röstade på honom (även om han rent röstmässigt fick mindre än Hillary Clinton) men för att han helt enkelt blev republikanernas kandidat. Du har två val och en kommer vinna. Trump vann tack vare electoral system där han tog Florida.

Du kan på allvar inte jämföra Sveriges proportionella flerpartisystem med presidentvalet i USA haha!

AfS kommer aldrig lyckas! Utbrytarpartier från SD har aldrig lyckats innan och kommer inte göra det framöver heller. Rösta på vad fan ni vill men när F! mobiliserade 3,1 procent av rösterna 2014 trots att de var lika exponerade som AfS 2018 så lyckades ni med konststycket att ro hem 20.000 röster.

Nya partier funkar inte! Bert talade utförligt om det i sin senaste video. Han om något har erfarenhet.

Svenskar röstar inte på extremister! Svenskar röstar på stabila statsbärande partier där SD är på väg.

AfS är en temporär sekt och kommer utplåna sig själv när de inser att det inte funkar.
Senast redigerad av karldenelfte 2019-12-29 kl. 00:16.
Citera
2019-12-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Haha ni är ju helt otroliga. Trump vann, förutom av den anledningen att folk uppenbarligen röstade på honom (även om han rent röstmässigt fick mindre än Hillary Clinton) men för att han helt enkelt blev republikanernas kandidat. Du har två val och en kommer vinna. Trump vann tack vare electoral system där han tog Florida.

Du kan på allvar inte jämföra Sveriges proportionella flerpartisystem med presidentvalet i USA haha!

AfS kommer aldrig lyckas! Utbrytarpartier från SD har aldrig lyckats innan och kommer inte göra det framöver heller. Rösta på vad fan ni vill men när F! mobiliserade 3,1 procent av rösterna 2014 trots att de var lika exponerade som AfS 2018 så lyckades ni med konststycket att ro hem 20.000 röster.

Nya partier funkar inte! Bert talade utförligt om det i sin senaste video. Han om något har erfarenhet.

Svenskar röstar inte på extremister! Svenskar röstar på stabila statsbärande partier där SD är på väg.

AfS är en temporär sekt och kommer utplåna sig själv när de inser att det inte funkar.

Och när SD inte var med i riksdagen då?
De skulle aldrig kunna komma in. De är extremister! De är dödsknarkarnazister som offrar spädbarn varje dag. Var är de nu?
Men du anser alltså att de åtta partier som finns nu är de enda partier som ska finnas?
Det är definitivt inte demokrati, då AfS har massvis med ståndpunkter som INGET parti i riksdagen för tillfället förespråkar.
Vem som helst ska inte ha möjlighet att kunna skapa ett parti? Kunna påverka politik? Kunna förbättra Sverige?

Men visst, kalla AfS för sekt om du vill. SD har kallats för det under lång tid. Och om du har Bert som förebild, då vill du inte Sverige väl eller svenskar väl. Då vill du gynna din egen plånbok. Därmed kan utan samvetskval ignorera dig fullständigt i det politiska forumet här på flashback.
Citera
2019-12-29, 01:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte

De flesta röstar inte på normala partier utan på extremistpartier. Sjuklövern är så extrema att det finns knappt ord för att beskriva eländet. I Sverige är det normala extremt och tvärtom. AfS är det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in