Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-30, 18:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det som är intressant är att även Greta-kritikerna bidrar till mytbildningen och hjälper till att lyfta upp Greta till samma nivå som en gud eller en superhjälte i Marvels eller DCs universum. Eller hur ofta brukar ni säga meningar typ denna till "vanliga" 16-åriga tonårsflickor:

- Du är feg som bara angriper lätta saker, som USA. Angrip Kina istället! Men det vågar du inte! Din fegis!

Det låter mer som något man skulle säga till Superwomen eller Miracle Women... Eller till en gud...

Det är bra med krav. Även på tonåringar. Men de bör vara rimliga. Dvs, om man ser dem som "vanliga" människor.

Det är bara du som tror att det bidrar till mytbildning. Det lyfter inte greta alls utan visar hur hon är. Har hon åkt till Kina och tagit dom i örat har hon haft mer respekt av folket. Nu visar bara hur misslyckad hon är.
2019-12-30, 18:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hon har visat att hon stödjer vänstern men det kanske du har missat. Sen att vänta med att kritisera Kina vinner hon inget med. Man misstänker att hon inte vill stöta sig med sin främsta politiska kamrat. Det är bara Kina som vinner på att kostnaderna ökar för oss så att dom kan ta en större marknadsandel. Vem vinner på det? Utsläppen ökar och Kina får mer makt. Då finns det inte en chans i helvetet att greta vågar ryta ifrån mot dom.
Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte om vilken politisk åskådning en person har så länge det den gör är bra och rätt och riktigt.

Däremot tror jag det finns vissa som bestämmer sig för att förneka att det pågår en riskabel klimatförändring om det är så att GT har vänstersympatier.

Jag har alltid förundrats över hur naiva de flesta i västvärlden varit när de valt att handla med Kina och köpa kinesiska produkter. Jag hoppas som sagt att Greta inte är lika naiv när det gäller Kina.
2019-12-30, 18:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är bara du som tror att det bidrar till mytbildning. Det lyfter inte greta alls utan visar hur hon är. Har hon åkt till Kina och tagit dom i örat har hon haft mer respekt av folket. Nu visar bara hur misslyckad hon är.

När skulle hon ha hunnit det? Hon var upptagen med att erövra USA och Kanada.

Däremot har hon sagt att hon vill åka till Kina. Och hon är ju ledig hela våren, så hon kanske åker dit.

Citat:
Greta Thunberg: Jag vill resa till Kina och Indien

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...ina-och-indien
2019-12-30, 19:08
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Däremot har hon sagt att hon vill åka till Kina. Och hon är ju ledig hela våren, så hon kanske åker dit.

Vad har hindrat hon från att åka dit före USA och andra länder. Att delta i COP25 eller andra möten är helt ointressant om hon kan få Kina på en annan väg som gör att utsläppen minskar! Ursäkter hela tiden. Detta kallar jag för ett svek mot mänskligheten. Nu har hon gett Kina frikort till 2030 och det bevisar att hon har noll koll på verkligheten.
2019-12-30, 19:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det finns ingen miljöaktivist som fått så mycket uppmärksamhet som Greta och har blivit hyllad från hela världen. Hon har varit i ett flertal länder och ses av många som en av de viktigaste personerna och förebilderna för kampen mot klimathotet och du tycker hon är misslyckad för att hon inte varit i Kina ännu. Du måste vara den största dåre som går i ett par skor
2019-12-30, 19:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte om vilken politisk åskådning en person har så länge det den gör är bra och rätt och riktigt.

Däremot tror jag det finns vissa som bestämmer sig för att förneka att det pågår en riskabel klimatförändring om det är så att GT har vänstersympatier.

Jag har alltid förundrats över hur naiva de flesta i västvärlden varit när de valt att handla med Kina och köpa kinesiska produkter. Jag hoppas som sagt att Greta inte är lika naiv när det gäller Kina.

Du tycker det är helt rätt att Kina ska spy ut gifter fram till 2030? Då kan greta blunda för alla andra fram till 2030 också. 2030 kanske hon själv har insett verkligheten att år 2300 så är brytpunkten och inte 2030. Det har hela tiden sagts vara om 10 år som faller jorden. Nu kommer hon bara att flytta sitt år hela tiden med diverse ursäkter. 2020 har hon bara 8 år kvar till början på slutet. Men det har vi redan haft 1982 och inget har förändrats alls.
2019-12-30, 19:15
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det finns ingen miljöaktivist som fått så mycket uppmärksamhet som Greta och har blivit hyllad från hela världen. Hon har varit i ett flertal länder och ses av många som en av de viktigaste personerna och förebilderna för kampen mot klimathotet och du tycker hon är misslyckad för att hon inte varit i Kina ännu. Du måste vara den största dåre som går i ett par skor

Jag är inte lika lättlurad som andra. Det är bara dårar som blir lurad av greta.
2019-12-30, 19:16
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Erövrat USA och Kanada?
2019-12-30, 19:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vad har hindrat hon från att åka dit före USA och andra länder. Att delta i COP25 eller andra möten är helt ointressant om hon kan få Kina på en annan väg som gör att utsläppen minskar! Ursäkter hela tiden. Detta kallar jag för ett svek mot mänskligheten. Nu har hon gett Kina frikort till 2030 och det bevisar att hon har noll koll på verkligheten.

Då var hon dels upptagen med skolan och dels upptagen med aktiviteter i Europa. Greta har haft fullt upp i princip hela året.

Citat:
Har hon åkt till Kina och tagit dom i örat har hon haft mer respekt av folket. Nu visar bara hur misslyckad hon är.
Citat:
...om hon kan få Kina på en annan väg som gör att utsläppen minskar! Ursäkter hela tiden. Detta kallar jag för ett svek mot mänskligheten.

Och som sagt. Meningar som dessa bidrar till mytbildningen. För till hur många 16-åriga småflickor kommer du ens på tanken att säga sådana här meningar till?

Den lilla 16-åriga flickan ska åka till en enorm diktaturstat med en stark militärmakt och 1,4 miljarder invånare och läxa upp statschefen. Med risk för sitt liv. Annars är hon misslyckad och sviker mänskligheten...

Detta är inget man säger till en vanlig 16-årig flicka. Däremot till en gud eller en superhjälte...
Senast redigerad av -Info- 2019-12-30 kl. 19:28.
2019-12-30, 19:19
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Då var hon dels upptagen med skolan och dels upptagen med aktiviteter i Europa. Greta har haft fullt upp i princip hela året.

Och som sagt. Meningar som denna bidrar till mytbildningen. För till hur många 16-åriga småflickor kommer du ens på tanken att säga en sådan här mening till?

Den lilla 16-åriga flickan ska åka till en enorm diktaturstat med en stark militärmakt och 1,4 miljarder invånare och läxa upp statschefen. Annars är hon misslyckad...

Varför skulle hon inte göra det? Vill hon ha respekt får hon visa vad hon går för. Nu handlar det bara om lättköpta gilla markeringar och inge resultat. Skolka gick bra men göra nytta i Kina det går inte.
2019-12-30, 19:21
Medlem
Picamagpies avatar
Det märkliga och fascinerande med Gretahysterin är hur vuxna män ställer sig på knä och tillbedjer en liten flicka som ser ut som 12 år.
2019-12-30, 19:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Varför skulle hon inte göra det? Vill hon ha respekt får hon visa vad hon går för. Nu handlar det bara om lättköpta gilla markeringar och inge resultat. Skolka gick bra men göra nytta i Kina det går inte.

Hon har ett halvår kvar av sin ledighet. Så hon kanske åker till Kina.

Hon har pratat om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in