Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepenna79
Hur menar du nu? Du säger att det är vanligt inom syrianers kultur att inte skriva sig som far till sina egna barn och att inte gifta sig på papper - det är ren och skär lögn och jag undrar varför du säger så?

Jag tror ingen här i tråden är särskilt brydd eller intresserad av vem som är pappa till C’s barn, utan intresset ligger i varför hon ljuger och säger att någon som inte är pappan är det.

Det är ingen lögn utan hör till vanligheterna, speciellt i lilla hålan Södertälje.

Man gifter sig dessutom inom sin egna kyrka bara oftast, genom ett muntligt avtal och inte på papper. Nu talar jag enbart om just syrianerna i Södertälje.
Har flera bekanta som är gifta med utlänningar, både i Södertälje och utanför, och även de säger att Södertälje har ett litet eget system för just detta.
Citera
2020-01-03, 16:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
/.,/
C var intressant när bedrägerierna var som värst och hon satt anhållen m.m.
Men nu är det där gammalt och tråkigt.

Innebär det att hon ägnat sig åt "mindre dåliga" bedrägerier efter det? För man får ju verkligen hoppas att hon tagit lärdom efter två domar.

Hur försörjer hon sig numera? Jobb, studier eller?
Citera
2020-01-03, 17:00
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Det är ingen lögn utan hör till vanligheterna, speciellt i lilla hålan Södertälje.

Man gifter sig dessutom inom sin egna kyrka bara oftast, genom ett muntligt avtal och inte på papper. Nu talar jag enbart om just syrianerna i Södertälje.
Har flera bekanta som är gifta med utlänningar, både i Södertälje och utanför, och även de säger att Södertälje har ett litet eget system för just detta.

Jag är född, uppväxt och bor i Södertälje. Och känner många syrianer. Och INGEN av dom jag känner har bara gift sig i den ortodoxa kyrkan. Alla (uteslutande ALLA) har även gift sig borgligt så dom är gifta på papper. Och det du påstår att dom inte står som pappa på sina ungar stämmer heller inte bland dom jag känner.

Så då måste vi verkligen känna olika syrianer om du menar tvärtom.
Citera
2020-01-03, 17:27
Medlem
Citat:
/

Det vi kan konstatera iallafall är att J var en bra pappa enligt sociala medier och fupen, och att det finns fler runtomkring som kan intyga det..

Så en ”bra pappa” är en som misshandlar barnets sk ”mamma” upprepade gånger??

Catrins kriminella modus operandi är bedrägeri och att lura intet ont anande människor. Därför är ”pappafrågan” väldigt intressant. Inte just vem det är utan varför hon pekar ut flera olika och då onekligen har minst en lögn till i bagaget. Vad är syftet att inte fastställa faderskapet mha dna? Att hon sen också kanske försörjer sig på Josefs kriminella liv kan vara en koppling. Och JA, han är kriminell då han kraschade med en stulen mc.
Senast redigerad av Ventoroso 2020-01-03 kl. 17:46.
Citera
2020-01-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Så en ”bra pappa” är en som misshandlar barnets sk ”mamma” upprepade gånger??

Catrins kriminella modus operandi är bedrägeri och att lura intet ont anande människor. Därför är ”pappafrågan” väldigt intressant. Inte just vem det är utan varför hon pekar ut flera olika och då onekligen har minst en lögn till i bagaget. Vad är syftet att inte fastställa faderskapet mha dna? Att hon sen också kanske försörjer sig på Josefs kriminella liv kan vara en koppling. Och JA, han är kriminell då han kraschade med en stulen mc.

Det stämmer att han kraschade en cross, men åklagaren la ner fallet under rättegången även polisens vittnesförhör - på plats.
Detta vet jag då min vän var där som stöd för C tillsammans med 3 andra nära vänner till C.

De la även ner en misshandel som C vittnat för tidigare men C valde att inte vittna i rätten. Hon slapp det då hon är närstående med J.
(Misshandel mot en annan man)

Att J är en dålig pappa pga att han misshandlat C, ja för mig är det både ja och nej. Det är hemskt att han utsatt barnens mamma för det han har gjort men samtidigt så var han, bortsett från misshandeln, en riktigt bra pappa.

Han var alltid med C och barnen, tog med barnen på olika aktiviteter. K1 spelade fotboll och J körde hnm till träningarna.

Man kan inte enligt mig, se på världen i enbart svartvitt.

Det intressanta tycker jag är att se vad som händer i framtiden.. Nu befinner sig J på anstalt sen idag och C kan ej besöka honom längre som hon kunde göra i häktet.
(Fanns en snapchat på hennes besök samt KV-tröja som hon tagit med sig ut därifrån som var hans).

Att hon är dömd sen tidigare spelar ingen roll då det inte är ett grovt brott hon är dömd för.

Är det INGEN här som följer henne på snapchat? Verkar som att många Här missat vad som händer i hennes liv, medans några vet betydligt mer, och det är inte personer härifrån!
Citera
2020-01-03, 20:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Är det INGEN här som följer henne på snapchat?

Kanske därför?:

Citat:
/../
C var intressant när bedrägerierna var som värst och hon satt anhållen m.m.
Men nu är det där gammalt och tråkigt.
Citera
2020-01-03, 22:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det stämmer att han kraschade en cross, men åklagaren la ner fallet under rättegången även polisens vittnesförhör - på plats.
Detta vet jag då min vän var där som stöd för C tillsammans med 3 andra nära vänner till C.

De la även ner en misshandel som C vittnat för tidigare men C valde att inte vittna i rätten. Hon slapp det då hon är närstående med J.

Att J är en dålig pappa pga att han misshandlat C, ja för mig är det både ja och nej. Det är hemskt att han utsatt barnens mamma för det han har gjort men samtidigt så var han, bortsett från misshandeln, en riktigt bra pappa.

Han var alltid med C och barnen, tog med barnen på olika aktiviteter. K1 spelade fotboll och J körde hnm till träningarna.

Det intressanta tycker jag är att se vad som händer i framtiden.. Nu befinner sig J på anstalt sen idag och C kan ej besöka honom längre som hon kunde göra i häktet.
(Fanns en snapchat på hennes besök samt KV-tröja som hon tagit med sig ut därifrån som var hans).

Att hon är dömd sen tidigare spelar ingen roll då det inte är ett grovt brott hon är dömd för.

Är det INGEN här som följer henne på snapchat? Verkar som att många Här missat vad som händer i hennes liv, medans några vet betydligt mer, och det är inte personer härifrån!

Hur har J ställt sig till att C vittnade mot honom i misshandelsfallet? Försökte han någon gång under tiden i häktet få henne att ändra sin historia inför den kommande förhandlingen?
Citera
2020-01-03, 22:47
Medlem
Citat:

Varför snodde hon en KV tröja? 😂
Citera
2020-01-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Exakt min tanke 🤣🤣🤣🤣
Citera
2020-01-03, 23:31
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

A) för att hon är kleptoman
B) för att det är högsta mode bland småkriminella med KV-kläder.
C) för att hon ska ha något att fantisera med under ensamma vinter kvällar.
Citera
2020-01-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
A) för att hon är kleptoman
B) för att det är högsta mode bland småkriminella med KV-kläder.
C) för att hon ska ha något att fantisera med under ensamma vinter kvällar.

Gissar på sista alternativet 😀
Citera
2020-01-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur har J ställt sig till att C vittnade mot honom i misshandelsfallet? Försökte han någon gång under tiden i häktet få henne att ändra sin historia inför den kommande förhandlingen?

Ingen aning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in