Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Va bra att du följer med. Kanske var du där också.
Igår var det en stor dag för Greta. Hon fyllde 17!
En brist här på FB att det inte finns smileys med champagneglas. Får bli öl då.
Jag har annat för mig än att titta på en obstinat unge och en massa vänstertroll. Vill jag se udda djur kan jag gå på Skansen.
Ja, stackare, 17 år och tror att hon inte ska få uppleva att bli vuxen. När jag var 17 såg jag fram mot körkortet, sparade till en bil och jagade brudar.
Jag tycker uppriktigt synd om ungarna som följer klimatsekten. Tänk dig själv att vara knappt byxmyndig och gå omkring och inbilla dig att du inte behöver plugga för att du kommer att dö innan du hinner skaffa ett jobb (jo då, det argumentet har framförts), skaffa en partner du kan få barn med (finns ju folk som av detta skäl och klimatskäl avstår från att skaffa barn, en kille lät ju sterilisera sig t.ex. i ett omskrivet fall), få ett bra boende etc.
Måste vara för er som att leva på medeltiden med tron på troll, häxor, smådjävlar och varulvar inpå knuten och prästens hot om evigt helvete ringande i öronen.
En ständig skräck alltså. Totalpanik.
Men det var ju panik Greta ville att ni skulle ha! En människa under en panikattack saknar förmågan till logiskt tänkande. Han eller hon tror att ett litet hugg i bröstet är en hjärtattack, att yrsel tyder på en stroke etc. Knappast föredömligt. Men så bygger ni ofta bara på känslotänkande. Känslor ger bättre PR och säljer bättre än nån stackars forskare som lugnt påstår att det inte finns anledning till panik och rubriken "DOMEDAGEN ÄR SNART HÄR" säljer fler upplagor av Expressen än den normala rubriken "ALLT FLYTER PÅ SOM VANLIGT". Den sistnämnda är lite tråkig, va? Knappast säljande.
Men eftersom ni tror ni ska gå under tycker jag det passar med ett gravöl även om champagne funkar att göra den sista resan mot domedagen (givetvis medelst elbil) lite ner uthärdlig. Kosta på er en varsin Krug och njut. Ni har ju som sagt bara 9 år på er.