2020-01-04, 18:58
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det säger något viktigt om en person och dennes liv när den är djupt avundsjuk på en anorektisk aspergare med en historia av depression, OCD, mutism och ångest och ägnar enormt mycket tid och energi för att förminska och demonisera ett 16-årigt barn. Jag blir fan helt uppspelt av att se en sådan mänsklig skröplighet som detta vittnar om. Känns lite som när man blir vittne till en olycka, ser två plan flyga in i en skyskrapa mm.
Det är nog ingen som är avundsjuk. Däremot så är det skrämmande att folk knäfaller för idéerna från denna diagnosflicka.
2020-01-04, 18:58
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Va bra att du följer med. Kanske var du där också.

Igår var det en stor dag för Greta. Hon fyllde 17!

En brist här på FB att det inte finns smileys med champagneglas. Får bli öl då.

Jag har annat för mig än att titta på en obstinat unge och en massa vänstertroll. Vill jag se udda djur kan jag gå på Skansen.

Ja, stackare, 17 år och tror att hon inte ska få uppleva att bli vuxen. När jag var 17 såg jag fram mot körkortet, sparade till en bil och jagade brudar.
Jag tycker uppriktigt synd om ungarna som följer klimatsekten. Tänk dig själv att vara knappt byxmyndig och gå omkring och inbilla dig att du inte behöver plugga för att du kommer att dö innan du hinner skaffa ett jobb (jo då, det argumentet har framförts), skaffa en partner du kan få barn med (finns ju folk som av detta skäl och klimatskäl avstår från att skaffa barn, en kille lät ju sterilisera sig t.ex. i ett omskrivet fall), få ett bra boende etc.
Måste vara för er som att leva på medeltiden med tron på troll, häxor, smådjävlar och varulvar inpå knuten och prästens hot om evigt helvete ringande i öronen.
En ständig skräck alltså. Totalpanik.
Men det var ju panik Greta ville att ni skulle ha! En människa under en panikattack saknar förmågan till logiskt tänkande. Han eller hon tror att ett litet hugg i bröstet är en hjärtattack, att yrsel tyder på en stroke etc. Knappast föredömligt. Men så bygger ni ofta bara på känslotänkande. Känslor ger bättre PR och säljer bättre än nån stackars forskare som lugnt påstår att det inte finns anledning till panik och rubriken "DOMEDAGEN ÄR SNART HÄR" säljer fler upplagor av Expressen än den normala rubriken "ALLT FLYTER PÅ SOM VANLIGT". Den sistnämnda är lite tråkig, va? Knappast säljande.
Men eftersom ni tror ni ska gå under tycker jag det passar med ett gravöl även om champagne funkar att göra den sista resan mot domedagen (givetvis medelst elbil) lite ner uthärdlig. Kosta på er en varsin Krug och njut. Ni har ju som sagt bara 9 år på er.
2020-01-04, 19:02
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är nog ingen som är avundsjuk. Däremot så är det skrämmande att folk knäfaller för idéerna från denna diagnosflicka.

Du kan vara helt lugn. Vi som delar Gretas åsikter eller ser upp till hennes idealism, kommer inte att göra någon illa. På sin höjd ta ifrån er eran dieselbil.
2020-01-04, 19:06
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Det säger något viktigt om en person och dennes liv när den är djupt avundsjuk på en anorektisk aspergare med en historia av depression, OCD, mutism och ångest och ägnar enormt mycket tid och energi för att förminska och demonisera ett 16-årigt barn. Jag blir fan helt uppspelt av att se en sådan mänsklig skröplighet som detta vittnar om. Känns lite som när man blir vittne till en olycka, ser två plan flyga in i en skyskrapa mm.
Blir du yster av att se det eller vet du inte vad uppspelt betyder?

För femtioelfte gången är det maskineriet runt Greta som gör det hela motbjudande. Om Greta demonstrerat för gamla och sjuka eller kanske till och med för sund nationalism så hade samma lilla Greta fått sitta i årtusenden utan att någon på "den goda" sidan blåst upp henne till detta cirkusdjur.

Var inte så naiv.

Faktum kvarstår att Greta är fattiga människors allra värsta fiende och man vågar knappt tänka på hur många miljoner döda vi får se när klimatpengar vaskas istället för att läggas på att utrota fattigdom eller sjukdomar. Tyvärr bidrar väl Gretas handikapp till att hon inte kan tänka längre än den lilla näsan räcker.
2020-01-04, 19:11
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du kan vara helt lugn. Vi som delar Gretas åsikter eller ser upp till hennes idealism, kommer inte att göra någon illa. På sin höjd ta ifrån er eran dieselbil.
Jo jag vet. Det triggar er att ta saker och det triggar regeringen att höja skatterna
2020-01-04, 19:23
Medlem
Lawlines avatar
Är greta lika genuint rädd och panikslagen för Naomi som hon är rädd för klimatet? Med tanke på att hon slängde ut journalister från ett möte och inte agerar för att Naomi ska få göra sin röst hör på mötena så måste det vara en djävulskt rädsla för att låta Naomi prata om sin åsikt. Fakta kan faktiskt komma fram att greta är inne på fel spår och det går inte. Inom kommunistregimer så tillåts inte det fria ordet. Oliktänkande ska tystas! Nu är det lika inom miljörörelsen.
Senast redigerad av Lawline 2020-01-04 kl. 20:07.
2020-01-04, 20:05
Bannlyst
Citat:

Det är nog så att du har fel. Jante är mycket starkare än vad du tror. Särskilt sedan jante, pga människors neurotiska förbud att vara jante, börjades kläs i falska bilder av att tro sig förstå mer än andra när det i själva verket är så att man bara använder sig av primitiva försvar för att fortsätta att vara lika grinig och avundsjuk som människor har varit i alla tider.
2020-01-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Det märkliga med klimatnissarna ligger just i detta: För att dra ner på dessa fossila bränslen måste det ju finnas resurser att byta ut dem med. Samtidigt som man vill strypa all användning av sagda drivkällor vill man också skrota kärnkraften, som är en garant för mer och ren el. Det hjälper inte med tiotusentals fågelmördande vindkraftverk där inte. Man sågar av den gren man sitter på och därmed blir en tvångsomställning fruktansvärd om dom lattemacchiatopimplande hipstermiljömupparna får som man vill.
Fågelmördande vindkraftverk var ordet. Känner Greta till konsekvenserna av dessa vindkraftverk? Det verkar inte så. Det skär iallafall i hjärtat på mig när jag läser om att dom nu ska bli fler. Vad säger biologerna och ornitologerna om detta? Skulle vara intressant att höra Greta uttala sig om denna sak. Då skulle man få en uppfattning om hur hennes intelligens är.
2020-01-04, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Blir du yster av att se det eller vet du inte vad uppspelt betyder?

För femtioelfte gången är det maskineriet runt Greta som gör det hela motbjudande. Om Greta demonstrerat för gamla och sjuka eller kanske till och med för sund nationalism så hade samma lilla Greta fått sitta i årtusenden utan att någon på "den goda" sidan blåst upp henne till detta cirkusdjur.

Var inte så naiv.

Faktum kvarstår att Greta är fattiga människors allra värsta fiende och man vågar knappt tänka på hur många miljoner döda vi får se när klimatpengar vaskas istället för att läggas på att utrota fattigdom eller sjukdomar. Tyvärr bidrar väl Gretas handikapp till att hon inte kan tänka längre än den lilla näsan räcker.

Läs den här tråden och säg med bevarad intellektuell hederlighet att kritiken endast handlar om maskineriet runt henne. Då måste du ducka för alla påhopp, lögner, personangrepp, ryktesspridningar som majoriteten i tråden sprider. Att du missat alla dessa är i själva verket ett bevis för att du silar mygg och sväljer kameler.

Att du missat att Greta är en aktivist (och en mycket framgångsrik sådan) och inte en klimatexpert, visar med vilken liten auktoritet du kan uttrycka dig med tanke på din eländigt dåliga dechiffrering av verkligheten. Gretas enda roll och önskan är att lyfta miljöfrågan högre på agendan, inte leverera alla svar på hur frågan ska lösas.

Din infantila kritik av Greta är som om du hade skyllt pampers dåliga blöjor på reklammakarna istället för proctor and gamble, men det är du sannolikt för korkad för att förstå.
2020-01-04, 20:51
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Gretas enda roll och önskan är att lyfta miljöfrågan högre på agendan, inte leverera alla svar på hur frågan ska lösas.
Många av fansen här bryr sig mer om själva Greta
2020-01-04, 21:11
Bannlyst
Citat:
Många av fansen här bryr sig mer om själva Greta
Visst är det märkligt att i en tråd om Greta, diskutera Greta? Särskilt med tanke på att mod i inledning till tråden skriver: "Tänk på att tråden handlar om Greta, inte om miljöproblemen "

Det måste bero på den världsomspännande judiska gretakramar-maskopin som gör att folk vill prata om Greta i en Greta-tråd. Stackars indoktrinerade zombisar de där fetagreta-lovers verkar va!!
2020-01-05, 00:49
Medlem
Citat:
Läs den här tråden och säg med bevarad intellektuell hederlighet att kritiken endast handlar om maskineriet runt henne. Då måste du ducka för alla påhopp, lögner, personangrepp, ryktesspridningar som majoriteten i tråden sprider. Att du missat alla dessa är i själva verket ett bevis för att du silar mygg och sväljer kameler.

Så här är det: varje deltagare här i tråden har ansvar *endast* för de argument, infallsvinklar och formuleringar han/hon själv postar (eller tydligt och uttalat ställer sig bakom).

Något kollektivt ansvar finns inte: jag, Freddie, MidlifeMommy eller andra svarar enbart för våra egna inlägg - och många av oss sysslar med seriös kritik och granskning av Greta och hennes kampanj, inte personangrepp, även om det kan kännas för spydigt för dig.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-01-05 kl. 00:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in