2020-01-05, 15:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Du är ju dum på riktigt.

Tänk om Ryssland skulle ha hela Sydamerika och Mexiko som allierade och USA hotade dessa.

Skulle då Ryssland enligt dig ha rätten att avrätta USAs generaler och politiker på de allierades mark?

Du hör ju själv hur korkat det låter. Det är liksom USAs bakgård, ingen ska komma och lägga sig i från andra sidan klotet i vad som sker där eller hur? Samma sak bör gälla här.

Dubbelmoral som vanligt
Det enda jag vill ha sagt att geografin inte spelar någon roll, Iran hotar USAs nära vänner och därmed agerar USA.
Citera
2020-01-05, 15:14
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, vad jag älskar Flashback! Det är bara här man kan få läsa sådana totala tokerier, och det finns folk ute i stugorna som du som skriver tramset. Om du läste det som du själv länkade till så beskriver den precis det som alla länder som har kärnvapen har som "last resort". Dvs om landet är helt utplånat efter en invasion så fyrar man av sina kärnvapen.

Detta gäller för Israel, Indien, Frankrike, Ryssland, Pakistan, Kina, Storbritannien och USA. Allt annat vore ju helt orimligt. Hur du får detta till att "hotar ständigt att använda dessa kärnvapen mot bl a europeiska huvudstäder" är ju helt bedrövligt.

Ja, att man låter framstående människor då och då påminna omvärlden att man kan kärnvapenbomba Europa är helt normalt. Inte alls något som skurkstater brukar göra... De verkar även inte fatta att det finns många israeler med djup hat mot Europa. Förresten skaffade de kärnvapen illegalt, några tankar om det?
Citera
2020-01-05, 15:18
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Å så fortsätter du med läktar ap vrålandet omhur fanstastik Trump är!

Ja men har du inte förstått det än? Vi ska bara böja oss och låta dessa nötter dominera kommunikationen här på fb, andras åsikter ska kvävas på alla sätt.

Jag hoppas verkligen det börjar krigas ordentligt. Just för att jag VET att det är ett krig USA och Israel inte varit med om på LÄNGE.

Iran kommer slå till hårt och snabbt och mot platser de minst anar.
Eftersom syrien, turkiet, usa, kina och pakistan stöttar Iran kommer det bli EXTREMT farligt för Israel att ens vistas i M.Ö. de kommer behöva fly då alla sikten kommer riktas mot just dem

Så jag hoppas det blir av så vi får slippa de jävla kroknäsorna för all framtid!
Citera
2020-01-05, 15:20
Medlem
RadioDDR1s avatar
Internationell rätt har en tendens att sättas ur spel strax före själva urladdningen. Allt blir plötsligt mer oförutsägbart och det är längre ingen enskild aktör som kan kontrollera händelseförloppet. Valet av Trump fördröjde dagens läge med några år, men i ärlighetens namn så kunde den aldrig undvikas. Krig är blott en fortsättning på politiken med andra medel. Sveriges beredskap är åt helvete.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
De verkar även inte fatta att det finns många israeler med djup hat mot Europa.

Speciellt många är det nog inte, men i ett land med 10 miljoner invånare så kan det nog finnas en och annan foliehatt bakom tangentbordet, ungefär som du. Så jag tror det går att gräva fram israeler som hatar i princip alla olika länder på jorden. Precis som det går att gräva fram svenskar, eller bolivianer, som gör det samma. Alla israels politiker och ledande personer är iallafall helt västvänliga (förutom att de inte är direkt kompis med sveriges nuvarande regering, tack och lov).

Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
JFörresten skaffade de kärnvapen illegalt, några tankar om det?

Var ansöker man om tillstånd att skapa kärnvapen?
Citera
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Rätt att vistas? Möjligtvis om han vore en vanlig turist men det var han ju knappast?
Suleiman var ledare, inspiratör och utbildare av inhemsk terrorism i större delen av mellanösterns länder.
Han dog som en hund, precis som han förtjänade.
Du sprider lögner. Soleymani var inbjuden rådgivare till Syrien och Irak. Han enade dessa länder och han hade laglig närvaro. Det är som att döda en diplomat i ett annat land. USA är en terrorist och Netanyahus är deras medbrottling.
Citera
2020-01-05, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Därför att jag är intresserad av att diskutera konflikten med Iran nu och inte deepstate-konspirationer. När någon skriver att Trump är en fåntratt och Hillary fet hagga, eller vad det nu var, så brukar jag kalla det spydigheter.

Det går inte att förstå vad som sker i Iran nu om man inte sätter sig in i bl a NWO. Skriv på Facebook istället om du inte klarar av sanningen här.

Man behöver inte vara hippie eller nazistisk motståndare till USA bara för att man studerar NWO (jag är det t ex inte). Verkligheten existerar i verkligheten vad man än tycker om den så att säga.
Citera
2020-01-05, 15:21
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej inga kommer att stödja Iran. USA gör som de vill med stater som Iran. Nu närmar vi oss invasion och regimskifte.

Jodå. Detta är slutet för USA och Israel. Tiden är kommen. Hela världen gnuggar händerna att äntligen få bort skurken Israel från makten. Rättvisa ska skipas äntligen
Citera
2020-01-05, 15:23
Citat:
Jodå. Detta är slutet för USA och Israel. Tiden är kommen. Hela världen gnuggar händerna att äntligen få bort skurken Israel från makten. Rättvisa ska skipas äntligen

Hahaha Hur ska det gå till?
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Det enda jag vill ha sagt att geografin inte spelar någon roll, Iran hotar USAs nära vänner och därmed agerar USA.

Men då får du gå ett steg längre i ditt tänk (om du kan), usa hotar ett land (läs attackerar), det landet har rätt att försvara sig med alla metoder. Även terror, precis som usa och israel gör.

Gnäll inte sen när det eskalerar till omoraliska proportioner som egentligen är triggade av usa och israel
Citera
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du sprider lögner. Soleymani var inbjuden rådgivare till Syrien och Irak. Han enade dessa länder och han hade laglig närvaro. Det är som att döda en diplomat i ett annat land. USA är en terrorist och Netanyahus är deras medbrottling.
Nej, det är INTE som att döda en diplomat. Inte någonstans. Tja förutom i ditt förvirrade sinne då möjligtvis.
Citera
2020-01-05, 15:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Jag bor i världen och jag gnuggar inte händerna åt det. Faktiskt ingen av de hundratals människor jag känner heller. Så det kan inte vara hela världen.

Men om man som du hänger på konspirationsforum med gardinerna nerdragna hela dagarna, så kan man kanske få det intrycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in