2020-01-06, 13:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Demokrati har inte med saken att göra, läs igen envåldshärkskare och diktaturer./diktator

I vårt eller ska jag säga mitt land har inte statsministern denna makt dvs han är inte kan inte liknas med en envåldshärskare men det kan USA president till viss del.

Så läs inte allt bokstavligt utan försök att förstå saker och ting.

Han är överbefälhavare i den Amerikanska armèn. Han är president. Han har veto. Kallar du amerikas president för diktator så tycker jag synd om dig.
Citera
2020-01-06, 13:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
krossa USA händer inte.

Det finns ingen seriös observatör som tror att Iran kommer att krossa USA, de kommer på sin höjd att kunna putta ut USA ut ur Mellanöstern men då sker det genom aktivt samarbete från Kina och Ryssland, det mest realistiska scenariot är dock att USA bombar i Iran men de kommer inte längre än så då iransk radarsystem samt försvarssystem är tillräckligt modernt för att hantera en stor del av problematiken som USA kan bidra med.

I slutändan så kommer det fram att USA begår grova krigsbrott under sitt krig med Iran och de (USA) tvingas att backa för att det blir för många demonstrationer hemma likt hur det vart under Vietnamkriget.
Citera
2020-01-06, 13:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det bästa vore att lämna mellanöstern helt och låta dom göra upp en gång för alla och få balans

Sist Trump lämnade sa7 var det kurderna. Trump hade ingen lust att kriga mot Turkiet. Det hade han aldrig lovat kurderna. Men vilket jävla liv det blev bland er vänsterliberala. Då gjorde Trump fel och skulle stanna och starta ett krig mot Turkiet. Det är så roligt hur ni hoppar fram och tillbaka i ert patetiska Trumphat.

Men som sagt, lämna mellan östern. Det har ju varit frid och fred där innan 9/11... eller har det?
Citera
2020-01-06, 13:29
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han är överbefälhavare i den Amerikanska armèn. Han är president. Han har veto. Kallar du amerikas president för diktator så tycker jag synd om dig.

Tillochmed hans egna i USA kallar han för Diktator mtp hur han agerar utan juridisk stöd.

https://www.france24.com/en/20191212...aine-joe-biden

https://www.cnn.com/2020/01/05/polit...ran/index.html

Fan vad jag älskar internet, att man ständigt kan knäppa lögnare som du på fingrarna

Jag tycker synd om dig nu
Citera
2020-01-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Orkar inte bemöta allt ditt faktaavsaknande och känslostyrda långa inlägg. Man riktigt ser frustrationen över att du är helt krossad i argumenten (hint: Iran plats 150.... )

Men ovanstående kommentar intresserade mig. Får man lite försynt fråga i vilka kretsar du rör dig? Är det andra "brushor", typ sådana som kaosar i Trollhättan?

Själv rör jag mig i helt normala mellansvenska kretsar, i den vanliga medelklassen skulle man kunna säga. Och jag kan lova dig; inte en enda person håller på Iran i detta läge. Alla inser att Iran är en brutal diktatur som kulturellt ligger på medeltidsnivå.

Så är det givetvis. Inte en enda normalintelligent person med bakgrund i väst anser att Irak, Iran är av något värde annat hem för världens alla araber. Då vet man var man har dem. De skall helt tydligt inte tillåtas att vistas, inte ens på besök, i väst. De hyllar terrorister som Soleimani och hatar demokrati. De hotar och terroriserar västs befolkning. Trump gör det enda rätta. Han borde dock använda mer av samma..
Citera
2020-01-06, 13:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Orkar inte bemöta allt ditt faktaavsaknande och känslostyrda långa inlägg. Man riktigt ser frustrationen över att du är helt krossad i argumenten (hint: Iran plats 150.... )

Men ovanstående kommentar intresserade mig. Får man lite försynt fråga i vilka kretsar du rör dig? Är det andra "brushor", typ sådana som kaosar i Trollhättan?

Själv rör jag mig i helt normala mellansvenska kretsar, i den vanliga medelklassen skulle man kunna säga. Och jag kan lova dig; inte en enda person håller på Iran i detta läge. Alla inser att Iran är en brutal diktatur som kulturellt ligger på medeltidsnivå.
Med normala menar du outbildade snusande EPA-förare? För ingen vettig svensk står på Israels och USA:s sida i en framtida konflikt med Iran av flertal olika skäl som jag har berättad för dig. Vi bildade som klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt och inte stöder regimen i Teheran ser med fasa på ett större krig i MÖ. Och det innebär inte att vi hatar USA eller Israel.
Citera
2020-01-06, 13:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med normala menar du outbildade snusande EPA-förare?

Nej.
Citera
2020-01-06, 13:33
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Tillochmed hans egna i USA kallar han för Diktator mtp hur han agerar utan juridisk stöd.

https://www.france24.com/en/20191212...aine-joe-biden

https://www.cnn.com/2020/01/05/polit...ran/index.html

Fan vad jag älskar internet, att man ständigt kan knäppa lögnare som du på fingrarna

Jag tycker synd om dig nu

"Trump becoming 'dictator', warn US Democrats on fiery first day of impeachment debate"
Demokraterna försöker fälla Trump med alla möjliga medel men de misslyckas. Nu drar de till med att kalla honom "diktator" under krigsrättsförhören kallade de honom "kung". Om du tar Demokraterna för vad de säger sa7 är du bara hjärntvättad... och Trump är Republican - de andra är Demokrater således inte "hans egna" som du skriver.
Citera
2020-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Så enligt dig beordrar Trump en avrättning av Qasem Soleimani helt utan anledning och hittar på i efterhand att han haft ihjäl 603 amerikaner?
Så själva det faktum att han mördades är för dig bevis på hans skuld? U*SA och Iran är rivaler i området, behövs mer skäl för Trump?

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Skillnaden mellan ljuset och mörkret. Varenda tomte här som skriker sig hes om hur onda amerikanarna är skulle välja att bo i usa alla dagar i veckan över smutsiga Iran.
Den där typen av argument är vanliga och bevisar bara att de som använder dem inget fattar. Om man kritiserar USA:s brutala utrikespolitik är väl än större anledning att bo i USA snarare än någon av de stater som är offer för denna?

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Så är det givetvis. Inte en enda normalintelligent person med bakgrund i väst anser att Irak, Iran är av något värde annat hem för världens alla araber.
Det värsta är att du antagligen har rätt. "normalintelligenta här i Väst vet sällan att Iran bebos av i huvudsak perser, inte araber. Letar man noga hittar man bland andra minoriteter dock 2% araber.
Citera
2020-01-06, 13:37
Medlem
Tillssons avatar
Livesändning från Teheran, Iran av manifestationerna från Qasem Soleimanis begravning. Hyffsat med folk på plats.

USA har skjutit sig i foten. Utsparkade som ett fyllo på krogen.

https://www.youtube.com/watch?v=KzldnUAHIXg
Citera
2020-01-06, 13:37
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med normala menar du outbildade snusande EPA-förare? För ingen vettig svensk står på Israels och USA:s sida i en framtida konflikt med Iran av flertal olika skäl som jag har berättad för dig. Vi bildade som klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt och inte stöder regimen i Teheran ser med fasa på ett större krig i MÖ. Och det innebär inte att vi hatar USA eller Israel.

Självklart tar man som svensk rygg på USA i ett sådant läge.
Citera
2020-01-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kanske svarar USA med att dra sig till Kurdistan och erkänna det som en egen stat?
Varför skulle de göra det? låtsaslandet "kurdistan" har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Det lilla självstyre som de haft kommer gradvis plockas bort. Med rätta. De klarar helt uppenbart inte av det. Att kurdistan blir ett land är lika troligt som att världens samer får ett eget land på svenska norska, finska och ryska områden. Det kommer aldrig ske. Och det är så offtopic man kan komma. Soleimani var en terrorist han befann sig på främmande mark där världssamfundet har överlåtit till USA och Nato att upprätta ordning och kontroll. Det fanns tydligen förrädare inom Irak som vill att Irans terrororganisationer skall rota sig Irak. Att bränna bort ogräset är givetvis helt i sin ordning. Tom så har USA en skyldighet att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in