Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-07, 09:29
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Återigen, släpp sargen och sluta konsumera #FakeNews och desinformation. Folket i Iran står helt bakom sitt lands styre. Just nu Rouhani men det kan ändra sig snabbt. De kommer dock inte att gå mot väst utan det är figurer som Ahmadinejad som just nu vädrar morgonluft. Iran har cirka 80 miljoner invånare, 70% av dem är shiamuslimer. Försök att ta in det och lyssna inte på de Iranska dissidenterna i väst för de är verkligen i minoritet:

https://www.iranpoll.com/s/Iranian-P...01819_full.pdf

Och som sagt, detta är inte ett ställningstagande för regimen från min sida. Det tycks vara svårt här i tråden att förstå det. Det är iofs oundvikligt då människan lätt drabbas av kognitiv dissonans när man står inför motsägelsefulla fakta.

Det stämmer inte , träffat flertal iranier som är utomlands och studerar här i Asien till läkare och kommer återvända till Iran vid examen , de är helt emot Iranska styret , blev förbluffad vilket förakt de har, de väljer USA trots att de är medvetna att det är pest eller kolera , så du kan samtidigt inte vara så absolut, därav så ser vi sporadiska uppror i Iran , det krävs ett stort förakt och manskap att våga gå emot prästerskapet så öppet. Men jag har samtligt träffat hardcore iranier som vill upprätta det persiska väldet.
Citera
2020-01-07, 09:30
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Den Högste Ledaren Donald J Trump har sagt att Iran ska bombas sönder och Iran vet nu efter Soleimani död att det blir så

https://twitter.com/khamenei_ir/stat...01034871279616

Trump hade rätt, och Khamenei fick betala. Nöjd?
Kolla, just nu är 120 000 amerikanska soldater inom irans räckvidd. Det är direkt ingen position för Trump att börja flasha. Tänk oxå på att Trump hade in i helvete fel. Har du sett massorna i Iran?
Vill Trump fortsätta efter den iranska vedergällningen måste han beställa fler kistor, både för sig själv och Bibbi.
Citera
2020-01-07, 09:31
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Försök att ta in det och lyssna inte på de Iranska dissidenterna i väst för de är verkligen i minoritet:

Det klarar de inte av. De fattar inte det är en liten minoritet av Irans befolkning som är missnöjda. Samma slags dissidenter fick amerikerna tro att intervention i Iraq 2003 skulle innebära att folk skulle hylla US of A.

Jag vet även från turkisk håll att, de dissidenter som pumpas upp i väst som några viktiga aktörer är egentligen fullständig ointressanta i hemmaplan. Ingen bryr sig om dessa men de är ständigt under spotljusen i väst för att de som papegojor upprepar att de delar samma värderingar. Egentligen är det också en lögn men det gör lättare att manipulera fårskallarna i väst. Senaste är HBTQ=PKK

Därför är västs politik i mellanöstern, även Afrika dysfunktionell. Kina har enkelt dragit mattan undan för bla Frankrike i Afrika, blir inte förvånad om de dominerar Mellanöstern tillsammans med Ryssland i inte för lång framtid. Dessa länder uppfattas inte alls negativt i mellanöstern, de har ju blivit bombade och "befriade" av väst i årtionden nu, mycket tack vare på att man lyssnar på dessa dissidenter som oftas som arbetet här säger tillhör någon grinig minoritet som då ska ventilera sin mindrevärdskomplex mot majoritetsbefolkningen så snabbt de är någon annanstans...
Citera
2020-01-07, 09:36
Medlem
När man läser i denna tråd så undrar man om människor som skriver här har alla hästar hemma. Kalla detta för mord visar ju hur störd syn svenskar har på världen och verkligheten dvs otroligt störd och barnslig. Och att folk tror iran ska på något sätt svara vilket i sin tur kommer påverka USA är pinsamt. Allt iran gör från och med idag kommer endast skada getknullare i regionen, inte USA. Idioterns där nere har under alla år valt att ha dessa massmördare som deras ledare och vill dom inte ha frihet och demokrsti så kan dom lika gärna dö med sina mullor on dom så vill
Citera
2020-01-07, 09:38
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Det stämmer inte , träffat flertal iranier som är utomlands och studerar här i Asien till läkare och kommer återvända till Iran vid examen , de är helt emot Iranska styret , blev förbluffad vilket förakt de har, de väljer USA trots att de är medvetna att det är pest eller kolera , så du kan samtidigt inte vara så absolut, därav så ser vi sporadiska uppror i Iran , det krävs ett stort förakt och manskap att våga gå emot prästerskapet så öppet. Men jag har samtligt träffat hardcore iranier som vill upprätta det persiska väldet.
Jag måste säga att du har fel. Tror du att iranier utomlands presenterar sina åsikter för massa rasister för att bli föremål för hat?
När västerlänningar tex åker till Iran, är inte ni försiktigare med vad ni säger till andra? Jag menar du har så bortblåsta argument. ”En student som kom hit hatade regimen” Titta istället på bilderna på massorna som kommer från Iran så kanske du förstår bättre vad det här handlar om. Majoriteten i Iran är för styret, de röstar på de här.
Citera
2020-01-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilka länder har USA tagit över?

Ryssland är ett imperialistiskt mongolvälde, ett rövhål till land som satsar det mesta av sina resurser på att bygga en armé.

Iran är likt Ryssland ett medeltida islamistiskt land som vill ta över och förstöra den vita mannens civilisation.

Mongoler och islamister borde inte glömma att när europeiska folk går till krig gör vi det ordentligt.

Haha, den här typen av inlägg visar hur korkade vissa av er faktiskt är.
Vill Iran förstöra den vita mannens civilisation? Din pajas.

Du pratar om samma USA som iscensatte en kupp för att få bort Irans tidigare demokratiskt valda premiärminister, Mossadeq, för att denne ville nationalisera oljan istället för att USA och Storbritannien ska kunna plundra Iran på deras tillgångar. Detta under en era där Iran endast tjänade drygt 13 procent av vinsterna genererade av den iranska oljan.

USA finansierade Saddam Hussein i hans invasion och krigsförklaring mot Iran, ett krig där drygt en halv miljon människor dog varav många civila. Samma krig där Saddam Hussein med amerikanska resurser gasade ihjäl civila irakiska kurder i Halabja, något USA vägrade erkänna till en början och skyllde på Iran.

USA är samma nation som har fört proxy-krig i Afghanistan sen tidigt 80-talet, USA har beväpnat islamistiska rebeller i Syrien och Libyen. USA har gett sig på Iran i en maktkamp om den iranska oljan sedan tidigt 50-tal och du har i din obildade enfald mage att skylla på Iran. USA är f.ö närmast allierade i Mellanöstern med Saudiarabien (förutom Israel), samma Saudiarabien finansierar mest islamistisk terror världen över och deras wahhabism har även påverkat oss i Sverige genom saudi-finansierade moskéer och de två fall av islamistisk terror som vi har haft är dyrkare av wahhabismen, dyngan saudierna sprider.

Läs på innan du vräker ur dig ren idioti, din obildade clown.
Citera
2020-01-07, 09:40
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
När man läser i denna tråd så undrar man om människor som skriver här har alla hästar hemma. Kalla detta för mord visar ju hur störd syn svenskar har på världen och verkligheten dvs otroligt störd och barnslig. Och att folk tror iran ska på något sätt svara vilket i sin tur kommer påverka USA är pinsamt. Allt iran gör från och med idag kommer endast skada getknullare i regionen, inte USA. Idioterns där nere har under alla år valt att ha dessa massmördare som deras ledare och vill dom inte ha frihet och demokrsti så kan dom lika gärna dö med sina mullor on dom så vill
Alla hästar är hemma.
Iran kommer skada själva USA, det har man sagt, det är målet. Man riktar på USA.
Citera
2020-01-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

När man läser inlägg som ditt så inser man hur dumma och obildade svenskar kan vara.

USA har aktivt motsatt sig demokrati i Mellanöstern och framförallt i Iran. Iran fick sin demokratiskt valda premiärminister avsatt med hjälp av en kupp iscensatt av USA och Storbritannien, samma premiärministern ville nationalisera oljan istället för att USA skulle fortsätta att plundra verksamheten. Kuppen USA stod bakom har kostat extremt många iranier deras liv.

https://en.wikipedia.org/wiki/1953_I..._d%27%C3%A9tat

Du har mage att prata om demokrati samtidigt som USA har gjort allt för att i sin makt för att inte tillåta demokrati i regionen bland de oljerika länderna. Man finansierade självaste Saddam Hussein när han bestämde sig för att invadera Iran. Man är nära allierade med världens minst demokrati land i form av Saudiarabien. Ät skit.
Citera
2020-01-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Alla hästar är hemma.
Iran kommer skada själva USA, det har man sagt, det är målet. Man riktar på USA.

Regimen i Iran är grotesk, om det är något man ska sörja är det risken för krig och att civila skadas. Regimen i Iran kan gott och gå samma väg till mötes som Soleimani
Citera
2020-01-07, 09:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Man döda över 1000 människor för att de protestera mot höjd bensinskatt. Låter inte som en regering som känner att de har folket bakom sig.

https://www.nbcnews.com/news/world/u...sters-n1096666

Iranier i Kalifornia jublar över Soleimanis död.

https://www.nytimes.com/2020/01/04/u...s-angeles.html

Kim jung uns far begravning "he was loved"

https://www.youtube.com/watch?v=22D0eNlzk3o
Du svarar med att presentera gravt vinklad propaganda mot en vetenskapligt utförd undersökning beställd av ett välrenommerat universitet i USA. Oki doki! Fortsätt så.
Citera
2020-01-07, 09:45
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Jag måste säga att du har fel. Tror du att iranier utomlands presenterar sina åsikter för massa rasister för att bli föremål för hat?
När västerlänningar tex åker till Iran, är inte ni försiktigare med vad ni säger till andra? Jag menar du har så bortblåsta argument. ”En student som kom hit hatade regimen” Titta istället på bilderna på massorna som kommer från Iran så kanske du förstår bättre vad det här handlar om. Majoriteten i Iran är för styret, de röstar på de här.

Vad pratar du om rasister ? Jag bor i Republiken Kina , det är neutral mark , jag är svensk och jag är i minoritet , varför skulle inte iranierna säga vad de tycker ? Tror du de fruktar mig här ? I övrigt argumenterade jag försiktigt neutralt för att inte trampa på tår , men blev som sagt tagen på sängen när de målade upp precis motsatta bild.

Personen jag svarade inlägget för la upp en gedigen utförd opinionsundersökning enda problemet är att de som är emot regimen kommer inte lättvindigt säga det i en opinionsundersökning, inte ens svenskar vågar säga de är SD , att ändå så många iranier vågar säga att de är emot talar tydligt språk .

Hade du studerat färdigt SFI hade du haft bättre läsförståelse och jag hade inte behövt upprepa mig .
Senast redigerad av Mr B 2020-01-07 kl. 09:50.
Citera
2020-01-07, 09:46
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Alla hästar är hemma.

Det kallas polemik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in