Citat:
Ursprungligen postat av
vatskebrist
Det var ju illa, men kanske Greta resonerar som kejsar Nero-"Må de hata mej , blott de fruktar mej".
Det har ju AIK tagit upp redan
"Må de hata oss blott de frukta oss". Nån som minns den gamla biran?
Ja jag är gnagare. Kanske också förbjuds AIK-matcher som all annan fotboll p.g.a. klimatavtrycket till bortaresor.
Till topic (ånyo) så får väl Greta skylla sig själv om hon blir hatad. Sätter man sig i en sits där man likt en ung Adolf Hitler ställer krav på att folk ska ändra sin livsföring leder det självfallet till motreaktioner.
Folk gillar det dom är vana vid. Och i synnerhet gäller det det svenska folket. Vi jobbar måndag-fredag, såvida vi inte är som jag och har udda arbetstider, för det mesta, vill kunna ha våra groggar på helgen, åka en vecka till Kanarieöarna på semester, kanske en vecka i fjällen på vintern etc.
Allt det där är Greta emot. Hon kräver med den bortskämda ungens självklara rätt att både vi och resten av våra medmänniskor världen runt ska anpassa sig efter hennes sätt att tänka och leva. Gamla traditioner ska ryckas upp med rötterna som maskrosor i ett dike och vi ska i ett nafs tillbaka till en tid med sämre levnadsvillkor, eller hur var det hon sa idag? "Vi kan inte vänta till 2050, 2030 eller ens till 2021, förändringarna måste ske NU!!!".
Jag förvånas själv egentligen över att hon inte är mer hatad än hon redan är, även om jag ser skillnad på sak och person och istället hatar krafterna som står bakom henne...