2020-01-22, 00:00
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Det var ju illa, men kanske Greta resonerar som kejsar Nero-"Må de hata mej , blott de fruktar mej".

Det har ju AIK tagit upp redan "Må de hata oss blott de frukta oss". Nån som minns den gamla biran?
Ja jag är gnagare. Kanske också förbjuds AIK-matcher som all annan fotboll p.g.a. klimatavtrycket till bortaresor.

Till topic (ånyo) så får väl Greta skylla sig själv om hon blir hatad. Sätter man sig i en sits där man likt en ung Adolf Hitler ställer krav på att folk ska ändra sin livsföring leder det självfallet till motreaktioner.

Folk gillar det dom är vana vid. Och i synnerhet gäller det det svenska folket. Vi jobbar måndag-fredag, såvida vi inte är som jag och har udda arbetstider, för det mesta, vill kunna ha våra groggar på helgen, åka en vecka till Kanarieöarna på semester, kanske en vecka i fjällen på vintern etc.

Allt det där är Greta emot. Hon kräver med den bortskämda ungens självklara rätt att både vi och resten av våra medmänniskor världen runt ska anpassa sig efter hennes sätt att tänka och leva. Gamla traditioner ska ryckas upp med rötterna som maskrosor i ett dike och vi ska i ett nafs tillbaka till en tid med sämre levnadsvillkor, eller hur var det hon sa idag? "Vi kan inte vänta till 2050, 2030 eller ens till 2021, förändringarna måste ske NU!!!".

Jag förvånas själv egentligen över att hon inte är mer hatad än hon redan är, även om jag ser skillnad på sak och person och istället hatar krafterna som står bakom henne...
2020-01-22, 00:02
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kraven på Greta är stora. Väldigt stora:
Världens makthavare kräver att Greta ska lösa klimatkrisen åt dem...

Ursäkta, vilken klimatkris denna gång?

Greta kräver totalt omöjliga saker och nu gnäller hon på att nån kräver att de är hon som är dum ska lösa detta- hur man ska sluta med all olja senast om 11mån?
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-22 kl. 00:06.
2020-01-22, 00:04
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Kraven på Greta är stora. Väldigt stora:

Typ. "Håll käften och gå tbax till skolan din ungjävel" tror jag jag har sett mest av
2020-01-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Det har ju AIK tagit upp redan "Må de hata oss blott de frukta oss". Nån som minns den gamla biran?
Ja jag är gnagare. Kanske också förbjuds AIK-matcher som all annan fotboll p.g.a. klimatavtrycket till bortaresor.

Till topic (ånyo) så får väl Greta skylla sig själv om hon blir hatad. Sätter man sig i en sits där man likt en ung Adolf Hitler ställer krav på att folk ska ändra sin livsföring leder det självfallet till motreaktioner.

Folk gillar det dom är vana vid. Och i synnerhet gäller det det svenska folket. Vi jobbar måndag-fredag, såvida vi inte är som jag och har udda arbetstider, för det mesta, vill kunna ha våra groggar på helgen, åka en vecka till Kanarieöarna på semester, kanske en vecka i fjällen på vintern etc.

Allt det där är Greta emot. Hon kräver med den bortskämda ungens självklara rätt att både vi och resten av våra medmänniskor världen runt ska anpassa sig efter hennes sätt att tänka och leva. Gamla traditioner ska ryckas upp med rötterna som maskrosor i ett dike och vi ska i ett nafs tillbaka till en tid med sämre levnadsvillkor, eller hur var det hon sa idag? "Vi kan inte vänta till 2050, 2030 eller ens till 2021, förändringarna måste ske NU!!!".

Jag förvånas själv egentligen över att hon inte är mer hatad än hon redan är, även om jag ser skillnad på sak och person och istället hatar krafterna som står bakom henne...
Menar du att AIK-klacken var före kejsar Nero? Inte dåligt!
2020-01-22, 00:07
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du vet inte vad Davos är?

Visst är det imponerande att Greta är med på samma lilla lista som Trump. Och på sajtens förstasida är det Greta som toppar med tre bilder/ inslag, följd av Trump med två. Vem är störst ?

https://www.weforum.org/events/world...l-meeting-2020

Jo. Greta är störst. Vi väntar på fler såna goda nyheter!
2020-01-22, 00:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Ursäkta, vilken klimatkris denna gång?

Den som t.ex EU talar om?

Citat:
Europaparlamentet utlyser klimatnödläge

https://www.europarl.europa.eu/news/...-klimatnodlage
2020-01-22, 00:08
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Menar du att AIK-klacken var före kejsar Nero? Inte dåligt!

Nej att dom tog upp Neros gamla citat innan du pådyvlade det på Greta
2020-01-22, 00:11
Medlem
Hon är alltså nu 17 år gammal och verkar ännu inte ha kommit in i puberteten.

Vad kan detta bero på? Mediciner hon går på som hämmar utvecklingen?
2020-01-22, 00:13
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44

Hon kanske är släkt med en kines..
Dom brukar ta lång tid på sig..

Det är givetvis bara en teori. Tycker dock hennes ögon ser lite kinesaktiga ut.
Så det kan finnas någon i släktträdet.

Har du sett en kinesisk 35 åring? Dom ser fan ut som 18.
60 åringar ser ut som 35 åringar. Det hela är mycket konstigt
2020-01-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44

Var några närbilder på henne i nått nyhetsrepotage på TV idag. Var väldigt blek och smal !
2020-01-22, 00:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sekten har humor, det får vi ge er. 😂
Svante twittrar på eller har indiern tagit över.

Verkar vara jobbigt för dig att höra att Greta är en av de mest beundrade kvinnliga personerna i USA?

Du får vara mer patriotisk. Hon är förmodligen den första svensken där på väldigt längre. Eller kanske någonsin.
2020-01-22, 00:16
Medlem
Citat:
Jag tror att det är så här (ungefär):

1. Förra året så pratade Greta Thunberg med Davos-mötets (WEFs) grundare Klaus Schwab. Han fick nya tankar.

2. Gretas klimatrörelse har växt väldigt mycket i styrka det senaste året och har börjat påverka makthavare i alla fall så tillvida att de inser att det finns ett problem här som måste diskuteras mer.

3. Media är väldigt positivt inställd till Greta och gillar att skriva om henne. (ger extra PR)

4. Davos-mötet under detta år ska handla om klimat och hållbarhet. (till viss del tack vare Greta)

5. Det kändes då naturligt att lyfta fram Greta.

Det är ju fortfarande bara trams. Bara en ren jävla illusion! Vad har Greta egentligen åstadkommit rent konkret? Inte ett smack! Har Kina minskat sina utsläpp? Har Indien minskat utsläppen? Har flygandet minskat? Nej! Tvärtom, snarare ökat. Greta är ett stort jävla skämt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in