Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
En staty verkar det vara för tidig med som vissa hävdar ej ska resas över levande.
Men Mynttorget skulle ju kunna passa mer som Greta Thunbergs torg.
En till sevärdhet för turister att besöka.
Hennes status hos katolikerma verkar inte minska.
Former Vatican spokesman: “Greta is an icon”
https://novenanews.com/former-vatica...thunberg-icon/
En sån staty lär väl sluta som den man reste över Zlatan i Malmö.
Greta är långt ifrån populär. Givetvis är det fler som gillar henne i Stockholm än i glesbygden där man inte kan hoppa på ett t-banetåg utanför knuten varannan minut, där kanske bussen går in till stan en gång om dagen (om man öht
har någon busshållplats och ett linjenät, där det inte finns en tågstation, ingen flygplats i närheten och där man inte har tillgång till service via taxi heller. Man får sitta inne och uggla om man inte har tillgång till bil.
Jag är själv stockholmare, men det betyder inte att jag lever upp till den nidbild många - med rätta - har av oss ute i landsorten. Om nu
hela Sverige ska leva som sloganen säger ska det ta mig fan funka att transportera sig bekvämt och smidigt om man så bor i Treriksröset, Smygehuk och allt däremellan. Där har ni riktig solidaritet, alla självgoda klimatkommunister.
Vad gäller mobbingen av Greta i skolan spelar nog andra faktorer än att hon bara var liten, smal och ful in. Själv varken mobbade jag nån eller blev mobbad under skoltiden. Det är givetvis inte OK att mobba nån för att den är lång, kort, smal, tjock, bär glasögon eller annat som har med utseende och så att skaffa.
Däremot fanns det en till kategori som blev mobbade. Det är denna kategori jag antar att Greta tillhör. Det var dom barn som blivit bortklemade av sina föräldrar. Dessa barn mobbades rent ut för att dom var odrägliga, obstinata, krävande, föraktfulla mot andra barn, hade besserwissermentalitet och utnyttjade andra. Ofta kom dom från rika familjer och skröt givetvis om att deras föräldrar hade råd med saker vi andra ungar bara drömde om. Att dessa små pesthärdar då och då fick en vinge kan jag begripa, och med tanke på Gretas besserwisserattityd, ständiga krävande etc. sorterar jag som sagt in henne bland dom.
Givetvis är det även en revanschmentalitet inblandat i fallet Greta, precis som exemplet med Hitler som fick stryk hemma och sen hittade triggerpunkten för sitt vansinne då tyskarna förlorade första världskriget. Båda har/hade dessutom en stor dos megalomani inom sig och krav på att alla ska/skulle dansa efter deras pipor.
Det handlar inte om att mobba ett barn, utan om människokännedom, även om det handlar om en sedan ett par år redan byxmyndig tjej som stylats som en 10-åring...