2020-04-04, 01:09
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du har nog missuppfattat ngot.

Du vill vara tv motsatser. Du fr inte respekt genom att vara hotfull. Du r inte hotfull mot ngon nr denna ngon har respekt fr dig.

Nr du r hotfull tappar folk respekten fr dig. Frstr du verkligen inte det???

Det finns ingen som respekterar dig om du hotar folk till att gra det du vill!
Du tappar din respekt genom att du hotar dom.

S du vill allts att folk ska tappa respekten fr dig fr du r hotfull mot dom. Varfr har du som ml att ens vilja tappa din respekt? Bertta!
Ja du... Somliga har inte lrt sig att man fr respekt genom att gra sig omtyckt, inte genom att hotas och vara vldsam.
Senast redigerad av Furienna 2020-04-04 kl. 01:13.
Citera
2020-04-04, 01:12
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Ja du... Somliga har inte lrt sig att man fr respekt genom att vara omtyckt, inte genom att hotas och bruka vld.

Glmde kolla upp OP:s posthistorik innan jag svarade han. Det r ett klassiskt nttroll.
Citera
2020-04-04, 01:27
Medlem
Narutoshippchops avatar
ALLT sitter i gonen! Om du har naturliga sanpaku (psykopat) gon behver du inte gra ett skit fr att folk ska bli rdda fr dig.
Citera
2020-04-04, 05:28
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Att trna r givetvis bra om vi skall tala ytligheter.

Du mste utveckla mod. Du mste verkomma din rdsla fr dden. Detta r ngot som inte gr att lsa sig till, det r ett mod som vinns i reell erfarenhet. Sjlvfrtroende och mod r ngot som uppkommer nr du utstter dig fr potentiellt farliga situationer och verlever. Att vara med i ett krig r en sdan sak. Slagsml och konfrontationer r mindre extrema exempel.

Var sjlv med om en farlig situation fr ca en vecka sedan p.g.a. att en busschauffr frskte blsa mig och ville ha betalt 200 dalasis (10ggr det riktiga priset). Gav honom en tjuga och sa att han kan behlla vxeln p 2 dalasis. Nr han brjade tjafsa sa jag att han kan kontakta polisen, och att om han vill stjla mina pengar mste han sl ner mig och ta dem. Tog emot en kftsmll och efter att jag gav en tillbaka sprang han ivg och plockade upp en trpk. Den frsta tanken var rligt talat att fly, vilket fick mig att skmmas och knna mig cklad ver mig sjlv fr att tanken ens dk upp i mitt huvud. Sprang istllet in i honom vilket gjorde att han verrumplades och inte fick in ett slag. Under tiden blev jag anfallen bakifrn, tminstone av en kille som slet av mig min coola halskedja och brjade piska mig p ryggen med den. Under hela slagsmlet anvnde jag bara hger hand eftersom jag hade en pse med mobil och pengar i vnster hand. Var en folkmassa p typ 20 pers s slagsmlet blev avbrutet kort drp.

Resan kostade i slutndan 1000 dalasis (ca 200kr) och ett bankkort p.g.a. att min pse slets snder under tumultet och min plnbok blev stulen, men ngrar ingenting. Knner mig stolt ver mig sjlv fr att jag var modig och riskerade att bli svrt skadad eller med lite otur ddad. Hade dessutom haft svrt att leva med mig sjlv om jag hade gett mig.
Senast redigerad av Roidbert 2020-04-04 kl. 05:31.
Citera
2020-04-04, 06:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnokThuttifem
Hej!
Misstnker du r ca 20 r och osker p dig sjlv. Korrigera grna om jag har fel. Sjlv r jag 50+ numera.

Jag brjade trna boxning nr jag var 18r. och trnade aktivt tills jag var 26r. Numera trnar jag styrketrning och kr en del sck-trning. gick frn 66kg till 76kg under min aktiva boxningstrning (varvat med styrketrning). Numera vger jag 110kg och r 175cm lng. Jag har brjat ett program fr att g ned under 0,1 ton...... *garv*

Hotfull r ju bara barnsligt. Varfr vill du det?
Om du r hotfull s kommer du f stryk av ngon som synar dig. Vnskap/tillit r mycket bttre.
Respekt frtjnar man bara genom vuxet bemtande med vnskap och tillit.

Mitt tips r att frsk var dig sjlv och vnlig/snll dr du bjuder p dig sjlv. P s vis fr folk respekt fr dig. Folk som bryr sig och hjlper till ser andra upp till.

S jvla mnga som tolkar snllhet med vekhet. Vilket r en missuppfattning. Vilket visar sig nr man sger NEJ. Att sga nej har ingenting med elakhet att gra. Man ska vara snll men ingen toffel.

Den som gr en snll och lugn mnniska frbannad gr bst i att springa fort som fan!!!

Brjar nrma mig 30

110 kg p 175 cm r ju vldigt mycket dock. ven om du kr styrketrning s r det nog mer n bara muskler det dr. Men lycka till att g ner under 100! 🙂 Men jag kan tnka mig att det inger respekt med en s stor kroppshydda.

Fast jag vill inte bjuda p mig sjlv och bli utnyttjad.

Ang. att bli hotfull s vill jag bli det p riktigt. Inte bara p ett fejkvis. S det kommer d inte g att syna mig, fr det r den jag legitimt r.
Citera
2020-04-04, 06:09
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Var sjlv med om en farlig situation fr ca en vecka sedan p.g.a. att en busschauffr frskte blsa mig och ville ha betalt 200 dalasis (10ggr det riktiga priset). Gav honom en tjuga och sa att han kan behlla vxeln p 2 dalasis. Nr han brjade tjafsa sa jag att han kan kontakta polisen, och att om han vill stjla mina pengar mste han sl ner mig och ta dem. Tog emot en kftsmll och efter att jag gav en tillbaka sprang han ivg och plockade upp en trpk. Den frsta tanken var rligt talat att fly, vilket fick mig att skmmas och knna mig cklad ver mig sjlv fr att tanken ens dk upp i mitt huvud. Sprang istllet in i honom vilket gjorde att han verrumplades och inte fick in ett slag. Under tiden blev jag anfallen bakifrn, tminstone av en kille som slet av mig min coola halskedja och brjade piska mig p ryggen med den. Under hela slagsmlet anvnde jag bara hger hand eftersom jag hade en pse med mobil och pengar i vnster hand. Var en folkmassa p typ 20 pers s slagsmlet blev avbrutet kort drp.

Resan kostade i slutndan 1000 dalasis (ca 200kr) och ett bankkort p.g.a. att min pse slets snder under tumultet och min plnbok blev stulen, men ngrar ingenting. Knner mig stolt ver mig sjlv fr att jag var modig och riskerade att bli svrt skadad eller med lite otur ddad. Hade dessutom haft svrt att leva med mig sjlv om jag hade gett mig.

Hrligt, bra gjort. Mod, ra och stolthet r och frblir sanna ideal. Du stod upp fr dig sjlv, och du hvdade dig p ett rttfram stt. Bra att se att det finns mn som hvdar sig och slss fr sin rtt, fr det r s det skall vara, och s det mste vara. S har det alltid varit, och s skall det frbli. Nr man vet att man kan d, d vet man ocks hur man lever. Och det du berttar r ett strlande exempel p det.

Aktion, mod och styrka. Det r vad som har gett mannen heder och respekt genom alla tider. Respekt uppkommer inte utan anledning. Den vinns genom att verkomma rdslan. Och nr en man verkommit sin rdsla tillrckligt mnga gnger, s lyser det igenom i hur han br upp sig sjlv. Med stolthet.

Den stoltheten gr inte att kpas fr pengar. Den stoltheten r ovrderlig. En rlig, rttfram och modig man fraktar den snikna och fega lurendrejaren. Och han gr det av god karaktr. En rlig man gmmer sig inte, han ursktar sig inte, och han slingrar sig inte. Han str upp fr det som r rtt, och han rds inte att gra det.

Det ger respekt.
Senast redigerad av Liebesraum 2020-04-04 kl. 06:12.
Citera
2020-04-04, 06:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag sger som jag alltid brukar sga. En Smith & Wesson slr fyra ss.
Bara en feg tnt gmmer sig bakom ett vapen. Man anvnder vapen fr att kompensera fr ngot annat.
Citera
2020-04-04, 08:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marakeca
Respekt och rdsla r tv helt olika saker. En fejkad tuffingattityd ser vem som helst igenom direkt. Det gr att vara schysst och inge respekt p en och samma gng, du behver inte bete dig som ett rvhl fr att folk ska lgga mrke till dig. Lter mest som att du behver jobba p sjlvknsla och sjlvfrtroende. Kan garantera att folk respekterar det betydligt mer n primatgng och discogymskropp.
Jag vill ha en kta tuffingattityd. Inte fejk som du kallar det.

Jag vill ocks vara schysst. Men folk ska se att jag besitter vldspotential och inte leka med mig. r de schyssta s fortstter jag vara schysst. Gr man som jag sger s sitter man lugnt i bten. Men brjar man kfta s hnger man lst. Det r den undertonen av hot som jag vill besitta. Men som sagt s vill jag fortfarande upplevas som schysst.
Citera
2020-04-04, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Jag vill ocks vara schysst. Men folk ska se att jag besitter vldspotential och inte leka med mig. r de schyssta s fortstter jag vara schysst. Gr man som jag sger s sitter man lugnt i bten. Men brjar man kfta s hnger man lst. Det r den undertonen av hot som jag vill besitta. Men som sagt s vill jag fortfarande upplevas som schysst.

flj mina tips tidigare i trden , att ha tv sidor r jtteviktigt , en som r snll och mjuk mot alla som r helt ok , och en som liknar satan p rvarstrt nr det behvs i livet , folk ska veta om detta tydligt !!

vet att jag har mist ngra ytliga vnner man knt en kortare tid under livet , nr de ftt den infon om mej och hur jag funkar , frn andra som pratat vid sidan om , om hur jag r de blev helt enkelt rdda och fick kalla ftter till att fortstta vran vnskap .

att st p egna stadiga ben gr att du vxet som mnniska och individ s lnge du lever , har aldrig varit en sdan som sprungit till mamma och gmt mej , fick vxa upp och bli vuxen fort i livet
och har tagit smllar och gett tillbaka nr det varit befogat

s rdd r jag mycket sllan numera d jag vet vad jag klarar
Citera
2020-04-04, 08:50
Medlem
Damagedones avatar
Man ser om en mnniska frsker vara ngot den inte r, iallafall s gr jag det och om du inte kan leva upp till ditt "nya jag" s kommer det bara sluta med att du ker p stryk.
Du skriver i en annan trd att du r en simp som donerar pengar till tjejer, om du inte ens vgar prata med tjejer IRL, hur ska du lyckas med att bli hrd? Vad gr du nr du fr problem med ngon som inte tvekar en sekund p att sl snder dig?

Jag har sttt p en hel del som har frskt vara ngot dom inte r och man mrker av det vldigt snabbt. Det du r ute efter kanske inte ens r mjligt fr dig d vissa personer ser tntiga ut pga skallformen. Det som du r ute efter handlar egentligen nstan bara om utseendet. Du vill att folk ska titta p dig och tnka: "han jiddrar man inte med", eller hur? D handlar det ju bara om att se hrd ut och det r inget du kan gra t om du ser ut som en mupp, men fr att frbttra dina chanser s trna dig stor och utstrla sjlvskerhet.

Fr vrigt s tror jag att du trollar.
Citera
2020-04-04, 08:54
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Jag vet inte vad jag gr, fr jag r ingen tuff person p det sttet. Har mer eller mindre aldrig slagits (frutom p fyllan nr man var i tonren) och blir kallad gosbjrn osv av flera

Men p senaste tiden s mrker man att folk undviker en, gr t sidan, viskar till sin kompis och ser rdda ut nr man str i kn till te.x Mcdonalds och s gr dem och stter sig istllet och vntar tills jag r klar.

Invandrargng som blir som smflickor och blir tysta och glor p en som om de sett ett spke fr att sedan g drifrn.

Jag ser vl bara sur ut nr jag gr och lyssnar p min musik och gr med band t-shirts som har ganska sjuka tryck

Jag r 180 lng, inte smal men inte tjock. Har halvlngt hr, tj i ronen och tatueringar p hnder och fingrar och ngra enstaka rr p ansiktet (sm) och skgg. That's it.
Ibland s drar fantasierna ivg ngot helt enormt.
Om folk viskar om dig s r det kanske inte fr att dom r rdda fr dig?
Citera
2020-04-04, 08:54
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Som sugrrssmal invandrad analfabet (p nt underligt stt har du ftt en skrivkunnig polare att plita ner dina fantasier) har du inte s mycket att hoppas p, frutom att inte nn random likasinnad bankar skiten ur dig innan du hinner skaffa attityd och ven nt som backar upp attityden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in