Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-12, 20:30
Medlem
ArgusOnes avatar
Fanns många som drog fram domedagskortet och hävdade att Brexit skulle leda till Englands undergång.

Hur ligger vi till med den profetian?
Citera
2020-04-12, 23:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fanns många som drog fram domedagskortet och hävdade att Brexit skulle leda till Englands undergång.

Hur ligger vi till med den profetian?

Med tanke på att Storbritannien inte lämnar eu helt fören 2021 så får du återkomma då
Citera
2020-04-16, 16:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Verkar som att Brexit som helhet skjuts fram till efter pandemin
Citera
2020-04-26, 09:09
Medlem
wwrs avatar
Förra veckan hölls telefonmöten. Efter 4 år har ju inget direkt konkret hänt, förutom att britterna lämnat Bryssel. Så ingen sida är väl intresserad av att nå framsteg. Det här skall väl bara dras ut på.
Citat:
EU chief negotiator Michel Barnier spent all of last week in conference calls with the British government
...
The EU argues shared standards are key, as both economic realms are already interwoven. British Prime Minster Boris Johnson, meanwhile, wants a free trade deal akin to what the EU has agreed on with Canada, albeit with fewer obligations. But EU diplomats insist Britain's geographic proximity warrants shared standards. So far, both sides have made no progress on this point.
https://amp.dw.com/en/eu-frustrated-...ons/a-53242593
Citera
2020-04-26, 12:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Förra veckan hölls telefonmöten. Efter 4 år har ju inget direkt konkret hänt, förutom att britterna lämnat Bryssel. Så ingen sida är väl intresserad av att nå framsteg. Det här skall väl bara dras ut på.

https://amp.dw.com/en/eu-frustrated-...ons/a-53242593

Brexit ligger på is fram tills det inte längre råder en pandemi, det var något som både EU och Storbritannien gick ut med för ett par veckor sedan, lever du under en sten eller är du bara medvetet oinsatt i det hela? (Samma gäller de EU representanter som tycker att det går segt)
Citera
2020-04-26, 12:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Brexit ligger på is fram tills det inte längre råder en pandemi, det var något som både EU och Storbritannien gick ut med för ett par veckor sedan, lever du under en sten eller är du bara medvetet oinsatt i det hela? (Samma gäller de EU representanter som tycker att det går segt)
Ni är flera som som försöker trolla sönder tråden med desinformation och personangrepp. Läs citatet. Man hade telefonmöten hela förra veckan.
Senast redigerad av wwr 2020-04-26 kl. 12:52.
Citera
2020-04-26, 13:47
Medlem
wwrs avatar
Jag måste ta lite paus från diskussionen nu, så några fler svar kommer jag nog inte att kunna lämna idag.

Men det beror inte på Corona att Brexit fördröjts så länge. Politikerna har hållit på i 4 år utan verkligt resultat.

EU-politikerna och de brittiska politikerna står på samma sida. De vill inte att Storbritannien skall gå ur EU. Storbritannien betalar 139 miljarder kronor netto till EU varje år (och Sverige 26). - Britternas skattepengar som bara rinner ur landet till EU. Det flödet av pengar vill inte politikerna stoppa.

Och det britterna och andra (som Sverige) får för pengarna är mest bestämmelser man måste följa.

Systemet är så dåligt för enstaka länder att man försöker dölja att det troligen är omöjligt att gå ur EU. Man använder förhalningstaktik. 4 år har redan gått. Jag börjar tvivla på om Storbritannien alls kommer ur EU.

Jag svarar mer en annan dag.
Senast redigerad av wwr 2020-04-26 kl. 14:01.
Citera
2020-04-26, 13:55
Bannlyst
Nothing is great about Britain these days. They sell out to the chinese and have no industry of their own. The mayor of Londonistan is muslim just like the minister of finance. The islands have no future therefore EU is better left without them.
Citera
2020-05-03, 03:47
Medlem
wwrs avatar
Britterna vill ha ett frihandelsavtal med EU, precis som Kanada har. Men EU anser att Storbritannien då måste följa EU:s regler på många områden (vilket inte Kanada gör, naturligtvis). EU vill t.ex påverka "mänskliga rättigheter" och dataskydd i Storbritannien.
Citat:
There has been no progress in talks on these so-called level playing field provisions, according to the EU sources, or on guarantees for personal data protection as well as human rights.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN22A1Z5 (28 april)

I morgon startar förhandlingar mellan Storbritannien och USA.
https://www.express.co.uk/news/uk/12...an-union-talks

Vad gäller förhandlingarna mellan Storbritannien och EU så har det snart alltså gått 4 år sedan folkomröstningen. För varje vecka som förhandlarna/politikerna från Storbritannien och EU påstår att de inte kan komma överens om hur utträdet skall ske, så rinner motsv drygt 2 miljarder kronor av skattebetalarnas pengar bort (netto) till EU. Pengar som britterna aldrig får se mer. På 4 år blir det c:a 500 miljarder kronor som bara försvunnit för brittiska skattebetalare.

Enligt min uppfattning är det helt uppenbart att de brittiska (och andra europeiska ...) politikerna inte jobbar för folket. Storbritannien borde gå ur EU utan avtal, anser jag.
Senast redigerad av wwr 2020-05-03 kl. 04:30.
Citera
2020-05-06, 11:28
Medlem
Inbördeskriget kan inte vara långt bort nu för Storbritannien. Självaste Nigel Farage, står och bevakar gränsen där myndighetspersonal fortsätter hjälpa illegla invandrare in i landet: video finns här.

Vad tror ni? Smäller det innan 2025?
Citera
2020-05-06, 15:18
Citat:

Enligt min uppfattning är det helt uppenbart att de brittiska (och andra europeiska ...) politikerna inte jobbar för folket. Storbritannien borde gå ur EU utan avtal, anser jag.

EU bör kasta ut dem utan avtal och sedan sätta upp gigantiska skyddstullar mot dem. Det anser jag.
Citera
2020-05-06, 20:12
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Britterna vill ha ett frihandelsavtal med EU, precis som Kanada har. Men EU anser att Storbritannien då måste följa EU:s regler på många områden (vilket inte Kanada gör, naturligtvis). EU vill t.ex påverka "mänskliga rättigheter" och dataskydd i Storbritannien.

Ja? Det där är inget mot vad USA kräver. USA vill att britterna ska ge bort sin sjukvård och betala dubbla läkemedelspriser. Bland mycket annat.

Du glömmer vilka krav britterna ställer men till och med någon som är så faktaresistent som du förstår förstås att britterna är den svaga parten här. Precis som alla som var mot utträdet förstod och alla som var för utträdet förnekade.

Citat:
Vad gäller förhandlingarna mellan Storbritannien och EU så har det snart alltså gått 4 år sedan folkomröstningen. För varje vecka som förhandlarna/politikerna från Storbritannien och EU påstår att de inte kan komma överens om hur utträdet skall ske, så rinner motsv drygt 2 miljarder kronor av skattebetalarnas pengar bort (netto) till EU. Pengar som britterna aldrig får se mer. På 4 år blir det c:a 500 miljarder kronor som bara försvunnit för brittiska skattebetalare.

Britterna har åtagit sig att betala det de är skyldiga. Det handlar bland annat om Nigel Farages pension.

Citat:

De är redan ute utan permanent avtal. Vad de förhandlar om är om deras tillfälliga avtal ska ändras till ett permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in