2020-05-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
For det frste, sier du at du har funnet 2,371 saker p LOVDATA.no der folk er sluppet fri under 4 uker varetekt. Jeg vil anta da at du har funnet statistikk p lovdata.no som jeg aldri har sett der fr. S igjen sjekk dine egen fakta hvor de kommer fra og totale tallet og hva statistikken gjelder.

S det du sier er at 2,371 er sluppet fri UNDER 4 uker varetekt nr de ble dmt i frste omgang til 4 uker varetekt, da skal vi ha 15,000+ - 4 uker vareteksfengslinger i ret for at den statistikken skal stemme. Alts det er helt p jordet og si.

De som slippes ut fra 4 uker varetekt fr 4 uker er gtt er som regel frifunnet og saken er henlagt, untatt enkelte tilfeller som vi ser skjer med TH. Derfor sier jeg, gi det noen uker s er TH frikjent p alle pstander. Vis ikke sender jeg kake og medalje til deg.

For det andre, sa jeg at ingen s og si slipper ut UNDER 4 uker varetekt, det vil si at det politiet har kommet med er egentlig lik 0. Som igjen da ikke holder litt under en domstol (trenger 91% for dmme noen).

For det tredje, s er jeg glad vi er flere i det feltet da du virker helt p jordet med holdning og fakta. ( Skulle tro jeg diskuterte med Sid'el Isa'hsen )
Du er vel som politiadvokatene i denne saken tror du kan dmme en uten 91% grunnlag, for s bli bitter nr dine mistanker (ikke beviser) ikke stemmer( ja man trenger ikke 91% grunnlag for vareteksfengsling, s vi er enig )

M skrive med fetskrift da du har tunnelsyn.

Og si jeg kommer med usaklige argumenter er det latterligste du har sagt her.

.... What?

1. Jeg har ikke sagt noen ting om "under 4 uker varetekt"? Jeg sa "Hvis du sker etter lslatelser fra varetekt p Lovdata vil du finne 2371 saker der vedkommende er lslatt".

2. Jeg forstr ingenting av resten du skriver, da det ikke gir mening.

3. Du har penbart ikke lest noe av det jeg skriver, nr du kommer med slike pstander.

4. Jeg orker ikke forholde meg til noen som skriver "hvis" uten h. Ha det bra.
Citera
2020-05-07, 23:06
Medlem
[quote=Jof|71491856]
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Varfr hoppas du han r oskyldig? Knner du honom eller? Vad baserar du ditt hopp p? Hoppas du inte att man fr fast en mrdare?

Nei, tenker mer p familien, som allerede har mistet n de er glad i.

Hper selvflgelig at han blir tatt, hvis han har gjort det, og hper man finner gjerningsmannen, uansett hvem det er.
Citera
2020-05-07, 23:07
Medlem
Tipper de hemmelige bevisene er av typen likhund har markert i en av de solgte bilene.

Det ville vrt et indisium. Men hunden kan ta feil. Eller bilen kan vre brukt av andre. Mange dommere vil si at det ikke er nok for holde TH fengslet.

Men Politet tenker jo sitt...

Citat:
Det er ikke mye som skal til for vareteksfengsle noen i Norge, spesielt ikke en ektemann under kone forsvinning/drap.

Igjen, INGEN s og si slipper ut av 4 uker varetekt i Norge, s TH er nok frikjent fortlpende..

Hva NCA kvalitetsikret vet vi aldri. Men det skal nevnes at NCA er ikke best p dna/kidnapping i Europa, men de er nummer n p ko.krim, org.krim og cybercrime. ( hva ang cybercrime de skal ha kvalitetsikret er nada, da de bruker monero og en skjult e-post server som de aldri finner )

S som sagt tidligere, politiet har nok bare kommet over hvor shady firmaet og TH er som de da har ftt hjelp av NCA til styrke. Hadde de kommet over at TH er shady i form av ko.krim/org.krim s gir det sterk mistanke at han kan deltatt/fikset p AEH forsvinning siden de har INGEN andre beviser mot noen andre. Da kjper de seg samtidig tid til ende vende alt fra TH eindommer til ja hva han har tatt p siste rene.

HUSK AT HOLDEN GIKK TIDLIG UT SA AT BEVISENE ER IKKE DET VI OG MEDIA TROR

De som har gjort det her har fremgtt utfrt det profesjonelt, derfor er TH siktet. ( ja han kan ha bestillt det da AEH viste noe hu truet med.. )

Bare at politiet sier de mener kidnapping "utelukkes" sier sitt om de. Kun for at 10% ish av pengene er hentet fra totalbelpet kidnapperne nsket seg. ( de har sagt seg mer en fornyd med 10MNOK da det er hyt for en kidnapping/drap sak i Europa ) Hvor lenger de holdt AEH hvor strre sannsynlighet er det for bli tatt.

Grunnen til at en dommer sa tidlig hvor imponert h`n er over bevisene kan vre alt fra hvordan de har jobbet over europa for finne en lsning til ja direkte bevis mot TH som ikke trenger vre direkte til AEH drap/forsvinning.

TH var kun siktet p drap eller medvirkning. Medvirkning kan vre at de fks vet at han er shady som sagt ogs at han har kvittet seg med bevis da han har solgt unna 2 biler siste rene.

Politiet i Norge m bare innse at de er langt ifra rutinerte p slike saker. De har driti p leggen siden dag n desverre.. Men neida de 3 politi advokatene samt etterforskerne sitter vel griner hjemme p privaten ikveld for hvor mislykket de er.
Bare se p politiadvokat Hrenovica, han klarer ikke formulere seg engang. ehe heh ehe er eneste han kan si.
Citera
2020-05-07, 23:09
Medlem
Har noen lagt merke til bildet til Hagen jr. som han postet ca. 3 mnd etter forsvinningen, med "to kill a mockingbird"? Virker litt kynisk

EDIT: s p feil rstall, det ble selvflgelig postet lenge fr hun forsvant.
Senast redigerad av aniani 2020-05-07 kl. 23:12.
Citera
2020-05-07, 23:13
Medlem
Det ble helt stille om bilen som rygget langs gangveien opp mot baksiden av huset i Sloraveien. Eller opp mot huset i Sloraveien. Kl 09:05 forsvinningsdagen.

Er dette samme bil som politiet har etterlyst tidligere, en bil som skal ha sttt parkert ved fiskeplassen, p ukjent tidspunkt?

Hvor ble det av bilen? Stoppet den p gangveien ved gjerdet, og lastet ett eller annet inn i bilen. Kanskje den stoppet omtrent der vi har sett politiet flytte p noen trestokker. Eller rygget bilen helt opp til innkjrselen, og kjrte inn p grdsplassen i Sloraveien.

Nr forlot bilen omrdet, og kjrte den gangveien da ogs. Eller forlot den omrdet langs Sloraveien.

Veldig mange sprsml.

Og det virker ikke som om dette er et gjennombrudd i etterforskningen heller, at politiet n endelig har funnet bilen som fraktet AEH ut av omrdet.

Hvorfor s liten interesse rundt bilen som rygget opp mot Sloraveien 09:05 forsvinningsdagen.
Citera
2020-05-07, 23:14
Medlem
Jofs avatar
[quote=aniani|71491894]
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Nei, tenker mer p familien, som allerede har mistet n de er glad i.

Hper selvflgelig at han blir tatt, hvis han har gjort det, og hper man finner gjerningsmannen, uansett hvem det er.

Att identifiera sig med en huvudmisstnkt familj och anvnda sig av det perspektivet nr man frhller sig till en mordutredning r knappast sunt.

Varfr jag gr en pong av detta. r som vanligt fr att jag ser att en sn frvirring har frdrjt utredningen, inte bara hos sna som du, utan troligen ocks hos polisen.

Man har ltit mrkliga knslomotiv ta ver fakta.
Man mste ex v ha varit rtt stupid om man gtt p Hagens trollerier runt utpressning. Man har, av en fr mig helt frmmande anledning, ltit ovidkommande knslor styra en mordutredningen.

Nu har man kommit till sans och brjar leta lik. Det r s dags det.
Citera
2020-05-07, 23:17
Medlem
Citat:
.... What?

1. Jeg har ikke sagt noen ting om "under 4 uker varetekt"? Jeg sa "Hvis du sker etter lslatelser fra varetekt p Lovdata vil du finne 2371 saker der vedkommende er lslatt".

2. Jeg forstr ingenting av resten du skriver, da det ikke gir mening.

3. Du har penbart ikke lest noe av det jeg skriver, nr du kommer med slike pstander.

4. Jeg orker ikke forholde meg til noen som skriver "hvis" uten h. Ha det bra.

Flott at du holder deg tilbake.
Hvordan finner man statistikk p lovdata.no? Sikker p at du ikke ser p ssb.no ( statistisk sentralbyr ) Link meg sfall vis du finner statistikk p lovdata.no
Og du jobber innenfor feltet som du sier? Gir en trygghet.

Ja vi snakket aldri om etter 4 uker varetekt vi snakket om under.
Ja 2,371 er sluppet fri etter 4 uker varetekt da politiet har gjort sin jobb og det er ikke fare for bevis forstyrrelse eller rmming. Det er helt normalt og bli sluppet ut etter 4 uker varetekt med mindre du er fare for samfunnet.

Men her snakker vi om en som lslates fr disse 4 ukene har gtt. Han blir sluppet ut mest sannsynlig etter 10 dager i varetekt.
Alts vi snakker om en som er vareteksfengslet p grunnlaget for drap eller medvirkning, det vil da si at saken = 0.
INGEN slippes fri s fort fra varetekt med de anklagende, mindre de blir frifunnet.
Citera
2020-05-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleknocker
Tipper de hemmelige bevisene er av typen likhund har markert i en av de solgte bilene.

Det ville vrt et indisium. Men hunden kan ta feil. Eller bilen kan vre brukt av andre. Mange dommere vil si at det ikke er nok for holde TH fengslet.

Men Politet tenker jo sitt...

Ja det en en god teori, det skal sies!
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
[quote=Jof|71492016]
Citat:

Att identifiera sig med en huvudmisstnkt familj och anvnda sig av det perspektivet nr man frhller sig till en mordutredning r knappast sunt.

Varfr jag gr en pong av detta. r som vanligt fr att jag ser att en sn frvirring har frdrjt utredningen, inte bara hos sna som du, utan troligen ocks hos polisen.

Man har ltit mrkliga knslomotiv ta ver fakta.
Man mste ex v ha varit rtt stupid om man gtt p Hagens trollerier runt utpressning. Man har, av en fr mig helt frmmande anledning, ltit ovidkommande knslor styra en mordutredningen.

Nu har man kommit till sans och brjar leta lik. Det r s dags det.

Det at jeg hper at han ikke har gjort det for familien sin del har ingenting med at jeg ogs mener at fakta pr. n ikke taler til hans fordel, selv om lagmannsretten vil lslate ham. Det var et forsk p forhindre en eventuell tanke om at jeg "forsker ta ham" eller lignende, nr jeg korrigerte den prosessuelle feilinformasjonen. Ingenting noen trenger forholde seg til, inkludert meg selv, da jeg kun er interessert i finne ut hva som faktisk har skjedd. Jeg sitter ikke aktivt og hper p noe som helst med flelser innblandet. Skjnner ikke hvorfor det ble en greie ut av det i utgangspunktet.
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Da m du ta deg en tur ut, s fort det er snakk om vpen relatert, kun i form av kniv mter lokal innsatsleder og politi opp med mp5 og skjold. BT bruker Scar-H (5.56) som regel ikke mp5.

At de pgrep TH i ett rolig familie nabolag p formiddagen nr barn kan vre ute leke sier sitt, med BT p den grunnlaget at han har vpen kan evt skyte seg selv eller andre. UPROFESJONELT.
Kun ute etter skremme var de.

EDIT;

BT bestr av 120-150 personer som trener jevnlig p inntrengelse i bolig under sikre omstendigheter der siktede omgs vpen.
De kunne lettere sagt pgripet han s fort han kom ned i frste etasje av boligen uten at TH hadde merket noe som helst
Jag vill minnas att jag lste ngonstans att planen var att ta honom nr han gick ut frn hemmet men att han gick ut en annan vg och de missade honom varp de ringde p frstrkning. Ngon annan som minns detta?
Kanske ven bra i vningssyfte eller att visa muskler fr att f MGM att bli omskakad.
Citera
2020-05-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag vill minnas att jag lste ngonstans att planen var att ta honom nr han gick ut frn hemmet men att han gick ut en annan vg och de missade honom varp de ringde p frstrkning. Ngon annan som minns detta?
Kanske ven bra i vningssyfte eller att visa muskler fr att f MGM att bli omskakad.

Ja, det stemmer. De hadde sett for seg en rolig pgripelse uten noe ekstra drama eller oppmerksomhet, men det ble forhindret av at han gikk ut en annen dr enn han pleier og satte seg i bilen fr de rakk det.
Citera
2020-05-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ja, det stemmer. De hadde sett for seg en rolig pgripelse uten noe ekstra drama eller oppmerksomhet, men det ble forhindret av at han gikk ut en annen dr enn han pleier og satte seg i bilen fr de rakk det.
Tack, d hade jag inte drmt det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in