Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-12, 11:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Utmrkt. Nu har du skalat bort all som r nonsens och kommit fram till det jag var inne p. Sen gick jag p en massa villospr, om att det var medhjlpare efter att ha lst fr mycket VG. Nr jag lst alla idiotier om att en snljp betalar pengar utan livstecken till ett konto i cyberrymden, blir min slutsats att det r pengar ut och in till Tom Hagen sjlv. En man som vgrar redogra fr denna idiotiska kidnappningshistoria, och de transaktioner som skulle styrka den

Det finns telefonsamtal frn EHs mobil. Det r bekrftat genom teknisk bevisning.

Det som inte kan bekrftas med teknisk bevisning r att det var EH som ringde och var vid liv. Det r bara vittnesutsagor frn folk som str Tom Hagen nra och r i beroendestllning.

De handlar om barn som gjort en kalkyl, och inte vill ha bodelning, nr den part som kan verklaga bodelningen r borta. Det betyder att varje barn riskerar bli utan del i miljardarvet. En kalkyl som r gjord utifrn att EH nd r dd.

Nanny, sekreterare, telefonist, kontordame, samma skrp. Inte trovrdiga vittnen om man varit med frr, och sett dylika element ljuga skamlst i domstol. Kvinnor som har missriktade lojaliteter och hopp om belning. Eller kanske bara lite bekrftelse.

Mina slutsatser om att mordet skedde under natten. De enda utomstende som sist sett EH vid liv mste vara Taxichauffren. I vrigt r Tom Hagen den person som sist sg EH vid liv, med egna gon.

Hehe.Fler n jag r inne p det enklaste av alla scenarier. Arg - dda - gmma kropp.
A - B -C.
Sen hittar han p en massa fr att frvirra; och gissa om han lyckats med det! S mnga hjrnor som gtt i spinn p komplicerade scenarier hr i trden.
Skulle nstan nska, fr er skull, att det inte r s dr enkelt som jag befarar.
Snpligt slut om Hagen med grten i halsen erknner att han bara ddade henne och slngde henne i viken. Punkt slut.
Men han r nog fr stddig fr det.
Citera
2020-05-12, 11:24
Medlem
wwrs avatar
S det som hnt nu r bara att polisen tagit in JRU och TH i hkte ett par dagar och frhrt dem. Men det har man ven gjort tidigare med bda tv? Mrkligt, de borde vl ha kunnat komma verens om en historia tidigare s de sger samma sak till polisen. 18 mn har gtt.
Citera
2020-05-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
S det som hnt nu r bara att polisen tagit in JRU och TH i hkte ett par dagar och frhrt dem. Men det har man ven gjort tidigare med bda tv? Mrkligt, de borde vl ha kunnat komma verens om en historia tidigare s de sger samma sak till polisen. 18 mn har gtt.

Er nok det politiet ville underske p nytt ved pgripe RU og avhre ham etter TH sitt nye avhr, og fr TH var lslatt med mulighet til snakke sammen.
Citera
2020-05-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Enig med der meste du skriver.
Det ligger mye prestisje i en slik sak, jeg er derfor overrasket over at politiet ut gtt s hyt ut med pgripelser. De kunne gjort det litt mer diskret, og de kunne lst det med vanlig avhr.
Tror nkkelordet er kompetanse.

Det mrkliga r att polisen mste bevisa att utomjordingar existerar. I Sverige str det i lrobckerna att den som pstr att det finns utomjordingar har bevisbrdan.

Detta kidnappningsupplgg med pengar in p ett kryptokonto till anonyma kidnappare som inte lmnar livstecken frn EH, r s nra man kan komma om en story om utomjordingar.

Det vi ser r en person som kommer undan med att bara blneka, utan andra bevis n sina egna ord. Det handlar om en avskyvrd syn p trovrdighet, dr en sorts persons trovrdighet vger hgre n sanningen.

Hade det varit en annan norrman som kommit med samma story om en fru som frsvunnit och sedan sagt att hon har blivit kidnappad, hade folk skrattat nr han blir blst p pengarna de krvde. Ingen polis eller jurist inom rttsvsendet hade ens lyssnat p dessa dumheter.
Citera
2020-05-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hehe.Fler n jag r inne p det enklaste av alla scenarier. Arg - dda - gmma kropp.
A - B -C.
Sen hittar han p en massa fr att frvirra; och gissa om han lyckats med det! S mnga hjrnor som gtt i spinn p komplicerade scenarier hr i trden.
Skulle nstan nska, fr er skull, att det inte r s dr enkelt som jag befarar.
Snpligt slut om Hagen med grten i halsen erknner att han bara ddade henne och slngde henne i viken. Punkt slut.
Men han r nog fr stddig fr det.

Vi som har true crime som hobby fr de rtta vibbarna.
Citera
2020-05-12, 11:37
Medlem
Citat:
Det mrkliga r att polisen mste bevisa att utomjordingar existerar. I Sverige str det i lrobckerna att den som pstr att det finns utomjordingar har bevisbrdan.

Detta kidnappningsupplgg med pengar in p ett kryptokonto till anonyma kidnappare som inte lmnar livstecken frn EH, r s nra man kan komma om en story om utomjordingar.

Det vi ser r en person som kommer undan med att bara blneka, utan andra bevis n sina egna ord. Det handlar om en avskyvrd syn p trovrdighet, dr en sorts persons trovrdighet vger hgre n sanningen.

Hade det varit en annan norrman som kommit med samma story om en fru som frsvunnit och sedan sagt att hon har blivit kidnappad, hade folk skrattat nr han blir blst p pengarna de krvde. Ingen polis eller jurist inom rttsvsendet hade ens lyssnat p dessa dumheter.

Amen. Men jeg tror du tar feil angende hendelsesforlpet. 09.14 kan dog falle. Og da er tidslinjen en ganske annen.
Citera
2020-05-12, 11:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Knns inte som en slump att 9:14-samtalet skedde exakt d TH var i kameran p vg till jobbet. Blev hon tvingad att ringa av GM?
Citera
2020-05-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Amen. Men jeg tror du tar feil angende hendelsesforlpet. 09.14 kan dog falle. Og da er tidslinjen en ganske annen.

Jag utgr ifrn att jag har fel om hndelsefrloppet, som ledde till att EH dog. Hon kan ha drnkts i badkaret, blivit strypt eller misshandlad, skjuten etc. Men det r ett mord oavsett hur det genomfrdes.

Det enda vi vet r att hon r dd och att mrdaren har kommit undan med att framfra nonsens, fr att utredningen r p villospr. Det mrkliga r att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens den och ventyr som nkling.
Citera
2020-05-12, 11:49
Medlem
Citat:
Jag utgr ifrn att jag har fel om hndelsefrloppet, som ledde till att EH dog. Hon kan ha drnkts i badkaret, blivit strypt eller misshandlad, skjuten etc. Men det r ett mord oavsett hur det genomfrdes.

Det enda vi vet r att hon r dd och att mrdaren har kommit undan med att framfra nonsens, fr att utredningen r p villospr. Det mrkliga r att juristerna i domstolen inte ser det absurda i Tom Hagens den och ventyr som nkling.

To av lagdommerne har ikke klart se helheten i bevisrekken. Veldig synd.
Citera
2020-05-12, 11:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Kringen r inte dd. Hon tyckte den gamla ektepakten var en skymf, s hon skrev en ny ektepakt i BTC-koder. Hon blir feministikon.
Citera
2020-05-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om experten trffat TH under nstan ett r och upprttat konton t honom s hller det inte att TH sger att experten r pflugen/svr att sga nej till. (Har man skrapat ihop 1.7 miljarder i fastigheter kan man sga ifrn ett avtal om man vill.)

Det r ganska vanligt att folk med pondus inte betalar fakturor och rkningar. De prutar ner dessa p rutin. Tid ifrgastts, alla som utfrt ett uppdrag kallas timtjuvar, och fr i bsta fall ett nedprutat belopp.

Genom att kalla den unge mannen fr pflugen och svr att sga ej till undviker Tom Hagen med en reptllreflex att betala fr den tid den unge mannen var anlitad fr.

Det r svrt och dyrt att driva in pengar fr vanligt folk, och drfr r det en framgngsrik metod fr fretagare att bestrida arbete fr att hlla utgifterna nere.
Citera
2020-05-12, 12:09
Medlem
3. episode i krimpodden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in