2020-05-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Hei!

Helt ny her, men har fulgt denne trden ganske lenge.

Jeg har et sprsml som muligens er dumt, men er det overhode ingen muligheter for politiet og spore opp de 10 millionene som ble betalt som lsepenger?

Det har undret meg at det har vrt lite omtale om de to store Monero innbetalingene som er uvanlig og vil sannsynligvis ha blitt innkjpt i mange avdelinger da Monero investorene flest ikke har tilgjengelig slike store Monero belp for salg. Tidlig i saken tok jeg meg den frihet kontakte Dr. Chi, oppfinneren av Monero, som er professor ved et universitet i Freemantle, Australia og under disse grusomme omstendighetene, sa han seg villig til lette p slret slik at man med litt intelligens skulle kunne se omrisset av transaksjonene. Jeg informerte bde politiet samt VG om dette men har aldri hrt mere om det. Vet ikke om disse sm kodebelpene til meldinger ble foretatt gjennom Monero eller annet cryptovaluta men det er mulig politiet har funnet verdifulle opplysninger der.
Senast redigerad av sinbad8 2020-05-12 kl. 17:23.
Citera
2020-05-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det str litt om det her. Det er visst veldig vanskelig, men vet ikke om det er helt umulig:
https://www.aftenposten.no/norge/i/L...aken-ble-kjent
Her er bedre forklaring:
https://www.aftenposten.no/norge/i/m...-kryptovaluta?
Dette er interessant:
"Hvis politiet anholder den kriminelle og tar kontroll over nklene til monero-kontoen lsepengene er sendt til, vil de spore bde transaksjonen og alle tidligere transaksjoner."
Kanskje politiet har funnet de nklene?
Citera
2020-05-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Kan det eventuelt vre slik at politiet mener at 32-ringen m ha forsttt at det han medvirket med mens AE var i live var medvirke til grov frihetsbervelse (og at han ikke var p stedet under forbrytelsen)?

Takk!

Ikke vet jeg, hvordan kan Politiet sikte noen for frihetsbervelse av en dd person ?
Det er den store gten.
Citera
2020-05-12, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tenker at det som har kommet frem i media tilsier at det ikke er noe i dette.
Politiet sier alrs at hun er bde bortfrt fra hjemmet og at hun er drept i hjemmet. Jeg kan ikke forholde meg til snt.

Kanskje RU trodde at hun ble, eller skulle fraktes ut i live, og at han er dmt deretter. Noen ganger siktes man etter hva man trodde at det skulle bli. For eksempel kan en person som er tatt med 5 kilo mel, bli dmt for innfring av 5 kilo kokain, fordi han trodde at det var kokain han fraktet.
Citera
2020-05-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ikke vet jeg, hvordan kan Politiet sikte noen for frihetsbervelse av en dd person ?
Det er den store gten.

TH er siktet for drap. Det er fordi de mener Sloraveien 4 er et sted, der AE ble brutalt drept, kledd naken og slept av grde den 31.10.2018 Og de mener at ektemannen str bak. Spent p se hva de har som underbygger denne pstanden. Snart m det vel legges fram noe. Lett glemme offeret i denne saken. Srdeles grusomt drap.
Citera
2020-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kanskje RU trodde at hun ble, eller skulle fraktes ut i live, og at han er dmt deretter. Noen ganger siktes man etter hva man trodde at det skulle bli. For eksempel kan en person som er tatt med 5 kilo mel, bli dmt for innfring av 5 kilo kokain, fordi han trodde at det var kokain han fraktet.
Han sier n at han stiller seg uforstende til alt dette.
Citera
2020-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Tenker at det som har kommet frem i media tilsier at det ikke er noe i dette.
Politiet sier alrs at hun er bde bortfrt fra hjemmet og at hun er drept i hjemmet. Jeg kan ikke forholde meg til snt.

De sier at denne JRU trodde han var med p en kidnapping, der han laget et oppsett for f penger.
Men de mener TH lurte ham. Planen til TH var brutalt drepe henne, og s late som det var en kidnapping.
Citera
2020-05-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
TH er siktet for drap. Det er fordi de mener Sloraveien 4 er et sted, der AE ble brutalt drept, kledd naken og slept av grde den 31.10.2018 Og de mener at ektemannen str bak. Spent p se hva de har som underbygger denne pstanden. Snart m det vel legges fram noe. Lett glemme offeret i denne saken. Srdeles grusomt drap.
Og han andre er siktet for frihetsbervelse/bortfring av samme person.
Citera
2020-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Han sier n at han stiller seg uforstende til alt dette.

Mulig han ikke visste hva han var med p. Men det burde han skjnt da saken ble kjent.
Men hvem er medhjelperen politet mener TH har hatt? Det lurer jeg p. Det m vre en han stoler veldig p, og som kanskje har noe tjene p dette. Jeg holder en knapp p mannen uten alibi. Mannen som brukte en annen bil den dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De sier at denne JRU trodde han var med p en kidnapping, der han laget et oppsett for f penger.
Men de mener TH lurte ham. Planen til TH var brutalt drepe henne, og s late som det var en kidnapping.
Hvem sier det?
Citera
Medlem
Citat:
Det er den store gten.

Jeg tror at det kan vre fordi politiet eventuelt mener at 32-ringen trodde at han medvirket til grov frihetsbervelse.

Jrn Lier Horst forklarer om det her:

"Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten vre klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanver i det politiet ser p som en drapssak.

Lier Horst, med bakgrunn fra etterforskning av drapssaker, ppeker at endring av siktelse er normalt nr man i avhr forklarer seg ut av den opprinnelige siktelsen, men inn i et annet straffbart forhold.
Det skjer nr forklaringen regnes som troverdig og samsvarer med andre objektive funn i saken.

Det rimer med det som har skjedd, at han frst var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortfring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir p samme mte som at man kan bli dmt for narkotikakjp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg vre mel, sier Lier Horst."
https://www.vg.no/nyheter/i/qLaxmL/k...eftet-en-teori
Citera
2020-05-12, 17:38
Medlem
Citat:
Og han andre er siktet for frihetsbervelse/bortfring av samme person.

Det stemmer. Du m lese deg opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in