Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 06:08
Medlem
Då polisens psykologiska profilering gör att de lägger mest resurser på att utreda mord där det finns en förmodat grovt våldsbenägen person med möjlighet att utföra dådet är det icke jämställda tipset: var en person som psykologerna anser mycket obenägen att begå mord, få det att se ut som en olycka och låt bli att dumpa kroppen. En person som är absolut längst ner på misstankeskalan, det vill säga en äldre kvinna utan psykiatriska diagnoser eller prickar i belastningsregistret, hade säkert kunnat komma undan med en lång serie mord som såg ut som "olyckor". Men inte om den psykologiska profileringen avskaffas och utredningsfördelningen randomiseras förstås.

Jag tror faktiskt att påstådda skillnader i benägenhet till extremt våld angående exempelvis ålder, kön och "psykopatologi" kan ha att göra med skillnader i lagföringen och inte i faktiskt brottsbenägenhet. Utredningar av exempelvis grovt våld är ju inte strafförelägganden utan långa processer där mindre bias på varje steg multipliceras till en stor sammantagen effekt: (FB) Detaljer i rättsprocessen som påverkar sannolikheten att bli dömd?
Citera
2018-06-09, 07:50
Medlem
Tänker själv att det inte skulle va så jävla svårt.

Ska du ta nån random är det väl bara kolla på kartan efter nåt hus eller stuga som ligger lite avsides. Gå dit när det är mörkt, lägg dig med ett gevär och skjut genom fönstret.

Polisen kommer efter typ 15 min men vad ska dom göra? Springa runt och leta efter krypskytt i mörkret? Polishelikopter skulle va ett stort hot mot dig då dom har tex värmekamera och skulle se dig på flera km avstånd. Är väl heller inget dom skickar upp vid en sån grej. Om du skulle va en serieskytt så skulle dom nog vara beredd och ta upp den direkt.

Planera flyktväg i förväg bara. Springa typ 1 km sen in på mindre trafikerade vägar eller skogsvägar med motorcykel. Problemet är var man gömmer vapnet. Förmodligen har man stoppat det i ryggsäcken och gräver ner det 1-2 mil från mordplatsen. Bästa skulle nog vara att skruva isär det.
OM du skulle ha bil så hade det varit enkelt att göra nåt dolt utrymme under baksätet tex.
På min gammla audi kunde man ta loss taklampan och gömma sake rinne i taket. Var säker en 5 cm högt utrymme och skulle lätt få in ett gevär.

Problemet är som alltid om någon sett din bil/motorcykel vid tidpunkten. Även om du skulle fastna på kamera 3 mil ifrån skulle du kunna bli intressant i en utredning. Gör man detta i norrland lär det va betydlligt lätttare än att göra det i skåne.

Giftmord är ju intressant. Tex som man gjorde med litvinenko. Sätta en knappnålsstor kula i benet som innehöll gift. Dom märkte det väl inte ens förän på obduktionen.
Citera
2018-06-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenChildhood
har hört att omkring 40% av mord går olösta, så ser det iaf ut i u.s.a men hur är det i sverige? Jag fundera lite hypotetiskt obviously på att våldta och mörda en kvinna eller flicka, men hur skall jag komma undan, någon som har några tips tack? ted bundy är en stor förebild och ett bra exempel på någon som lyckades våldta och mörda 25 kvinnor, då bör man väl kunna lyckas med iaf ett par utan problemas tycker man!!! liksom

En hora? Stäm träff på nåt vandrarhem. Mörda våldtag i valfri ordning sen dumpar du
Citera
2018-06-09, 08:20
Medlem
Såg en som detonerade tenerit med en mobil. Han hade kopplat ena mobilen till en smällare som låg inne teneriten. Sen ringte han bara till mobilen och smällaren antändes.

Mitt tips är då att installera en spionapp där du kan höra allt live och skicka den tillsammans med din bomb i ett paket till ditt offer. När du hör att han ska öppna paketet detonerar du.
Citera
2018-06-10, 05:04
Medlem
Ni som snackar om gift, vad för nåt skulle ni använda? Ricin är väl ganska riskfyllt att tillverka och hantera men enkelt att få tag i bönorna som man kan köpa lagligt lite varstans. Vill minnas det va nån här på forumet som tillverkade ricin hemma men blev väldigt sjuk och spydde blod.
Citera
2018-07-04, 00:14
Medlem
MissGoofys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Ja, rubriken säger väl det mesta.

Jag undrar i hur man i detalj hur man skulle mörda någon utan bli misstänkt själv. Man har inga konkakter med undrevärden, hur gör man?
Låt oss ponera att offret är en bekant (i verklighetetn känner väl alltid mördaren så gott som offret)?
Vilket tillväga gångsätt är bäst?
Vilket vapen, gift etc, ska man använda?
Hur gör man för att inte lämna spår?
Hur skaffar man sig ett alibi?
Vad säger man till polisen när de frågar?

Nej, jag tänker inte ta livet av någon, tycker bara att det hade varit kul att veta.

Hitta någon med samma tankar och se till att inga kopplingar finns mellan er två som tex mail eller samtal så fixa billig slit o släng mobil sen byt mord offer med varandra
Citera
2019-06-03, 13:15
Medlem
PotatisLampans avatar
Ha ett gevär med sikte, hitta ett bra gömställe där du kan skjuta från. sen när hen är utomhus är du en 100m ifrån och skjuter hen i huvudet.
Sedan är det bara att vandra hemmåt.

Ingen kan misstänka nåt. Du behöver inte ge dig av med vapnet för ingen vet att du äger ett vapen.

Det är om du gör allt för komplicerat du blir torsk
Senast redigerad av PotatisLampan 2019-06-03 kl. 13:19.
Citera
2019-06-03, 16:48
Medlem
Ricin!
Citera
2020-05-03, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonsna
fattar inte vrf driveby-skjutningar inte är vanligare. Är ju sjukt perfekt på alla sätt och vis.

annat sätt skulle kunna va att låtsas va ute å jogga å sen bara dra fram valfritt vapen. Brukar själv vara lite beredd när nån joggare springer om mig på cyckelbanan. SKulle aldrig hinna med om den personen beslöt sig för att het plötsligt dra fram en kniv å hugga mig i halsen medans han springer därifrån och slänger kniven långt åt hvete.

Kniv kan du nog glömma.
Dels kommer det att lämna dna-spår som som leder till gärningsmännen förr eller senare och dels tar det ett par timmar att förblöda så offret kommer att hinna lämna ett signalement.
Citera
2020-05-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Kniv kan du nog glömma.
Dels kommer det att lämna dna-spår som som leder till gärningsmännen förr eller senare och dels tar det ett par timmar att förblöda så offret kommer att hinna lämna ett signalement.
Vilket va? Om du hugger någon i valfri artär, särskilt i halsen, så har personen några minuter kvar av sitt liv.
Men snittar du ditt tilltänkta offer i pekfingret så kanske det tar ett par timmar..
Citera
2020-05-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Palsternackan-
Vilket va? Om du hugger någon i valfri artär, särskilt i halsen, så har personen några minuter kvar av sitt liv.
Men snittar du ditt tilltänkta offer i pekfingret så kanske det tar ett par timmar..

Jag har svårt att komma på några knivmord förutom det i Gislaved nyligen och dubbelmordet i Linköping där gärningsmannen kommit undan.
I allmänhet så lämnar gärningsmannen något DNA-spår och sedan åker han dit för det förr eller senare.
Citera
2020-05-15, 14:31
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Bästa mordvapnet slå ihjäl någon med en frusen ox/fläsk-filé. Tina köttet, stek det och ät.
Voilà inget mordvapen!

Det numret av Det Bästa hade min mormor också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in