2020-05-20, 00:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokemann
Hvis kroppen ble gravd ned er det selvsagt smart ikke grave ned noe med metall samtidig.

Er blitt populrt med metallskere i Norge og noen kunne jo funnet ringen og andre gjenstander av metall p kroppen, derfor hun ble fraktet ut naken.
Eller kremert som er mer nrliggende, evt. bruk av syre.

Kropp i naturen er alt for risikabelt for en som har gjort s mye forberedelser.
Citera
2020-05-20, 00:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Interessante betraktninger!
Hvis TH er medskyldig men han ikke er GM, tenker jeg at det ikke var mer enn 1 person med p forbrytelsen i tillegg til TH, og at denne personen laget kryptorigget m.m. og tok seg av kommunikasjonen som "motpart" og at samme person angrep og flyttet AE ut fra huset m.m. Fordi: jo flere personer som er involvert jo strre er sjansen for at noen snakker om forbrytelsen m.m.
Dette har vi vrt innom mange ganger, hva har ftt deg til skifte mening s radikalt?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-20 kl. 00:08. Anledning: Stavefeil
Citera
2020-05-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Interessant. Det betyr at meldingene gjennom bitcoin aldri var ment som kommunikasjon, kun for villede. Da politiet fant en srlending i andre enden, var det dead end. Men hva har da sporene som peker mot Oslo med bitcoin gjre?

Det er ikke bare drap og medvirkning til drap som er straffbare handlinger i denne saken.

Det dekke over et drap, og villede politiet, er ogs straffbare handlinger. All slags medvirkning til denne store villedningen av politiet er ogs straffbare.
Citera
2020-05-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette har vi vrt innom mange gabger, hva har ftt deg til skifte mening s radikalt?
Har jeg skiftet mening? Hvordan? Jeg skrev hvis TH er medskyldig.
Citera
2020-05-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Det kan ha blitt avsatt DNA p ringen fra Tom Hagen p en snn mte at politiet mener det er han som har fjernet ringen fra AEH's finger. Dersom han har gjort dette, vil det vre naturlig om DNA finnes p hver siden av ringen for klare dra den av. Dersom han kun har lftet ringen opp for sjekke den, er det vel mer naturlig at DNA vil vre p den ene siden?

Hvis Tom Hagen er s smart som vi tror han er, har han selvsagt brukt hansker nr han tok av ringen.
Citera
2020-05-20, 00:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Har jeg skiftet mening? Hvordan? Jeg skrev hvis TH er medskyldig.
Du skulle vel spise skoa hvis ikke en av dine teorier var riktige, greit helgardere seg...
Citera
2020-05-20, 00:19
Medlem
Citat:
Hvis Tom Hagen er s smart som vi tror han er, har han selvsagt brukt hansker nr han tok av ringen.
Hvis det er engangshansker du tenker p, s er ikke de tette. De er utstyrt med en stor mengde sm hull slik at vsker (svette feks) og annet trekker igjennom hanskene fra innsiden og at vsker og bakterier, virus m.m. trekker inn i hanskene fra utsiden.

Se her feks
https://www.youtube.com/watch?v=XywY2QSGMDY
Senast redigerad av POlROT 2020-05-20 kl. 00:28.
Citera
2020-05-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du skulle vel spise skoa hvis ikke en av dine teorier var riktige, greit helgardere seg...
Hatten skulle jeg spise, og ikke skoene. Jeg helgarderer meg ikke. Jeg tror ikke at TH er skyldig eller medskyldig i forbrytelsen mot AE. Det gr da an diskutere forskjellige teorier selv om man ikke tror at TH er skyldig.
Citera
2020-05-20, 00:33
Medlem
Citat:
Hvis det er engangshansker du tenker p, s er ikke de tette. De er utstyrt med en stor mengde sm hull slik at vsker (svette feks) og annet trekker igjennom hanskene fra innsiden og at vsker og bakterier, virus m.m. trekker inn i hanskene fra utsiden.

Se her feks
https://www.youtube.com/watch?v=XywY2QSGMDY

Jeg tenkte mere p vanlige hansker i stoff. Uansett hvem som har gjort det , har de neppe brukt hendene sine uten beskyttelse.
Citera
2020-05-20, 00:36
Medlem
storebror11s avatar
Citat:

Mye mulig. Men noe har han avsatt DNA'et sitt p som politiet finner litt mistenkelig.
Citera
2020-05-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg forsker forestille meg hvordan TH tenker skyldig eller uskyldig.

Det er noe med forske seg p en s dry fantasi at en m forestille seg hvordan hadde jeg hndtert det hvis jeg hadde bestilt eller begtt et drap.

Noe jeg har tenkt mye p er at Holden sa p trappa utenfor Oslo Tinghus et par dager etter arrestasjonen (tror jeg det var), at TH hadde sagt noe snt som at politiet kommer ikke til finne noen beviser mot meg. Der og da hrtes det ut som noe ingen uskyldig person kunne sagt, ikke p den mten. Umiddelbart tenkte jeg at dette m vre bestilt og delvis rigget av ham selv. Ogs fordi TH har vanntett alibi har jeg tenkt at dette er leiemordere.

TH har yensynlig forskt legge fringer for politiets fokus. Han har ogs i perioder med stillhet i saken uttrykt til andre at han er redd politiet mistenker ham. En s pfallende uro oppstr aldri hos en helt uskyldig person, tenker jeg. Og s det at han nevnte RU rett etter at AEFH forsvant som for frame ham umiddelbart. Det virker p meg som at han har ftt noen til rigge monero fordi han hadde en innpsliten jypling p dra som lett kunne knyttes til krypto og dermed mistenkes.

En annen grunn til tenke leiemordere er hvis AEFH hadde kunnskap om noe som ikke mtte komme ut, som vi har vrt inne p tidligere. Kanskje en forretningshemmelighet. Da kan det ogs gavne en kollega av TH at AEFH fjernes.

Noen tanker p disse tingene anyone?

Om du er uskyldig og derfor vet at det ikke finnes beviser mot deg s er vel det en naturlig tankerekke nr du har blitt siktet? Han uttalte bekymring for at de kastet bort tiden p noe de ikke ville finne beviser p, fordi han ikke hadde gjort det.

Han har garantert nevnt hundrevis av andre ting enn RU i avhr ogs, som ikke har vrt av interesse og/eller som ikke har blitt kjent. Er vel ikke som at han kom farende p bensinstasjonen og pekte p RU direkte. Men om du blir utpresset for penger i kryptovaluta s er det vel en 100 % selvflge nevne han du har hatt kontakt med ved flere anledninger rundt krypto?

Begge deler er ogs ting han kunne sagt dersom han er skyldig, selvsagt. Men resonnementet med at man selv tror at man ville ordlagt seg litt annerledes dersom man var uskyldig har veldig lite vekt ved seg. Jeg hadde garantert gjort veldig mye annerledes dersom jeg var i TH sine sko - bde om jeg var skyldig eller om jeg var uskyldig.
Citera
2020-05-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinbad8
For flere mneder siden fikk jeg kontakt med skaperen av Monero som er en Professor ved ett universitet i Freemantle, Australia. Jeg spurte ham om det i slike tilfeller ikke var mulig ' lette litt p slret' s det ville vre mulig for en litt intelligent person gjette seg til viktige opplysninger vedr. overfringene av de EUR 10 mill. Han ble enig med meg at jo, det kunne la seg gjre. Jeg fortalte ham at jeg ville opplyse etterforskeren hos politiet, hvilket jeg gjorde via email. Aner ikke om politiet forfulgte tipset, men de kvitterte for mottak av emailen.

Det er meget skjeldent at slike store belp blir ' minert ' p Monero og det er mere enn sannsynlig at det derfor ville ha skjedd i flere omganger. MEDMINDRE, belpet allerede var tilstede slik at det ble mulig kjpe og selge i EN omgang. Hagen har kanskje TO eller flere Monero ' Wallets ' ?

Det virker ikke om du har mye kunnskap om kryptomynter eller monero. Monero ble skapt av en som kaller seg for Nicolas van Saberhagen og hans identitet er ukjent. Og nei det er helt umulig finne ut av transkaksjoner i blockchainen hvor store belp overfres (det f.e. i motsetning til bitcoin).
Resten av innlegget ditt henger ikke p grep. overfre 10mill euro i Monero (ca 250,000 xmr) mellom to kontoer (wallet) gr helt umerket hen. Det er bare nr en skal veksle monero i vanlige valuta eller kjpe monero for vanlige valuta at det blir vanskelig, iallefall nr det er spass mye som 250,000 xmr.

Om GM har flere wallets eller ei er uinteressant, det ble oppgitt kun 1 monero mottaker adresse.
Og en BTC mottaker adresse, selv om VG nevner at det blitt minst 10 overfringen til den andressen fr AEH ble borte. Det er uvanlig og dumt bruke en og samme adresse flere ganger. Man kan enkelt genere en ny mottaker adresse til samme wallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in