Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-20, 21:17
  #25
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iindigofyr20
Men du, man behöver ju tok många mer för dom väger 10 gånger mindre? Du vet att toppisar är den starkaste svampen vi har här i världen. Sök på liberty caps om det inte kommer fram så mycket på vårat svenska ord Toppisar, det är samma svamp. Sen är det väl också en preference grej antar jag. Alla har väll sina lilla svamp favoriter, magiska eller inte. Själv är jag en kantarell & toppis grabb

Jag är fullt medveten om att det är en av världens starkaste räknat till sin egen vikt.

Däremot tycker jag inte svamparna ger nämnvärt olika rus. Tycker alla magiska svampar i stort sett påminner väldigt mycket om varandra.
Citera
2020-05-20, 21:21
  #26
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har bara en gång blivit erbjuden att köpa svamp. Min kran hade inget annat just då än cubensis. Var jag bor så är psykedeliska rätt så ovanligt. Det som säljs mest är tjack, benso och subutex.

Såklart är det så, det som är beroendeframkallande ger ju mest avkastning. Blir en starkare efterfrågan Om kunden hela tiden behöver mer, 5-10 g svamp klarar man sig på rätt länge samt ger det en fly hög tolerans snabbt samt ger inget beroende. Tror jag blivit erbjuden kanske 1-2 gånger svamp på det traditionella viset av en kran, annars har det varit LSD men alltid med en kran som antingen sålt E el tjack också, typ: ska du inte köpa tripp också. Okej.
Citera
2020-05-21, 01:22
  #27
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Att få tag i de vanligaste drogerna som weed, E och kokain är hur enkelt som helst. Men svamp som dels växer i Sverige naturligt, dels odlingsbar, är mycket svårare att få tag på. Åtminstone här i Stockholm.

Beror det på att det saknas en marknad? Funderar på att dra igång nåt själv men tänkte slänga ut frågan här innan jag börjar utbilda mig i allt vad det här med svampodling innebär.


Antar för att de väljer mellan svamp och LSD? Och LSD om man ser i jämförelse till storleken och vikt mycket mindre och säkert roligare. Cubensis finns dock på flugsvamp
Citera
2020-05-21, 13:25
  #28
Medlem
Letade toppisar i mitt närområde under en säsong för över årtiondet sedan men hittade inga så jag lärde mig odla cubbar.

Det var inte vidare svårt, när det var igång så hade jag ett svampöverflöd som användes för att byta till mig röka, resten som jag inte käkade själv delade jag ut på fester och festivaler, det hade känts fel att ta betalt.

Kul som fasen att odla när man kommer in i det, var riktigt fokuserad på det ett tag, till och med drömde om växande svampar, varmt rekommenderat

Var länge sedan sist dock.
Citera
2020-05-21, 13:32
  #29
Medlem
Peyotedudes avatar
Tror folk drar sig för att sälja det för där är deprimerade ungdommar som hoppat ut genom fönstret och dyligt. Alltså det växer naturligt så det tillträcker ikke knarkarnde hipsters som inte tål det.
Citera
2020-05-21, 13:38
  #30
Medlem
Jagozars avatar
Nån som vet vilken tid på året de växer och när man ska ta sig ut och leta? Är det augusti / september som gäller?
Citera
2020-05-21, 14:53
  #31
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Nån som vet vilken tid på året de växer och när man ska ta sig ut och leta? Är det augusti / september som gäller?
Det beror på vilken landsända förstås, september - oktober där jag bor (Uppland).

(FB) FAQ: Toppslätskivling (Psilocybe Semilanceata) (officiell identifieringstråd)
Citera
2020-05-21, 15:34
  #32
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det beror på vilken landsända förstås, september - oktober där jag bor (Uppland).

(FB) FAQ: Toppslätskivling (Psilocybe Semilanceata) (officiell identifieringstråd)

Tackar! Sparade tråden du länkade så att jag vet vart den finns när den behövs 👍🏻
Citera
2020-05-21, 16:16
  #33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Såklart är det så, det som är beroendeframkallande ger ju mest avkastning. Blir en starkare efterfrågan Om kunden hela tiden behöver mer, 5-10 g svamp klarar man sig på rätt länge samt ger det en fly hög tolerans snabbt samt ger inget beroende. Tror jag blivit erbjuden kanske 1-2 gånger svamp på det traditionella viset av en kran, annars har det varit LSD men alltid med en kran som antingen sålt E el tjack också, typ: ska du inte köpa tripp också. Okej.
Ja, precis man tjänar ju mest på det folk är i behov av för p.g.a beroenden. Kan dock tänka mig att psykedeliska finns mer tillgängligt på darknet än vad det gör IRL så att säga, för det finns ju en viss efterfrågan trots allt.
Citera
2020-05-22, 02:08
  #34
Medlem
iindigofyr20s avatar
Jag vet att det kommer låta flummigt, men med tanke på att du kan äta en svamp och växa i själen så mycket så är det inte så värst flummigt.
Du hittar inte svampen, svampen hittar dig. Och att ge sig ut och faktiskt kriga ihop / odla fram ger en sådan stadig relation till svampen, så pass att jag köper inte längre svamp. Min första plockningssäsong var 2019, jag plockade över 4 tusen stycken. Självklart var det inte en lätt sak som att ta ut pengar ur automaten och köpa det, men precis som vanliga jävla svampar så gav det mig så mycket mer att jag själv plockat dom! Jag var lixom värd det.
Tänk såhär, vad är godast? Köpa ätbara matlagningssvampar i affären eller att faktiskt gå ut i skogen och plocka själv?
detta är mina åsikter.. men jag har lidigt av panik ångest och depression i många år. Efter toppisarna visade sig så har jag en gnista inom mig som ingenting kan släcka!
Och då har jag igenomgått sedan barnsben, mediciner efter mediciner från psykiatrin. Ingenting har hjälp, för det som tas bort återsätts med biverkningar.

I vilket fall så önskar jag er alla safe travels och var vaksamma. Men tro mig, ger ni er ut så vet ni när ni hittar rätt.

Bless
Indigo
Citera
2020-05-25, 23:35
  #35
Medlem
För det första håller jag med föregående talare. Har bara provat odlad svamp en/två gånger och kände inte så värst. Men man kan nog göra det och kan därför inte uttala mig så bra. Vet bara att jag växt i själen och trippen innehöll en tung naturens mystik som jag inte fått på annat som t ex LSD, när toppisarna varit där.
Det naturella mystiska finns på många ställen i världen. Kanske berättar dom saker för oss i vår egna gemensamma miljö?
Citera
2020-05-27, 19:05
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Antar för att de väljer mellan svamp och LSD? Och LSD om man ser i jämförelse till storleken och vikt mycket mindre och säkert roligare. Cubensis finns dock på flugsvamp
Ja LSD ger ju mer för pengarna. Om man vill trippa på en festival så fine. Men svampen är mer spirituell och det går över efter 4-5 timmar medans en LSD-tripp håller i sig i tio till tolv timmar.

Och ja, våra klängiga härliga toppisar är top notch! Universum ger oss svaren genom naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in