2020-05-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, han er penbart en snodig onkel skrue nr man leser det slik, uten annen forklaring, men det er ikke noe som alene sier at TH er en morder.
Gubbanoa, fr ikke hpe det er slik!

Politiet trenger mer enn dette, samtidig vet vi at lagretten mente at de ikke hadde godt nok grunnlag. Det vi fr i media er loff.

TH er vel spass oppdatert, at han vet at norske lover ikke ville latt ham beholde alt alene ved en evt skillsmisse.

Vi er ikke engang sikre p om AEH nsket skille seg. Den siste opplysningen om at AEH var skuffet, fordi TH hadde glemt den 49. bryllupsdagen, tyder jo heller p at AEH ikke nsket skillsmisse.

Det kan ogs vre slik at ektepakten ble inngtt, for at en evt skillsmisse mellom TH og AEH, ville gtt utover medeierne i aksjeselskapet/-ene. Aksjeselskaper kan ha srvedtekter, nettopp fordi en evt skillsmisse blant medeiere kan g utover de andre medeierne.
Jeg skal likevel ikke vre pstelig, for dette er bare noe jeg har lest om i denne sammenheng.

Samtidig s finnes det svrt f eksempler vise til, nr det gjerder skillsmisseoppgjr ifm aksjeselskaper i THs kalliber. Det er s og si umulig sette verditakst p disse aksjeselskapene i denne strrelsesorden. Det er liksom litt forskjell p en skobutikk og et strmselskap, s i praksis s mtte de kanskje heller inngtt en rimelig avtale.

Dere kan vre uenig. Jeg sier ikke noe annet en det jeg har lest, s det er ikke min personlige mening. Jeg har postet innlegg om dette fr.

Jeg synes faktisk det er veldig interessant det du skriver om medeierne. Det er faktisk noe jeg ikke har tenkt p.
Det er sant at en snodig onkel Skrue ikke behver vre en morder. Var ogs derfor jeg leste til yet ble stort og vtt angende Pareto saken, for se om det kunne vrende noe der. Kan bare forestille meg hvor mye etterforskerne har kldd seg i hodet. Hele greia er bare det strste mysteriet ever.
Citera
2020-05-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Mulig at jeg gr i litt surr her n, men enten sms eller telefon m ha vrt til HHB ca 09:14 ( eldste datter ) der AEH tilbyr seg vre barnevakt for den yngste.
Det m ha vrt sms da jeg husker svaret var at de hadde funnet barnevakt.
I og med at dette er s til de grader planlagt, s er det all grunn til tro at noen kan ha trikset og mixet med bde sms og telefoner. Etter 10:48 er det totalt stille. AEH svarer ikke p anrop, ringer ikke tilbake m.m.
Sannsynligheten for at hun er drept fr man antar, tror jeg ikke man skal se bort fra.
kidnappe noen midt p lyse formiddagen medfrer s store risikoer at det er nesten for usannsynlig.
Det kunne bre ut et lik er kanskje mindre problematisk med tanke p at eiendommens nedre side av veien ligger usjenert til.
Det leie folk til ta livet av/kidnappe en 68 r gammel kvinne, er nok ikke hvem som helst som ptar seg,
Ut fra det Holden har sagt, s har han kanskje underbevisst sagt at det faktisk er hold i pstandene. Men, han er bundet opp til sin klient som han skal forsvare. Med hold i pstandene s refererer jeg til at han har sagt flgende ; det har skjedd en alvorlig " forbrytelse " i S*oraveien*4, men han mener at AEH er bortfort levende.
Som forsvarsadvokat med innsyn tyder vel noe p at ogs Holden undres p hva som skjedde denne formiddagen.

Ikke 10:48, men 09:48*
Citera
2020-05-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Helt enig,det er krafsing og uverdig og skrive om barnebarna.For min del s var det kun at det var behov for barnevakt jeg stusset p,og dermed interessant vite ca. alder. Siden jeg visste at eldste datter er 49 r,s regnet med hun fikk barn tidligere enn i 40 ra. N ser man jo at det var naturlig trenge barnevakt fra AE siden den minste var liten. Fredet.Kan vi frede og vise Anne Elisabeth verdighet ogs,ved droppe bruke navnet hennes som nick navn? det kjennes vemmelig ut faktisk.Hvorfor valgte du det?

Enig, skikkelig creepy nickname.
Citera
2020-05-26, 01:04
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
KORT SVAR
For det frste har politiet en egen PR-avdeling, som heter VG.

For det andre er det bare et tidssprsml fr det blir et folkekrav at Brske gr.

LANGT SVAR
Slike etterforskninger er avhengig av at saken har en kontinuerlig oppmerksomhet fra publikum.

Mye tyder p at politiet er klar over dette.

For eksempel gjennomfrte de for fire uker siden i overproporsjonert arrestasjon, egnet til tiltrekke seg mye oppmerksomhet.

Da det viste seg at den samme etterforskningen, etter ha arbeidet i 16 mneder - 35 mann p fulltid og i perioder mange fler, hadde en sak som var s svak at den ikke engang kom seg gjennom varetektsfengsling, oppstod det et omdmmeproblem.

Dette forstr Brske, og hvis han ikke gjr det, vil PR-sjefen hans, Milli, fortelle ham det.

Og beskjeden vil vre at n m politiet komme opp med noe som gjenskaper folks tro p at saken vil bli oppklart.
Er det du som er ansatt hos VG? Siden du mener vite alt VG vet? de kan vite mer enn hva de trykker,men har avtale med politiet om vente med g ut med noe-til et mer strategisk tidspunkt.
Citera
2020-05-26, 01:04
Medlem
Citat:
Enig i at kontrakten fremstr som urimelig.

Men nesten like kontrakter finnes der mange av i Norge.

Det skyldes at man ikke vil at livsverket skal g overende ved en skilsmisse, noe som lett kan skje fordi penger tilsvarende verdiene ikke er tilgjengelig.

Det kan ogs vre at forretningspartnere krever at en slik kontrakt finnes, slik at man er helt sikker p ikke f eks-ektefeller inn p eiersiden.

Justeringen i 93 er begrunnet med at AEH arvet et hus. Det hres jo fullstendig urimelig ut at hun skal tre ut av felleseiet hus p grunn av dette.

Kanskje var det krll i ekteskapet? Kanskje var det andre rsaker eller begrunnelser.

Det stemmer vel at TH p dette tidspunktet investerte 60 mill p Kvitfjell, og kanskje pantsatte han bde hus og garasje, for kunne finansiere.

Jeg mener p ingen mte forsvare ekteskapskontrakten, jeg ville bare si at dette neppe er den eneste urimelige ektepakten i landet.

Den gjr ham i hvert fall ikke til en morder.

Snarere tvert i mot.

Han hadde ingenting tape p en skilsmisse.

Godt poeng det med forretningspartnere. Jeg tar det til etterretning som det heter:-)
Citera
2020-05-26, 01:06
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Enig, skikkelig creepy nickname.
Jaaaa,og respektlst!
Citera
2020-05-26, 01:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jaaaa,og respektlst!

M dere gi dere, personen har valgt et relevant nick, og leverer akkurat den type informasjom som Flashback er ment for.

Her er det lov komme med all slags informasjon, ogs fra "uverifiserte" kilder, s m man bruke sin egen innebygde kritiske sans til selv vurdere hva man vil ta til seg.
Citera
2020-05-26, 01:30
Medlem
Citat:
Er det du som er ansatt hos VG? Siden du mener vite alt VG vet? de kan vite mer enn hva de trykker,men har avtale med politiet om vente med g ut med noe-til et mer strategisk tidspunkt.

Jeg forstr at politiet av etterforskningstaktiske rsaker tidlig i denne saken innledet et samarbeid med VG, og at VG ble med p dette.

N forstr jeg absolutt ikke hvorfor dette lenger er ndvendig.

Og s savner jeg en mer pgende journalistikk.

Vi har hatt for mange saker i dette landet hvor pressen glemte hvilken rolle de burde spille, og det hele endte med justismord.
Citera
2020-05-26, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan det stemme at AE hadde planer om eller at hun hadde bestemt seg for skille seg? Ville hun da blitt fortvilt over at mannen glemte bryllupsdagen?
Kanskje hun ikke helt hadde bestemt seg. Det dra etter s lang tid er ikke s lett, det er en lang prosess ta avgjrelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er nr man tenker narsisisst/psykopat, at alle brikkene faller p plass. Dessverre vet ikke alle hva det er, selv etter mye lesning om emnet.
Mye som stemmer med det W sier. Et annet klarsynt beskriver 2 menn. Den ene har mrkt hockey-hr, og den andre mere blondt litt halvlangt hr. Den ene har millitrfarget bukse. Men den andre klarsynte har jeg ingen kjennskap til, s det blir bare ord.
Ja nettoppp, med narsissist/psykopat, eller narsopat som hun kaller det p Frilanserkanalen. Jeg visste lite om dette fr jeg traff to damer p nettet som begge har vrt og er sammen med narsissister, de begynte sende meg linker osv, og s ble jeg helt hektet. Det er f som egentlig skjnner at det finnes s onde mennesker der ute, og hva de faktisk kan f seg til gjre. Og hvordan de ser helt normale ut..
Og det er mye som stemmer med det W sier ja. Det du beskriver stemmer ogs en del med det han har sagt, to menn og den ene med militr bakgrunn. Noe jeg har lrt om klarsynthet er at nr to stykker fr samme informasjon, s er det ekstra interessant.
Mer om klarsynthet som egentlig er off topic:
Citera
2020-05-26, 05:03
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Absolutt enig med deg i dag.

Mulig at Nettavisen har greid f venninnen, som er s sikker p at hun ble drept i boligen, til fortelle on SMS-meldingen.

Alts at det ikke er en lekkasje fra etterforskningen, som det ville vrt om nyheten hadde sttt i politikanalen VG.

Men uansett er dette suppe, og suppen er s tynn at det ikke engang smaker spiker av den; i bunn og grunn er logikken som flger:

Her kommer nok et bevis p at TH er en morder - han glemte bryllupsdagen!!!

Det var da voldsomt til reaksjon...
Skulle nesten tro dette var veldig personlig for deg.
Citera
2020-05-26, 07:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Det var da voldsomt til reaksjon...
Skulle nesten tro dette var veldig personlig for deg.
Der traff du spikeren p hodet!
Citera
2020-05-26, 09:04
Medlem
THs forsvarer SH gr til angrep p VG og ber avisen slette tekst. SH har allerede kontaktet en journalist og bedt om at teksten fjernes, men VG tilbakeviser og vil ikke etterkomme kravet.

https://journalisten.no/anne-elisabe...nerdrap/414391
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in