2020-05-30, 00:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
I tillegg til sproxavtrykket? Mener du det som str her? "Avtrykk fra n sko str fortsatt igjen uten eier eller bruker, til tross for massiv innsats fra politiet:"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ke-sprox-skoen

Linken fra det sitatet gr videre til en artikkel om sprox-sko:
https://www.vg.no/nyheter/i/lAWz03/l...sprox-kjoepere

Jeg synes at verste artikkel er skrevet p en veldig rotete og misvisende mte.
Du har rett, jeg misforsto det sitatet. Det str at man har funnet avtrykk etter mange sko, men bare ett uidentifisert - og da er det Sprox skoen de mener.
Citera
2020-05-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Forvirrende den informasjon vi har ftt om dette. I artikkelen du n la fram str det jo:

"Det er spesielt n person som har lagt igjen skospor ulike steder i boligen.

Vedkommende har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper. Politiet mener avtrykket tilhrer en sko av typen Sprox i strrelse 44-45-46, kjpt p Spar Kjp."

Vanskelig forholde seg til s mye motsigende info i media om dette synes jeg.

Jeg er veldig enig med deg i at dette er vanskelig tolke. Men, jeg vil anta at dersom man bevisst skal " plante spor ", skalt rigget til noe vil vel GM ha forskt g litt rundt med disse Sprox.
At sko er kjpt p Spar Kjp tilsier vel mye.
Gneldregribben GRIBB kjper ikke inn dyre sko.
Det er ei heller " normalt " fjerne gifteringen fra den drepte / den kidnappede. Det fjerne gifteringen hennes er srskilt suspekt dersom man har med kidnappere gjre.
Alle drapmenn eller kvinner gjr alltid en bommert. Det perfekte drap finnes ikke.
Citera
2020-05-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Ut fra det bildet vi har sett er jeg 100% enig med deg. Sannsynligvis ikke blod. Avtrykk er nok avsatt etter drapet. Jeg vet ikke, men vil anta en blanding av urin og avfring. Dersom dette hadde vrt en kidnapping p formiddagen, ville nok AEH blitt fjernet fra boligen fr hun hadde rukket avgi det man har funnet i Sl*raveien.
Det ta et menneske ut av en bolig som dette tror jeg ikke tar lang tid.
Ingen av oss vet med sikkerhet hvor disse avtrykkene er funnet. Slepespor tyder i hvert fall p at ett menneske m ha slept henne. Dersom to hadde vrt tilstede der inne i nr 4, ville de ha lftet henne/brt henne.

Godt poeng, men kan vrt to, den andre kan ha holdt oppsyn.
Citera
2020-05-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Si meg,hvor er den infoen dokumentert? Str dette i en avis?
Jeg leste i en avis at en venn av TH sa at mobilen brukte TH legge igjen p jobb. Men jeg vet ikke om mobilen l igjen p jobb den 31.10.18.
Citera
2020-05-30, 00:58
Medlem
Citat:
Jeg er veldig enig med deg i at dette er vanskelig tolke. Men, jeg vil anta at dersom man bevisst skal " plante spor ", skalt rigget til noe vil vel GM ha forskt g litt rundt med disse Sprox.
Det er ei heller " normalt " fjerne gifteringen fra den drepte / den kidnappede. Det fjerne gifteringen hennes er srskilt suspekt dersom man har med kidnappere gjre.
Alle drapmenn eller kvinner gjr alltid en bommert. Det perfekte drap finnes ikke.

Veldig godt sagt, at de alltid etterlater spor. Det er en sannhet, og det er det som gjr det potensielt mulig oppklare.
Citera
2020-05-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har rett, jeg misforsto det sitatet. Det str at man har funnet avtrykk etter mange sko, men bare ett uidentifisert - og da er det Sprox skoen de mener.
Ja, mange av avisartiklene for tiden er svrt misvisende og det skal godt gjres ikke misforst. Noen journalister skriver ogs med s drlig gramatikk og feil setningsoppbygging, slik at det de formidler blir feil og man m gjette seg til hva de mener skrive. Noen av de er verre enn meg i gramatikk m.m.
Citera
2020-05-30, 01:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Selvflgelig. Rene sko setter ikke spor. Men i dagens artikkel sto det jo at det fortsatt er et uidentifisert spor som er funnet.
Rene sko avsetter avtrykk p gulv eller overflater som ikke er helt nyvasket som de frreste gulv er kl. 09 p morgenen. Stvet p gulvet danner da avtrykket.
Citera
2020-05-30, 01:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
En grningsman mste tnka p hur man upptrder efter mord eller bortfrande.
Att hlla lg profil r inte en bra ide' ...
Att riva upp himmel och jord, g till lkare och f lugnande tabletter, bo hemma hos barnen
och prata med dem hela tiden, ringa runt till alla man knner r bttre ...
Den absolut vanligaste reaktionen r att bli passiv av chocken. Surprise!
Citera
2020-05-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det m jo ha vrt en srdeles vesentlig oppgave kartlegge fotavtrykk, spesielt i det aktuelle omrde av huset.

De kan jo tolke bevegelser fra fotavtrykk og lage en sannsynlig hypotese p hva den personen gjorde.

De sier at Sprox-skoene er satt p en slik mte at de mener eieren m ha hatt en rolle.
Da kan det jo for eks dreie seg om vre med bre ut for eks.

Siden Sprox-skoene hadde bare 9 avtrykk som vi leser idag, s er det jo lite sannsynlig at det er for eks 2 ukjente menn som plutselig trampet inn der og tok henne med seg? Da ville vel politiet sett fotavtrykkene, og de ville jo vre mer omfattende tenker jeg ihvertfall.

Men det kan kanskje noen som har mer peil p det enn meg si mer om. Men var overrasket over at det var s f avtrykk fra ukjente. 9 fotavtrykk er jo veldig lite da.
Du har gode poeng! :-) Jeg synes ogs at 9 avtrykk av sprox-skoen er veldig lite.
Citera
2020-05-30, 01:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Uthevet: Enig, tror det m vre gjort fordi den verken er brennbar eller opplses i syre, holder en knapp p det siste som innebrer minst risiko for bli oppdaget. Sprox skoa derimot, ble nok fjernet sammen med liket.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-30 kl. 01:11. Anledning: Precisering
Citera
2020-05-30, 01:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Rene sko avsetter avtrykk p gulv eller overflater som ikke er helt nyvasket som de frreste gulv er kl. 09 p morgenen. Stvet p gulvet danner da avtrykket.
Har du studert bildene av avtrykkene? Det er ikke negative avtrykk
Citera
2020-05-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Godt poeng, men kan vrt to, den andre kan ha holdt oppsyn.

S aboslutt. Sannsynligheten for at Gneldregribben kan og har hatt en medhjelper er stor.
Ut fra det jeg har lest er det ikke tvil om at TH var " ustabil " med et sterkt sinne og kontrollbehov.
Det planlegge et drap kan ta lang til.
At TH ikke er annet enn samarbeidsvillig med politiet enn " plante spor " som fjerner ham selv fra alt, tyder p at noe er galt.
Ingen driver med skrive side opp og side ned til politiet med antagelser.
Det virker jo mer som om han forsker " skrive seg selv ut av hva som har skjedd ".
Normale mennesker er mer enn opptatt av f ektefellen sin trygt hjem igjen. Dette mangler totalt i bildet til TH.
Jeg tar forbehold om det siste da jeg ikke aner om hvor engasjert han har vrt i f AEH hjem igjen.
Hjelper lite slenge noen millioner ut i det uvisse i krypto mange, mange mneder etter kona etter all sannsynlighet ble drept 31.10.2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in