2020-06-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Argumentet ditt er at det er utenkelig at familien sto bak, uten at du kan komme med noe som styrker at det ikke kan vre mulig. Tenk Ord*rud-saken.

For min del ble det utenkelige tenkelig da klageskrivet ble publisert, og vi fikk et innblikk i den indre dynamikken i denne familien. Da falt brikkene mer og mer p plass, alibi, sms, telefoner, fjerning av lik og staging.

Da vi ogs fikk vite hva faren angivelig fikk barna til kalle mora deres, mener jeg hypotesen ble styrket.

Har det kommit fram vad barnen skulle kalla sin mamma fr?
Citera
2020-06-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er postet flere interessante kommentarer om trusselbrevet p side 492 her:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/...appet/side/492

Takk, Poirot!
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-08 kl. 00:22.
Citera
2020-06-08, 00:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har det kommit fram vad barnen skulle kalla sin mamma fr?
Kun rykter, men p svensk blir det nollan.
Citera
2020-06-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Sttter din oppfatning i dette 100% Uverdig! Undvendig sette trden p et s lavt niv.
Men gjort er gjort.Fr bare hpe at ingen journalist offentliggjr dette n!

Jeg ser ikke noe galt i at dette ble opplyst. Mange har hevdet ( fra interne kilder som kjenner til familien ) at det ikke var helt optimalt.
Det har stor relevans om hva TH eller andre i nr relasjon til AEH har omtalt sin kone med nedverdigende omtale.
TH ville umiddelbart flytte tilbake til et sted der hans kone hadde blitt utsatt for det man n er rimelig sikker p er stedet hun ble drept.
TH ( barna uvisst ), fortsatte livene sine som fr. TH gikk p jobb som om intet skulle ha skjedd.
Nr s TH sier at han tror at AEH etter " kidnappingen ", ville si at han er iskald og ikke vil betale. Vel, enhver fr tenke sitt.
Det omtale sin kone i nedlatende ordlag p en slik mte, kan vel tilsi at ut fra hans vremte etter 31.10.2018, s gr livet hyst p skinner.
Normalt knekker vel alle normale mennesker fullstendig sammen dersom en ektefelle forsvinner. Ikke TH. Han fortsetter som fr. Hvordan han i det hele tatt var i stand til kjre p jobb er ufattelig. Da er det vel som han beskrev seg selv som : iskald.
Hva HHB2 mener med ; det er motsatt har jeg ikke helt klart tolke hvem hun sikter til.
Senast redigerad av Akeleye 2020-06-08 kl. 00:27.
Citera
2020-06-08, 00:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg ser ikke noe galt i at dette ble opplyst. Mange har hevdet ( fra interne kilder som kjenner til familien ) at det ikke var helt optimalt.
Det har stor relevans om hva TH eller andre i nr relasjon til AEH har omtalt sin kone med nedverdigende omtale.
TH ville umiddelbart flytte tilbake til et sted der hans kone hadde blitt utsatt for det man n er rimelig sikker p er stedet hun ble drept.
TH ( barna uvisst ), fortsatte livene sine som fr. TH gikk p jobb som om intet skulle ha skjedd.
Nr s TH sier at han tror at AEH etter " kidnappingen ", ville si at han er iskald og ikke vil betale. Vel, enhver fr tenke sitt.
Det omtale sin kone i nedlatende ordlag p en slik mte, kan vel tilsi at ut fra hans vremte etter 31.10.2018, s gr livet hyst p skinner.
Normalt knekker vel alle normale mennesker fullstendig sammen dersom en ektefelle forsvinner. Ikke TH. Han fortsetter som fr. Hvordan han i det hele tatt var i stand til kjre p jobb er ufattelig. Da er det vel som han beskrev seg selv som : iskald.
Hva HHB2 mener med ; det er motsatt har jeg ikke helt klart tolke hvem hun sikter til.
Helt enig, det utgjr en viktig del av motivbildet enten en vil det eller ei. Jeg tolker det som at hun mente det var den andre sstera som sa at pappaen ville de skulle bruke det kenavnet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-08 kl. 00:31. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-08, 00:35
Medlem
Citat:

H?
Citera
2020-06-08, 00:36
Medlem
Citat:

Det m vre flere grne i den familien.
Citera
2020-06-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jo, det er det, fordi ofte s gir mennesker bare opp, det er ikke en god egenskap. Jeg ville ikke kalle det skambelagt, men nederlag er det.

Skal man vre gift hvis man ikke er forelsket lenger? En i familien skal skille seg. Du ville aldri gjettet det hvis du s disse selv. Det er fornuftige mennesker med en flott utdannelse, og 2 sm barn. De er ansett som skikkelige. Men s har de bestemt seg for skille seg. Kvinnen har visstnok funnet en 11 r eldre mann med 2 barn fra fr (at hun gidder tenker jeg, det kan jo bare bli rot, ogs s gammel!). Jeg vet ikke om han hadde en partner fra fr. Utseendemessig er kvinnen en del under gjennomsnittet, men personligheten er veldig behagelig. Dette er ikke mennesker som spekulerer p gjre dumme ting slik jeg ser det, men s har hun alts gjort noe som overrasker oss stort i familien. Nr unge mennesker rundt 40 r ikke klarer holde sammen, som hadde forutsetninger for det, skjnner jeg at ekteskapet er svrt vanskelig for mange. Jeg tror kanskje disse ga opp for lett (kvinnen var visst ferdig med mannen, hehehe, men jeg m innrmme at jeg forstr at det er umulig hvis forholdet er helt ddt. Det er vel feil vre i et forhold til en mann du ikke har noen flelser for? Er livet over hvis man er gift? Er det det du vil?
Citera
2020-06-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.muffins
Kryptoeksperter reagerer p politiets angivelige feil
https://www.tv2.no/a/11483571/

Jeg tror det er forvirring om hva feilen egentlig er. Media er heller ikke alltid like konsistent. Frste belp som ble overfrt, som vi n ble gjort av politiet, var 0.03 btc men skulle ha vrt 0.003 btc. ("jeg sender monero frst for om 7 dager"). Jeg mener det er egentlige feilen.

Fra brevet som datteren skrev er det tydelig at familien stolte p politiet og visste rett og slett ikke hva som foregikk bak kulisene. Og sitter til slutt fortsatt med halve sannheten. To eksempler fra brevet:

Citat:
Ursprungligen postat av TV2
Min far landet raskt p at det beste var ikke gjre noe med kryptovaluta-kommunikasjon (...) Dette fordi vi da ville tvinge motparten til raskt kommunisere p annet vis. Samt at kommunisere med kryptovaluta, som vi hadde null kjennskap til, kanskje ville f motparten til tro at vi hadde kontaktet politiet. Vi var alle i familien enige om den strategien. Overraskelsen var derfor stor nr vi s finner ut at politiet selv har sendt et belp via kryptovaluta til motparten og dermed framsttt som Tom! (...) Hvorfor har politiet gjort dette? VI fr da forklaringen at politiet har gjort dette ved en feil, noe de beklager sterkt! (...)

I virkeligheten har politiet gjort dette to ganger, 02.11 og 13.11. Som jeg allerede nevnte m det ha vrt opplagt for kryptoGM at politiet var inn i bildet fordi det ville ha vrt umulig for TH alene fikse dette med bitcoin s kjapt (i 2 dager). Men selvsagt og som andre har ppekt kan hele kryptorigget vre et spill for galleriet.

Citat:
Ursprungligen postat av TV2
De sier at det var ikke slik at de avlyttet vr telefon. Min mann ble meget opprrt og ringte opp min sster p hyttaler og hun bekrefter at hun ble fortalt at alle samtaler ble lyttet p. Personen fra KGF mtte da innrmme at dette var sant.
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-08 kl. 00:53.
Citera
2020-06-08, 00:53
Medlem
Citat:
Politiet nsker ikke svare p om de begikk feilen som Hagens datter hevder.

Ptaleleder Haris Hrenovica i st politidistrikt har tidligere uttalt at de ikke vil g inn i anklagene fra barna.

I den fasen etterforskingen er n, er det begrenset hva politiet kan dele av informasjon om vrt arbeid, men vi utelukker ikke at vi i en senere fase vil kunne utdype overfor nr familie noen av de etterforskingsskrittene vi har funnet ndvendig foreta. Det fordrer imidlertid at informasjon som i dag er taushetsbelagt eller klausulert kan frigis uten at det vil skade den videre etterforskingen, og muligheten til oppklare saken, skrev Hrenovica til TV 2 torsdag.

Man er jo tildels fristet til le nr man leser uttalelsene som Haris har gitt til TV2 ifbm kritikken han er blitt forelagt. Som om man ikke er klar over alle lekkasjene til media, som n inkluderer hele trusselbrevet samt nok informasjon til at utenforstende kan sjekke opp kommunikasjonen som har vrt mellom mgm og th, samt potensiell fremtidig kommunikasjon.

La oss oppsummere: P et tidspunkt der hovedhypotesen og det man jobber utifra er kidnapping mot lsepenger, s velger alts politiet selv starte kommunikasjon med de potensielle gjerningsmennene over en plattform som familien H*agen i utgangspunktet var skeptisk til bruke, tilsynelatende uten at familien H*agen i det hele tatt er informert om avgjrelsen. Rent umiddelbart s fremstr jo dette som en relativt spesiell avgjrelse, og det skal bli svrt interessant se hva slags grunnlag de har hatt for fatte en slik avgjrelse uten drfte det nye med familien. Dette er jo noe som kan brukes for alt det er verdt mot politiet, da de potensielle konsekvensene ved en slik kontakt er dramatisk, penger om 7 dager uten at noe som helst er i orden ?

Det samme gjelder grunnlaget for at en sak av spass store dimensjoner har eskalert til bli en nrmest pen konflikt mellom politiet og familien H*agen. Fra utsiden s virker det srdeles uprofesjonelt g ut med potensiell drapsmetode uten at nrmeste familie er godt informert, det samme gjelder avgjrelsen om lekke hele trusselbrevet. Det kan vel umulig g mange dagene fr nyheten sprekker om at utenforstende, via informasjon lekket til media, har funnet frem til kontoene som er brukt frem til n, og da kommer det nok neppe til bli bedre stemning.
Senast redigerad av Sosialisten 2020-06-08 kl. 00:58.
Citera
2020-06-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg tror det er forvirring om hva feilen egentlig er. Media er heller ikke alltid like konsistent. Frste belp som ble overfrt, som vi n ble gjort av politiet, var 0.03 btc men skulle ha vrt 0.003 btc. ("jeg sender monero frst for om 7 dager"). Jeg mener det er egentlige feilen.

Fra brevet som datteren skrev er det tydelig at familien stolte p politiet og visste rett og slett ikke hva som foregikk bak kulisene. Og sitter til slutt fortsatt med halve sannheten. To eksempler fra brevet:

I virkeligheten har politiet gjort dette to ganger, 02.11 og 13.11. Som jeg allerede nevnte m det ha vrt opplagt for kryptoGM at politiet var inn i bildet fordi det ville ha vrt umulig for TH alene fikse dette med bitcoin s kjapt (i 2 dager). Men selvsagt og som andre har ppekt kan hele kryptorigget vre et spill for galleriet.

Utifra brevet til datteren s oppfatter jeg det som vanskelig tolke feilen som noe annet enn at politiet i det hele tatt sender et belp.

Overraskelsen var derfor stor nr vi s finner ut at politiet selv har sendt et belp via kryptovaluta til motparten og dermed framsttt som Tom!

Rent umiddelbart s vil jeg jo pst at p det tidspunktet s kan man umulig hatt et spesielt bra grunnlag for fatte en spass drastisk avgjrelse.
Citera
2020-06-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Artig! Synes trusselbrevet er konstruert fra en helnorsk,som bare er ett hakk mer kreativ enn hun kona til Vara. En graut av kebak norsk,ungdomsutrykk som fucke,svensk ending,dansk skriftform (el. eldre person med norsk/dansk skrivestil) Kun for forvirre mest mulig.
Det avslres av korrekt norsk formulering,gramatikk og bruken av .
Ikke veldig profft akkurat.At politiet trodde dette ikke var skrevet av en Scandinav er utrolig! Da er det lett mistenke dem for andre feilvurderinger ogs ang. konstruerte spill.

Det er lett for oss si det, og jeg synes det samme, men vi kan ikke vite mer enn de som har srskilt kompetanse til analysere slik tekst, og vi m innse at vi ikke er p det nivet. Jeg jobber som oversetter og har svrt mye erfaring med google translate, og kan i alle fall forsikre om at google translate ikke oversetter til s drlig norsk - ikke fra noe sprk. For meg virker det som brevskriver burde brukt mer tid p brevet. Vedkommende kan og-regelen godt, og , og er den ogs svrt godt kjent med. Jeg la merke til at i ett av imgur-bildene over meldinger sendt i forbindelse med kryptovalutaopplegget, er en av disse meldingene skrevet helt p norsk! S da er det enda rarere at ekspertene hevder dette ikke er skrevet av skandinaver engang... Jeg m f brukt litt mer tid til studere brevet for si mer. Men jeg la merke til at det var f feilstavelser, og mener det frst forekom p side 2, og da synes jeg det er rart de ikke har spredt de litt bedre, og ogs lagt til flere feilstavelser. De har ogs skrevet navnet Anne Elisabeth ulikt, i alle fall i den 10 min lange VG-videoen der hele brevet avdekkes. Litt usikker p om det er en skrivefeil faktisk. Det er helt i begynnelsen av videoen, frste gang man ser navnet hennes i teksten. Ellers ser jeg at de gjerne skriver flere ord p flere ulike mter, og det er jo bare dumt. Hvis de hadde s sabla god tid til planlegge dette burde de brukt mer tid p brevet. Det hjelper heller ikke at brevet hevdes stamme fra Clas Ohlson. Var brevet skrevet p printer eller for hnd? Var det ogs flere hndskrevne lapper? Noen skrev noe lignende her for lang tid tilbake, men jeg tror ikke det kan stemme, for det hres ulogisk ut. Hvis jeg skulle skrevet et slikt trusselbrev ville jeg garantert skrevet p engelsk ettersom det er verdens mest brukte sprk. Vet noen om TH har gode engelskkunnskaper eller ei? Hvis han er drlig i engelsk, kan man forst at han ikke ville prve seg p det. Videre avslrte brevskriver at de fulgte med p de og ville f med seg om det ble brukt hund eller helikopter, ergo m de jo oppholde seg i nrmiljet med mindre de har installert overvkningsutstyr. Skal vi ikke f se en fullstendig analyse av brevet fra en eller flere av ekspertene? Det hadde vrt lrerikt og veldig interessant. Trodde ogs noen skulle prve seg p en laaaang analyse her inne, men det kan komme. Jeg har s vidt lest litt de siste 8-10 dagene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in