2020-06-08, 23:44
Medlem
Har frskt att hnga med i trden, men har inte koll p allt.
Ser att det finns en del som inte misstnker TH inblandning i saken samt en del som tror att han planerat allting.

Jag har ingen aning om huruvida TH r inblandad men stller upp en lista ver tankar som jag har om fallet i frga.

Polis har uttalat att Sloraveien 4 r en mordplats.[i]

Fr att polisen skall uttala sig enligt ovan finns det med all skerhet fynd som talar fr detta, t. ex. blod, markeringar frn likhund eller annat. Det br Mao finnas bevisning i bostaden som stdjer polisens uttalande.

Polisens arbete med fallet stdjer inte kidnappningsteorin

Detta talar fr att polisen i sin utredning hittills inte har hittat tecken som tyder p en kidnappning. Detta i enlighet med att polisen uttalat att, Sloraveien 4 r en arrangerad brottsplats. Brevet som kidnappare efterlmnat i bostaden, buntband blev kvar p adressen, skospr som finns skrade mm. indikerar fr ett hafsarbete frn kidnapparnas sida.
Jmfr man med vriga uppgifter som framkommit, ssom att tillvgagngssttet r vl planerad med tanke p vervakning av familj, monerokonton, lngt kravbrev mm.

Det finns allts motsgelser i kidnappningshistorien som av utredarna kan tolkas som att, det aldrig skett en kidnappning. Kidnapparna har heller inte varit villiga att kommunicera med TH om pengar, vilket i sig r ovanligt eftersom deras id utgr ifrn att tillskansa sig pengar i utbyte av kidnappningsoffer.

TH har betalat en del av lsensumma

TH har under en tidsperiod kpt monero/bitcoin och valt att betala en stor summa i pengar till kidnappare trots att inga livsbevis p AEH inkommit. Kidnappare har heller inte visat intresse vare sig fr kommunikation eller fr mer pengar.
Ovan talar mot att AEH inte lever och har troligtvis inte blivit kidnappad.

Polis har upprttat misstanke om mord p AEH och misstnker TH

Det finns uppgifter och/eller fynd i utredningen som i ngon form talar fr att TH mrdat AEH och transporterat bort kroppen frn Sloraveien 4. Polis verkar arbeta systematisk p TH adress fr att hitta mer bevisning som frstrker deras arbetshypotes om mord.

Vad dessa antrffade fynd r vet bara polisen som utreder fallet. Det r fynd och uppgifter i ett rende som skall ligga till grund fr misstanke. Att fynd sedermera inte hller i rtten fr en hktning behver inte betyda att utredarna saknar bevisning. Det betyder att de skrade fynden inte r tillrckligt starka fr att f en MT hktad.

TH har motiv till att mrda AEH

Motiv varierar frn person till person och det kan hittas i alla frhllanden - om man vill. Motiv r inte ett mste fr en mrdare. Det kan ven vara en bagatell. Tittar man p vilket 50- rigt ktenskap som helst s kan man alltid hitta motiv. I detta fallet tror jag att motiv r underordnat.

TH har alibi

Bara fr att TH synts i en vgkamera vid hans arbetsplats Behver det inte betyda att TH r oskyldig.
Ingen vet hur AEH blev mrdad. Det finns mnga alternativ fr att f till en liknande hndelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror ogs at disse er involvert. Sprsmlet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet ddt" for at de involverte skulle fle seg trygge, og eventuelt beg feil? Eller ryke dem ut p noe vis?

Jeg har store problemer med forst at TH har vget og involvere mange i dette
Vi m ikke glemme at disse personene sitter p info som gjr at de kan presse TH for penger resten av livet.

S dette med leiemordere etc. har jeg for lengst lagt fra meg, TH er ikke dum og han vet godt hva han han har involvert andre mennesker i.

S jeg tror rett og slett ikke p noen planlagt handling av TH og en eller flere personer. Hvis TH har en alliert er jeg sikker p at han har noe p han som gjr at han ikke vil snakke.Det finnes ingen annen lsning.

Hvem ville vrt s dum at de involverte mennesker de ikke kan stole p i en slik handling.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon skriver:

Punkt 4 handlar om telefon avslusningen.

Det fr mig till att tro hon r vldigt naiv och har liten sammarbets vilja, samt motstrvig. Lngsint. Har hon kanske avsljat ngot i ett telefonsamtal kanske???
Det r bara en intuition jag fr nr jag lser brevet. Mycket mjligt att jag r helt offside.
Fra brevet fr jeg sterk fornemmelse av at hun gr rett i forsvar. Jeg tror hun har avslrt noe, tidlig i saken som hun senere har angret p. S forsker hun snu det til at politiet manipulerer. Det betyr ikke at jeg tror hun er delaktig i forbrytelsen.
Citera
2020-06-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bestillinger og avtaler skjedde s lang tid i forveien at alt av teledata er slettet, ogs hos operatrene.

Det r misstnkt att familjemedlemmar r bland dom inblandade, som anlitat en Hitman. Speciellt ena dottern som kanske har avsljat sig i ett telefonsamtal samtidigt som hon var avlyssnad. S i efterkant ftt reda p att telefonen blir avlyssnad hela tiden och blir frbannad p polisen. Som hon skriver i brevet.
Citera
2020-06-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Har lest at de er sjekket ut av saken, har ikke kilder p det. Jeg tenker at disse utfrte selve bortfringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker ogs at minst en i nre relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt, muligvis uten vite hva hen var med p. Her tror jeg de forskellige personene ikke har visst det hele bildet.

Gitt denne teorien blir kidnapping mest relevant
Citera
2020-06-08, 23:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har skrevet en del rundt dette, og det kan se snn ut ja. Helt utenkelig til klagebrevet ble sluppet, da forsto jjeg sammenhengen. Han fikk tydeligvis barna med p kalle moren et stygt kallenavn, en degradering av familiens mamma, det krever en del hjernevask.

Jeg har jo ingen innsikt i saken utover det som har sttt i media, men hvor utrolig det hres ut, s ser jeg ingen annen mulighet. Alt passer inn 31.10.18.

Trusselbrevet nevner bare det ene barnet. Hvorfor? Jo, hadde det vrt utenforstende ville alle vrt nevnt. Jeg tror dette barnet skrev / var med p skrive trusselbrevet.
Brevet fra datteren avslrer at denne familien lever i en annen virkelighet. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var oppriktig frykt for hva som var skjedd med AE, heller at hun var dd. TH derimot var det mye bekymring for, og ikje minst seg og barna som mtte f beskyttelse.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-08 kl. 23:51. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Ene dagen kjper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke rd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Det er mulig, og jeg har ikke bevis for at det stemmer. Jeg er pen for alt, men har ikke ftt indtrykk av at hun har hatt mye mulighet for konomisk selvstendighet.
Apropo tid, det gr an lese FB nr man kjrer tog. Selv jobber jeg minst 12 timer i dgnet. FB er ikke ndvendigvis bare et forum for folk med mye tid.
Citera
2020-06-08, 23:52
Medlem
Hon som skrev brevet och hon som hade ett frflutet med en kriminell ex. r det samma dotter???
Citera
2020-06-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vi m ikke glemme at disse personene sitter p info som gjr at de kan presse TH for penger resten av livet.

S dette med leiemordere etc. har jeg for lengst lagt fra meg, TH er ikke dum og han vet godt hva han han har involvert andre mennesker i.

S jeg tror rett og slett ikke p noen planlagt handling av TH og en eller flere personer. Hvis TH har en alliert er jeg sikker p at han har noe p han som gjr at han ikke vil snakke.Det finnes ingen annen lsning.

Hvem ville vrt s dum at de involverte mennesker de ikke kan stole p i en slik handling.
Enig. Den aller enkleste forklaringen p dette mysteriet, gitt at TH har alibi for selve bortfringen og derfor m ha hatt en medhjelper, er at TH er uskyldig. Det betyr selvsagt ikke at han er uskyldig. Men det er litt mer plausibelt at RU har fortalt til feil personer om denne TH i et hus uten sikkerhet som er god for milliarder
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-09 kl. 00:00.
Citera
2020-06-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Jeg er fremdeles pen for at det ikke er TH som str bak.
Citera
Medlem
Bibss avatar
Er det noen som har kjennskap til AEH sin sykdom? Diabetes har vel vrt diskutert, og dementert, her. Tenker at det er diverse sykdommer som gjerne oppstr i den alderen, som kanskje kan utlse kriser for en familie; alzheimers feks... Bare en tanke.
Senast redigerad av Bibs 2020-06-08 kl. 23:59.
Citera
Medlem
I og med at politiets viktigste spor mot Hagen etter 2 rs etterforskning er to slettede telefonoppkall, s kan man jo se litt p andre spor.

Nylig ble to taper-pakistanere (W*lid N*in) *a tilknyttet young guns som hadde et bilutsalg (hvitvaskingsvirksomhet) 500 meter fra Hagen-boligen arrestert for besittelse av masse vpen i lokalet, balltre pistoler, finlandshette. Politiet er veldig aktive opp mot gjengmiljet i Lrenskog for tiden, "offisielt" fordi det angivelig er konflikter i gjengmiljet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in