2020-06-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vem av dem r prst? ldsta dottern r vl involverad i H:s verksamhet, liksom T**m ..?
Man kan ju i sammanhanget frga varfr AEH inte varit med i TH: verksamhet under ngon period?
Hade han hoppats det, blivit besviken och missunnat henne del av frmgenheten?
Ngon som vet mer?

Jeg tror hun har ftt luselnn i mange r for all jobbingen i virksomheten. En leser her har skrevet at hen hadde sett innlegg av AEH p Facebook at hun ikke hadde rd til helgetur og ting.
Hvorfor skulle hun i en alder av snart 70 slite og slepe, uten rd til rimelige opplevelser, i hennes manns bedrift og i tillegg ikke f en krone av avkastningen? Mange ting tyder p at hun var p vei ut av ekteskapet. Sprsmlet er heller: hvorfor skulle hun bli?
Citera
2020-06-08, 23:24
Medlem
Citat:
Har sett en bild av ldsta dottern. Visst vet jag att skenet bedrar ..men jag kan inte tnka mig
att den mnniskan varit med om att mrda sin mor.
... Och ...AEH var knd som en sympatisk person av de flesta, inte en hxa.
Nej, inte hela familjen! vriga knner jag inte till, utom T**m, som r nog pratat om.

Eldste datter er prest. Snnen er den som var mest knytter til moren, en skikkelig mammagutt, s hvis han har vrt med p noe slikt m han ha vrt under sterkt press. Men tror ikke han har vrt det.
Da mistenker jeg vel heller yngste datter til p en eller annen mte er involvert i dette, tror ikke hun har vrt med p det, men iflge opplysninger her har hun for mange r siden vanket i et kriminellt milj. S tenker vel det slik at hennes gamle venner kan ha bidratt med info om familien gjennom henne. Ikke n men for mange r siden.Info som n kan ha blitt brukt i forbindelse med dette.
Citera
2020-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Jeg tror hun har ftt luselnn i mange r for all jobbingen i virksomheten. En leser her har skrevet at hen hadde sett innlegg av AEH p Facebook at hun ikke hadde rd til helgetur og ting.
Hvorfor skulle hun i en alder av snart 70 slite og slepe, uten rd til rimelige opplevelser, i hennes manns bedrift og i tillegg ikke f en krone av avkastningen? Mange ting tyder p at hun var p vei ut av ekteskapet. Sprsmlet er heller: hvorfor skulle hun bli?
Ene dagen kjper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke rd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Citera
2020-06-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feier
Hva er egentlig status p disse to personene som ikke ble identifisert p kamera rundt jobben til TH? Har ikke fulgt veldig med i saken. Var vel slik at politiet mente disse to personene ikke var relevant for saken, tross at de ikke ble identifisert? Eller hur?
Har lest at de er sjekket ut av saken, har ikke kilder p det. Jeg tenker at disse utfrte selve bortfringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker ogs at minst en i nre relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt, muligvis uten vite hva hen var med p. Her tror jeg de forskellige personene ikke har visst det hele bildet.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-08 kl. 23:29.
Citera
2020-06-08, 23:30
Medlem
Citat:
Varfr skulle hon vara samarbetsvillig om hon knde sig sviken av polisen?
Om hon vore medskyldig borde hon inte s ppet frebr polisen fr deras falskhet tnker jag.

Om hon verkligen blev s besviken kan man sga att hon har en viss naivitet om hon tror
att polisen redovisar varje steg de tar fr den misstnktes familj.
Men beklagligt att polisen r orlig. De kunde ha svarat att "vi gr vad vi mste om det blir s"
istllet fr att ljuga om att de inte ska avlyssna alla samtal.

Men dottern borde begripa att hela familjen stts under viss bevakning eftersom deras pappa
r misstnkt.
Polisen fattar ju att de undviker att tala i telefonen ..

Hon skriver:
Citat:
Jeg vil frst starte med si at det kan vre informasjon som jeg ikke innehar i saken som er kjent for min far og mine andre ssken, da jeg ikke har vrt s aktiv i mter med KGF (Krise- og gisselforhandlertjenesten, red. anm.) og politiet.

Dette frst og fremst fordi min tillit til dem forsvant som dugg for solen i forbindelse med punkt 4 under.

Punkt 4 handlar om telefon avslusningen.

Det fr mig till att tro hon r vldigt naiv och har liten sammarbets vilja, samt motstrvig. Lngsint. Har hon kanske avsljat ngot i ett telefonsamtal kanske???
Det r bara en intuition jag fr nr jag lser brevet. Mycket mjligt att jag r helt offside.
Citera
2020-06-08, 23:31
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Har lest at de er sjekket ut av saken, har ikke kilder p det. Jeg tenker at disse utfrte selve bortfringen etc, og at en tredje person senere sto klar med bil. Tenker ogs at minst en i nre relasjoner har tilrettelagt, mht tidspunkt.
Jeg tror ogs at disse er involvert. Sprsmlet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet ddt" for at de involverte skulle fle seg trygge, og eventuelt beg feil? Eller ryke dem ut p noe vis?
Citera
2020-06-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Ene dagen kjper hun komfyr til 70 000 (kilde: vg podcast), neste dag ikke rd til helgetur? Oppspinn fra noen med for mye fritid.
Det har vrt skrevet mye om den komfyren her. Hun laget mat for bedriften i alle r og til selskapelige sammenhenger. Den er garantert lagt som utgift i bedriften.
Citera
2020-06-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Grnnerud ble dmt, s han snakker ikke om han. Kirkemo har startet et nytt liv, s bittelitt deleggende fortelle at hun er skyldig i overlagt drap.

Sikkert riktig det, men mener fortsatt om du vet noe burde du signalisere det ut p en eller annen mte.
Dette er en sak av allmenn interesse hvor sannheten burde komme frem. Hvem skjt egentlig ?
Den eneste jeg kan tenke meg er helt uskyldig er vel Grnnerud selv om han skaffet vpnene. Tipper han var hodestups forelsket i Kristin og lot seg utnytte.

Det er bare en ting, hva hadde Grnnerud og hente p og ikke fortelle sannheten om han visste det. Det er egentlig det som er ekkelt med denne saken, det kan virke som en eller flere faktisk ikke visste hvem som gjorde det.Plutselig ble alle veldig lovlydig selv om de kunne tjent en formue p og fortelle sannheten. Dette er merkelig, og tyder p at ikke alle vet sannheten.

Men helt rlig, om du vet at det gr rundt et menneske som er ansvarlig for at 3 mennesker ble drept p en bestialsk mte, og aldri ble dmt burde du da ikke p en eller annen mte delegert den infoen videre.
Personlig kunne jeg aldri klart og sitte p slik info, men skjnner selvflgelig at det kan medfre fare for ditt eget liv, men det finnes mange mter tyste p uten at det blir oppdaget.

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til la vr og fortelle.
Citera
2020-06-08, 23:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH sin drive var skape seg en trygg arbeidsplass.
Og skilsmisse og ektepakten kunne gjort at han hadde mtte selge den trygge arbeidsplassen.
Noe GM ogs viste og mistanken ville rettes mot TH.
Citera
2020-06-08, 23:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da mtte TH vre i stand til hjernevaske alle barna sine til drepe sin egen mor.
Mener du TH var en slags sekt-leder i familien? Eller hva er teorien din?
Jeg har skrevet en del rundt dette, og det kan se snn ut ja. Helt utenkelig til klagebrevet ble sluppet, da forsto jjeg sammenhengen. Han fikk tydeligvis barna med p kalle moren et stygt kallenavn, en degradering av familiens mamma, det krever en del hjernevask.

Jeg har jo ingen innsikt i saken utover det som har sttt i media, men hvor utrolig det hres ut, s ser jeg ingen annen mulighet. Alt passer inn 31.10.18.

Trusselbrevet nevner bare det ene barnet. Hvorfor? Jo, hadde det vrt utenforstende ville alle vrt nevnt. Jeg tror dette barnet skrev / var med p skrive trusselbrevet.
Citera
2020-06-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror ogs at disse er involvert. Sprsmlet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet ddt" for at de involverte skulle fle seg trygge, og eventuelt beg feil? Eller ryke dem ut p noe vis?
Jeg tipper det. Tror selve bortfringen er gjort av proffe, ikke ndvendigvis nordmenn. Men at ting er helt tilrettelagt. Uvisst hvordan, for gr ut i fra at alle telefoner er saumfart.
P den annen side kunne vel noen bare gtt p baksiden av huset og gitt tegn om at det var klar bane.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-08 kl. 23:41.
Citera
2020-06-08, 23:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg tipper det. Tror selve bortfringen er gjort av proffe, ikke ndvendigvis nordmenn. Men at ting er helt tilrettelagt. Uvisst hvordan, for gr ut i fra at alle telefoner er saumfart.
Bestillinger og avtaler skjedde s lang tid i forveien at alt av teledata er slettet, ogs hos operatrene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in