2020-06-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Enig. Den aller enkleste forklaringen p dette mysteriet, gitt at TH har alibi for selve bortfringen og derfor m ha hatt en medhjelper, er at TH er uskyldig. Det betyr selvsagt ikke at han er uskyldig. Men det er litt mer plausibelt at RU har fortalt til feil personer om denne TH i et hus uten sikkerhet som er god for milliarder
Det er ogs en av mine teorier. Han har vel vrt som et fluepapir for slike ideer.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-09 kl. 00:50.
Citera
2020-06-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har frskt att hnga med i trden, men har inte koll p allt.
Ser att det finns en del som inte misstnker TH inblandning i saken samt en del som tror att han planerat allting.

Jag har ingen aning om huruvida TH r inblandad men stller upp en lista ver tankar som jag har om fallet i frga.

Polis har uttalat att Sloraveien 4 r en mordplats.[i]

Fr att polisen skall uttala sig enligt ovan finns det med all skerhet fynd som talar fr detta, t. ex. blod, markeringar frn likhund eller annat. Det br Mao finnas bevisning i bostaden som stdjer polisens uttalande.

Polisens arbete med fallet stdjer inte kidnappningsteorin

Detta talar fr att polisen i sin utredning hittills inte har hittat tecken som tyder p en kidnappning. Detta i enlighet med att polisen uttalat att, Sloraveien 4 r en arrangerad brottsplats. Brevet som kidnappare efterlmnat i bostaden, buntband blev kvar p adressen, skospr som finns skrade mm. indikerar fr ett hafsarbete frn kidnapparnas sida.
Jmfr man med vriga uppgifter som framkommit, ssom att tillvgagngssttet r vl planerad med tanke p vervakning av familj, monerokonton, lngt kravbrev mm.

Det finns allts motsgelser i kidnappningshistorien som av utredarna kan tolkas som att, det aldrig skett en kidnappning. Kidnapparna har heller inte varit villiga att kommunicera med TH om pengar, vilket i sig r ovanligt eftersom deras id utgr ifrn att tillskansa sig pengar i utbyte av kidnappningsoffer.

TH har betalat en del av lsensumma

TH har under en tidsperiod kpt monero/bitcoin och valt att betala en stor summa i pengar till kidnappare trots att inga livsbevis p AEH inkommit. Kidnappare har heller inte visat intresse vare sig fr kommunikation eller fr mer pengar.
Ovan talar mot att AEH inte lever och har troligtvis inte blivit kidnappad.

Polis har upprttat misstanke om mord p AEH och misstnker TH

Det finns uppgifter och/eller fynd i utredningen som i ngon form talar fr att TH mrdat AEH och transporterat bort kroppen frn Sloraveien 4. Polis verkar arbeta systematisk p TH adress fr att hitta mer bevisning som frstrker deras arbetshypotes om mord.

Vad dessa antrffade fynd r vet bara polisen som utreder fallet. Det r fynd och uppgifter i ett rende som skall ligga till grund fr misstanke. Att fynd sedermera inte hller i rtten fr en hktning behver inte betyda att utredarna saknar bevisning. Det betyder att de skrade fynden inte r tillrckligt starka fr att f en MT hktad.

TH har motiv till att mrda AEH

Motiv varierar frn person till person och det kan hittas i alla frhllanden - om man vill. Motiv r inte ett mste fr en mrdare. Det kan ven vara en bagatell. Tittar man p vilket 50- rigt ktenskap som helst s kan man alltid hitta motiv. I detta fallet tror jag att motiv r underordnat.

TH har alibi

Bara fr att TH synts i en vgkamera vid hans arbetsplats Behver det inte betyda att TH r oskyldig.
Ingen vet hur AEH blev mrdad. Det finns mnga alternativ fr att f till en liknande hndelse.

Personlig tenker jeg at det er veldig sannsynlig at Sloraveien er stedet AEH ble kidnappet p badet, morgenkpen og klrne l igjen.
Det er sklart ikke sikkert hun ble drept der, men om hun ikke ble drept ble hun iallefall tilsatt noe som bedvet henne s politiet har helt rett i at det er et sted hvor der er foregtt en kriminell handling, enten kidnapping eller drap Mye tyder p at hun ble pakket inn i noe og frakter ut i en bil, enten bedvet eller drept.
Det er iallefall lite sannsynlig at hun har vrt bevisst siden hun da sannsynligvis hadde gjort motstand eller skreket Hvis noen skulle vrt vitne til dette ville de sklart reagert.
Citera
2020-06-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Jeg er fremdeles pen for at det ikke er TH som str bak.

Det er faktisk jeg ogs.
Citera
2020-06-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
I og med at politiets viktigste spor mot Hagen etter 2 rs etterforskning er to slettede telefonoppkall, s kan man jo se litt p andre spor.

Nylig ble to taper-pakistanere (W*lid N*in) *a tilknyttet young guns som hadde et bilutsalg (hvitvaskingsvirksomhet) 500 meter fra Hagen-boligen arrestert for besittelse av masse vpen i lokalet, balltre pistoler, finlandshette. Politiet er veldig aktive opp mot gjengmiljet i Lrenskog for tiden, "offisielt" fordi det angivelig er konflikter i gjengmiljet.

Dette er interessant, jeg har nylig flyttet til Lrenskog. Kan du si litt mer om gjengene i Lrenskog? Er det forgreninger fra Groruddalen? Hvilke land? Pakistanere mest eller andre?
Citera
2020-06-09, 00:10
Medlem
Det har tagits upp tidigare. Skulle det finnas en mjlighet att AEH sjlvmant, naturligt vis med hjlp frn ngon utomstende. Kanske av en hemlig lskare. Planlagt det hela tillsammans och stuckit av med nya identiteter och bara vntar p att pengarna kommer en vacker dag dr dom sitter p solstolen p en i stillahavet eller nt liknande?
Hon blir av med TH som har varit manipulerande och dominant i hela ktenskapet. Barnen vuxna och klarar sig sjlv.
Om s r tillflle har dom 10mil, man skulle klara sig rtt bra p dom pengarna.
Citera
2020-06-09, 00:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har skrevet en del rundt dette, og det kan se snn ut ja. Helt utenkelig til klagebrevet ble sluppet, da forsto jjeg sammenhengen. Han fikk tydeligvis barna med p kalle moren et stygt kallenavn, en degradering av familiens mamma, det krever en del hjernevask.

Jeg har jo ingen innsikt i saken utover det som har sttt i media, men hvor utrolig det hres ut, s ser jeg ingen annen mulighet. Alt passer inn 31.10.18.

Trusselbrevet nevner bare det ene barnet. Hvorfor? Jo, hadde det vrt utenforstende ville alle vrt nevnt. Jeg tror dette barnet skrev / var med p skrive trusselbrevet.
Ok, du baserer det p brevet som datteren skrev til politiet. Ja klart det vil passe inn i tidslinje.

Men fra f et av barna til kalle moren sin noe stygt til f alle barna til drepe henne virker ganske ekstremt. Men hva vet man egentlig om denne familien som du selv sier.
Citera
2020-06-09, 00:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Det har tagits upp tidigare. Skulle det finnas en mjlighet att AEH sjlvmant, naturligt vis med hjlp frn ngon utomstende. Kanske av en hemlig lskare. Planlagt det hela tillsammans och stuckit av med nya identiteter och bara vntar p att pengarna kommer en vacker dag dr dom sitter p solstolen p en i stillahavet eller nt liknande?
Hon blir av med TH som har varit manipulerande och dominant i hela ktenskapet. Barnen vuxna och klarar sig sjlv.
Om s r tillflle har dom 10mil, man skulle klara sig rtt bra p dom pengarna.
Det kan vi alltids hpe p. I s tilfelle med hjelp fra barna, slik at de slipper leve i troen om at hun er bortfrt. Hun var en familiekjr person med stor omsorg for barn og barnebarn, s hun ville nok ikke gjre dem s vondt. Men jeg tror dessverre at hun er dd.
Citera
2020-06-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bestillinger og avtaler skjedde s lang tid i forveien at alt av teledata er slettet, ogs hos operatrene.
Godt poeng. Tenkte p at ting ble en del forsinket denne morgenen, opptil 2 timer, pga sen kveld.
Citera
2020-06-09, 00:16
Medlem
Hvem er denne vennen av T.H som var med p dette mtet med Green? Noen som vet?

P mtet deltok Green, Holden, Hagen og en venn av Hagen. Ingen av dem nsker kommentere mtet overfor TV 2.
https://www.tv2.no/a/10925512
Citera
2020-06-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Alts.

Dette er p et tidspunkt hvor man ikke har grunn til tro annet enn at det er en reell motpart, hvor politiet frarder TomH betale lsepenger uten livsbevis og hvor de er ogs klar over at familien nsker vente med innlede kontakt for forhpentligvis oppn at motparten tar kontakt over en annen kommunikasjonsplattform. Politiet velger s innlede kontakt, uten drfte det med familien p forhnd, og sender alts avgrde en kode som er alt annet enn vilkrlig og som ikke kan oppfattes som s mye annet enn "Jeg sende monero fr om 7 dager", man skaper en undvendig situasjon hvor man har null forutsetninger for si noe om utfallet og dette er alts smart i ditt hode

Igjen, din manglende evne til stille kritiske sprsml rundt jobben som politiet har gjort er ikke akkurat vanskelig registrere.

nsker man teste om motparten i det hele tatt reagerer p feilkoder s velger man selvsagt noe helt annet enn noe som er tilnrmet identisk med at pengene kommer innen 7 dager, og det skal mye til for forsvare at det ikke blir gjort etter ha drftet det med familien.

Om du lukker ynene i 10 sekunder p rettstrekningen p E18 etter drammen mens du kjrer i 130 og det gr bra, s betyr det ikke at det var smart.

Ja. Enig. Musa har overdrevent tro p politiet.
Politiet er ute og sykler, og har gtt seg fast s det holder. Har nada bevis, og det skyldes selvsagt at TH er uskyldig.

Hvis TH er blir dmt skyldig, skal jeg lpe naken en runde rundt Sognsvann, for dem som liker se p slikt.. Merk dere dette.
Citera
2020-06-09, 00:18
Medlem
Citat:
Hon som skrev brevet och hon som hade ett frflutet med en kriminell ex. r det samma dotter???

Ja og det er ogs hun sim mtte ha politibeskyttelse fordi evnt kidnappere skrev om henne.

Sikkert en urealistisk tanke, men jeg har tenkt tanken at AEH kjente sine overgripere og sledes ikke laget oppstyr, tenker da at ekskjresten til datteren ville slippe inn uten problemer, eller kanskje visste ekskjresten hvor nkkelen var gjemt.
AEH virker som et pent menneske og hadde kanskje ikke reagert s mye p at en gammel ekskjreste som hun engang i tiden kjente dukket opp.

Det er jo litt rart at det er nettopp denne datteren som fr trusler, og m ha politibeskyttelse.

Jeg tror ikke datteren er direkte involvert, men kjresten har nok ftt endel info av henne som gjorde kidnappingen lettere.
Citera
2020-06-09, 00:25
Medlem
Citat:
Hon som skrev brevet och hon som hade ett frflutet med en kriminell ex. r det samma dotter???

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in