2020-06-09, 00:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynxlupus108
Dette er interessant, jeg har nylig flyttet til Lrenskog. Kan du si litt mer om gjengene i Lrenskog? Er det forgreninger fra Groruddalen? Hvilke land? Pakistanere mest eller andre?

Dette skulle jeg gjerne vite mer om,spesielt hvor p Lrenskog-s jeg kan varsle den jeg kjenner der.
Fikk du vite det ?
Citera
2020-06-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja og det er ogs hun sim mtte ha politibeskyttelse fordi evnt kidnappere skrev om henne.

Sikkert en urealistisk tanke, men jeg har tenkt tanken at AEH kjente sine overgripere og sledes ikke laget oppstyr, tenker da at ekskjresten til datteren ville slippe inn uten problemer, eller kanskje visste ekskjresten hvor nkkelen var gjemt.
AEH virker som et pent menneske og hadde kanskje ikke reagert s mye p at en gammel ekskjreste som hun engang i tiden kjente dukket opp.

Det er jo litt rart at det er nettopp denne datteren som fr trusler, og m ha politibeskyttelse.

Jeg tror ikke datteren er direkte involvert, men kjresten har nok ftt endel info av henne som gjorde kidnappingen lettere.
Hon vrkar bli mer och mer nmnt i olika samanhang. Skulle inte avskriva henne i frsta taget.
Nr du skriver kjresten menar du han hon har som nuvarande kille eller EX killen?
Citera
2020-06-09, 00:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, du baserer det p brevet som datteren skrev til politiet. Ja klart det vil passe inn i tidslinje.

Men fra f et av barna til kalle moren sin noe stygt til f alle barna til drepe henne virker ganske ekstremt. Men hva vet man egentlig om denne familien som du selv sier.
Hvis man legger vekk at handlingen er ekstrem, hva sitter man igjen med da? Sprsmlet er om man ut fra det man har finner det mulig? Ekstreme ting skjer fra tid til annen, ogs at folk dreper mdre og fedre, s man kan aldri utelukke noe. Dessuten tolket jeg det som at det var faren som ba barna kalle moren for dette kenavnet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 00:35. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror ogs at disse er involvert. Sprsmlet er hvorfor i all verden politiet gikk ut og sa at de la bort sporet. De har aldri sagt at personene er sjekket ut. Svaret finnes antagelig i den hemmelige etterforskningen og det klausulerte materialet. Kan det hende politiet gikk offentlig ut i pressekonferansen og "la sporet ddt" for at de involverte skulle fle seg trygge, og eventuelt beg feil? Eller ryke dem ut p noe vis?
Ja kanskje de hadde s godt tak p dem at de ikke ville pushe videre. Hele nkkelen i hvorfor dette dryer ut antar jeg er fordi de bygger tiltale mot hele blingen. Rubbel og bit av de involverte. Skulle de sprengt saken vid pen i en ende, ville kanskje det gjort etterforskningen vanskeligere i en annen ende.

Lurer mest p om dette var utlendinger mtp. fremferd, profesjonalitet osv. Det kan ha vrt skuespill involvert. Evt. tilhrer de i et kriminelt milj p stlandet. S Elden og Horst diskutere dette med kriminelle miljer en hel del, sistnevnte har innsikt i saken. De landet p at noe slikt ikke var sannsynlig, men det tar jeg med en stor klype salt.
Citera
2020-06-09, 00:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Hvem er denne vennen av T.H som var med p dette mtet med Green? Noen som vet?

P mtet deltok Green, Holden, Hagen og en venn av Hagen. Ingen av dem nsker kommentere mtet overfor TV 2.
https://www.tv2.no/a/10925512

Jeg tipper den vennen var den samme som ble omtalt som TH s rdgiver,og som ogs var den som hjalp mr Hagen skrive alle E-postene til politiet.
Mulig han skrev p dataen utifra Hagens notater og evnt. la ved vedlegg.
Denne personen husker jeg ikke navnet p,men tror han er meget sentral og den T stoler mest p-det er jo egentlig innlysende at han hadde stor tillit til denne.Regner med at dette er samme person som var med i mte med mr Green.
Citera
2020-06-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Eldste datter er prest. Snnen er den som var mest knytter til moren, en skikkelig mammagutt, s hvis han har vrt med p noe slikt m han ha vrt under sterkt press. Men tror ikke han har vrt det.
Da mistenker jeg vel heller yngste datter til p en eller annen mte er involvert i dette, tror ikke hun har vrt med p det, men iflge opplysninger her har hun for mange r siden vanket i et kriminellt milj. S tenker vel det slik at hennes gamle venner kan ha bidratt med info om familien gjennom henne. Ikke n men for mange r siden.Info som n kan ha blitt brukt i forbindelse med dette.

Kan inte heller direkt tnka mig att TH:s familj mrdat AE!
Jag har svrt att tro att AE har gjort det ocks!
Med gott arbete som han skter, en huvudsakligen bra relation med AE
och barnen ... Om hon ville skiljas ..tycker inte han r en sorts man som mrdar
i s fall. Han r inte den kriminella typen, mjligen litet "feg" (tvrtom allts) ...
och som skrivits om, har en lg profil ..mjligen blyg.Men inte hjrtlig.
Ngot knslohmmad?
Detta med ktenskapsfrordet borde han ha ndrat p ..frstr det inte.
Citera
2020-06-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja kanskje de hadde s godt tak p dem at de ikke ville pushe videre. Hele nkkelen i hvorfor dette dryer ut antar jeg er fordi de bygger tiltale mot hele blingen. Rubbel og bit av de involverte. Skulle de sprengt saken vid pen i en ende, ville kanskje det gjort etterforskningen vanskeligere i en annen ende.

Lurer mest p om dette var utlendinger mtp. fremferd, profesjonalitet osv. Det kan ha vrt skuespill involvert. Evt. tilhrer de i et kriminelt milj p stlandet. S Elden og Horst diskutere dette med kriminelle miljer en hel del, sistnevnte har innsikt i saken. De landet p at noe slikt ikke var sannsynlig, men det tar jeg med en stor klype salt.
Bakmann-menn kan vre norske, men ikke ndvendigvis, kidnapperne-drapsmenne heller jeg mot er betalte halvmilitre proffe fra andre land, sjfren kan kjenne smveiene, men ikke sikkert det trengs.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-09 kl. 01:19.
Citera
2020-06-09, 00:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg tipper den vennen var den samme som ble omtalt som TH s rdgiver,og som ogs var den som hjalp mr Hagen skrive alle E-postene til politiet.
Mulig han skrev p dataen utifra Hagens notater og evnt. la ved vedlegg.
Denne personen husker jeg ikke navnet p,men tror han er meget sentral og den T stoler mest p-det er jo egentlig innlysende at han hadde stor tillit til denne.Regner med at dette er samme person som var med i mte med mr Green.

Det stemmer. Det str mye om denne vennen, forretningspartneren og "rdgiveren" her :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-aa-finne-svar
Jeg tror at denne personen er Bj*rnar B*rlaug fra Drbak, ektemannen til den kjente operasangerinnen S*lveig K. Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak. Jeg tror at det er han som var med p mtet med Green, men jeg kan ikke garantere det 100%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon skriver:

Punkt 4 handlar om telefon avslusningen.

Det fr mig till att tro hon r vldigt naiv och har liten sammarbets vilja, samt motstrvig. Lngsint. Har hon kanske avsljat ngot i ett telefonsamtal kanske???
Det r bara en intuition jag fr nr jag lser brevet. Mycket mjligt att jag r helt offside.

Ja, det r mycket naivt och en del egocentrerat att inte vilja samarbeta, att ta det personligt
om polisen avlyssnar samtal, vilket ingr i deras arbete.

Att de pstod att de inte skulle avlyssna var vl fr att lugna henne bara.
Kanske de menade att de inte avlyssnar av personliga skl men av fr deras arbete ndvndiga.

Om ngon av hennes gamla bekanta r involverad s r det inte skert att hon r helt klar
med det sjlv - eller inte vill veta, eller knnas vid sina egna tankar.
I s fall.
Men tydligt r att hon str litet utanfr de vriga.
Citera
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvis man legger vekk at handlingen er ekstrem, hva sitter man igjen med da? Sprsmlet er om man ut fra det man har finner det mulig? Ekstreme ting skjer fra tid til annen, ogs at folk dreper mdre og fedre, s man kan aldri utelukke noe. Dessuten tolket jeg det som at det var faren som ba barna kalle moren for dette kenavnet.
Har ikke sett noen lignende saker der far sammen med alle barna sine bestemmer seg for drepe sin kone, mor og bestemor til sine barn.
Synes det fortsatt hres ekstremt ut.
Hva mener du er deres samlede motiv? Det de alle enes om slik at de kan utfre dette?
Citera
2020-06-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan inte heller direkt tnka mig att TH:s familj mrdat AE!
Jag har svrt att tro att AE har gjort det ocks!
Med gott arbete som han skter, en huvudsakligen bra relation med AE
och barnen ... Om hon ville skiljas ..tycker inte han r en sorts man som mrdar
i s fall. Han r inte den kriminella typen, mjligen litet "feg" (tvrtom allts) ...
och som skrivits om, har en lg profil ..mjligen blyg.Men inte hjrtlig.
Ngot knslohmmad?
Detta med ktenskapsfrordet borde han ha ndrat p ..frstr det inte.

Jag frstr inte att han r mer samarbetsvillig och stller upp p polisens frhr. Om han nu r oskyldig.
Citera
2020-06-09, 00:48
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Jeg har ogs tenkt at det gr an tenke det stikk motsatt,som datteren faktisk skrev i det brevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in